#36643
Toni
Deltagare

    När jag köpte min GT-99 för 3 år sen så var jag hos Rostskyddsmetoder i Stockholm och gjorde en inspektion. Även för min bil vart de ganska imponerande av skyddet som fanns. IM gör ett br jobb med en ordentlig behandling i importhamn.
    Beskedet då var att köra i 3 år utan problem. Sen komma in och göra en fullständig behandling igen.

    Och nu är det alltså gjort! Hela underreddet och alla skrymslen och vrår är fulla med antingen svart eller gul gegga. Ur bakluckan och dörrarna har det sipprat gul gegga också. Inuti kupén luktar det skarpt som av målarfärg. Dom sa att det är precis så det ska vara för att skydda: rejäl överdosering i alla balkar, karossdelar etc. Spruta fullt överallt. Jag bad dom att skydda luftintaget till motorn då ju snorkeln är borttagen och det verkar dom ha kommit ihåg för där finns ingen gegga. Sen får man räkna med att torka bort det som sipprar ut veckorna efter. 5400kr kostade det.

    Om jag blir nöjd lär visa sig om 5-10 år. I nuläget gäller att köpa en lukt-ätare eller Wunderbaum så bilen luktar mindre eller något annat än målarfärg.

    Toni