Med “Maff sensor” menar han luftmassemätaren, som mäter luftmängden mellan luftfilter och turbo. 🙂
Ok tack!
Gällande ditt förra inlägg gällande om fläkten går igång när jag upplever orolig tomgång:
Hmm svårt att säga. Det jag märker om jag är utanför bilen och lyssnar på den – är att det oftast hörs något klick från motorrummet precis innan den börjar ändra varvtal på tomgång. Ibland kan den röra sig upp och ner ett par 3-5 gånger på 2-minuter. Vid tillfällen kan den även ligga kvar på ett specifikt lugnt på normalt varvtal, men oftare – brukar den under rör sig lite upp och ner om man står nån minut. Det sker bara när motorn är varm.
Nu är ju inte AC:n igång då det är strax över 0:an i temperatur, däremot är ju fläkten på så man får dräglig kupevärme. Kan detta också spela roll trots att AC-kompressorn inte går in, så det är värmepaketet och av/påkoppling av kupevärmen som också kan påverka tomgången?
Mvh
Jimmy