› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Allmänt › Eftermarknadssprut till STI 03 och framåt › Svar till: Eftermarknadssprut till STI 03 och framåt
Ok nu ska jag var direkt, vad som helst jag säger, så alltid är det fel, först att man kan har mer än 400hk med original turbo, och det kan man, det är inte bara Turbo som gör att man har en viss hästar, annars skulle man har 265hk tills man byter Turbo, och det är inte sant, och kanske Turbo klarar runt 400hk, men om man har jätte kallt luft i motorn då får man mer luft inne, mer luft när det exploderar, och då mer hästar… Sedan, det som är kul att, even om jag fixar till ex. 420hk ( bänkat ) med original turbo, då är det bänknings maskin som är fel. Och vad händer om jag fixar 100hk Nos ?!?!? Fan nu är det inte möjligt alls med original Turbo som man kan bara har under 400hk… Vad synd, då måste jag trimma bilen ner till 300hk och sedan trycka in 100hk Nos… Sedan med Tmic då kanske det går att har mer hästar med en större Turbo, men det är inga lösning, och det kan va farligt som man kyller inte mer och mer hästar betyder mer värme…
Det jag kan säga är att det jag pratar om kommer ifrån logg, och test jag har gjort med en Proffs Trim Firma, och inte från luften. Och nu för dem som vill köpa en ny Sti… AKTA, dem säger att den är 265Hp, och det är FEL!!!! Som BHP är lika än HP, när man kolla med DeltaDash då säger den att man har bara 213Hp !!!! Då är det mycket mindre än det man köper bilen för…
Nu som det är mycket mer gnäll i den forum än Zatzy, då tror jag inte att jag behöver komma in här igen, då är det inga idé att svara den här post, och dem som tycker om att det är trevlig att prata med mig, eller att dem vill veta mer om min bil och projekter, då vet dem var dem ska hitta mig…
Hej så länge…