#37910
Niklas
Deltagare

    + Szanto har fått sin bil byggd hos dem och den är bäst i Sverige/Europa.

    + GT_PG gjorde allt där innan han sålde bilen till dem.

    – Dawn har haft lite problem med dem då det gällde en ny koppling som gick sönder efter nån vecka.

    + Jag har gjort alla mina modifieringar och servicar där och är kanonnöjd.

    ? Tengil har vad jag förstått inte haft några problem med dem. Fast vill inte ta ställning till om det är + eller – för hans del.

    Självklart kan man bli missnöjd på en bra verkstad men jag har bara goda intryck av stället. De ställer alltid upp då jag har behövt hjälp. Ibland dagen efter jag ringt. Idag fick jag nya bromsar monterade och jag sa på telefon att det bara var slangarna fram som skulle bytas. När vi packade upp grejorna ser han att det är slangar bak också. Detta får jag monterat gratis trots att det tog 30-60 minuter extra. En annan grej var när jag sålde min orginalvinge till dem för ett mycket bra pris (för mig), här i klubben hade jag fått typ femtedel.

    Ibland gör de grejor gratis, ibland blir det lite dyrare än vad det är sagt.

    När vi (jag, Matmor och Tengil) fick våra kjolar avmonterade och påmonterade så var det kanske dumt av dem att säga ett pris då senare inte kunde hålla detta priset. Svårt att veta om det kommer ta 30 minuter eller 120 minuter när man står i telefon och diskuterar. Vi skulle enligt avtalet betala 1800kr (600kr/bil) men de höll på i över (sammanlagt) 8 timmar med våra bilar. En summa som skulle blivit MYCKET mer än 1800kr. Att de blir tvungna att gå över den avtalade summan kan tyckas fel då de sagt ett pris men jag ser det som så att dörren svänger på båda hållen. Nästa gång får man något gjort gratis, tex mina bromsslangar bak idag. Det är självklart trist när man skall bli ovänner om betalning och det kan ju bli riktigt stora problem för kunden som kanske har andra stora utgifter som måste betalas och han har beräknat att klara det om monteringen kostade 600kr. Jag tänker inte fortsätta snacka om detta förrän jag pratat med alla inblandade, sista parterna pratar jag med på söndag.

    Min sammanfattning: MLS är en bra verkstad men ibland kanske de inte skulle lova så mycket för att vara snälla då kunder kan bli missbelåtna. Detta har dock inte drabbat mig som tycker jag får en bättre och bättre relation med grabbarna varje gång jag är där.