SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt tappar laddtryck Svar till: tappar laddtryck

Practos
Deltagare

Hej alla, jag känner att jag borde säga några ord eftersom jag tror att ni delvis syftar på min bil när ni diskuterar ommapning osv.
    Försök lösa detta inlägg neutralt, jag är lite sliten just nu 😀

Story so far: SAM bytte turbo åt mig (VF30), jag bytte till fmic och soppapump sen mappade JRM ecutek.

Jag har hittat orsaken till varför min bil gick så dåligt efter första mappen…Jrm mappade med org solenoid men då saknade jag restriktor helt 😮
    Retriktorn har jag hittat i samma låda som orginalturbon sitter i…det betyder nog att det var en sportig västeråsare som var liiite söndagstrött vid turbobyte ? 🙁

Bilen gick skit (löjlig spoolup, bara 1 bars tryck och backande tändning) och jag bytte till dawes i tron att det var en lösning, mappen stämde inte längre och jag fick spikningar. Ringde JRM vilka fixade ny mapp snabbt, bilen går hygglo bra idag (ca 300 hk). Dock känns det som att det har blivit dyrare än behövligt för att få ihop dessa hästar så 100% nöjd är man inte…men man lär sig.

Mina åsikter: JRM kanske borde ha märkt att någonting var fel vid första mappen, kanske är det svårt med ecutek och den typen av flashande mappning jag vet inte ? Samtidigt köpte jag inte ett färdigt xxxhk paket av Jrm utan fixade delar själv först så jag borde kanske haft koll på maskinen bättre själv före jag började trimma !

Jerry får en liten känga för restriktorn, själv visste jag inte att det fanns en sån vid tillfället, men som sagt jag borde ha vetat mer själv innan.
    Stort tack till Ordis för lån av sin restriktor (innan jag hittade min) 😉 Du var ju en trevlig människa trots att du bor nära tokholm 😀 😉 😀

Angående engelsmännen och ecutek, jag har läst hundratals diskussioner och har en liten tro att det finns vissa där som ligger jäkligt långt framme vad gäller subaru tuning…ni måste alla vara överens om att det har inte pysslats lika mycket här i landet (oavsett vilket märke det är på databoxen) ?

mvh/Henrik vet int ifall det blev någon vett i det där men jag försökte…