SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt tappar laddtryck Svar till: tappar laddtryck

#38242
Kvarnis
Deltagare

>Ja vad ska man säga … Vad kan engelsmännen som inte vi kan
>… Vi arbetar i nära samarbete med EcuTek och en av världens
>bästa programmerare … Vi har även nära samarbete med Claus
>på Turbocenter …
>
>EcuTek har sett ett stort antal av våra programmeringar samt
>Delta-dash loggar som vi gjort … Vi ligger klockrent rätt
>enligt dem …
>
>Men misstror ni oss så får självklart de som vill gärna flyga
>hit någon från ön och programmera lite … Ett varningens ord
>bara … Tänk bara på att de gärna vill visa sig på styva
>linan och få bilen att gå extra bra … Detta i samband med
>att de inte tar något som helst ansvar tycker inte vi är någon
>bra kombination … Finns tyvärr ett par exempel på detta i
>vårt land … Betänk även att så fort bilen modifieras så
>måste de flygas hit igen för justering av programmeringen
>…
>
>MVH JRM RACING AB

Tyvärr nu har jag svårt att hålla mig….x(

Jag har ganska svårt att ränka antal personer som fått bilen Tekade
som haft problem med både det ena& det andra !!!

Jag vet ett antal bilar som måste åkt tilbaka för att mappa om den för att den nuvarande mappen inte funkat vidare bra spikar dålig laddtrycks kontroll etc.

Visst får ni fullt laddtryck på första vxl’n oxå ??
Laddtrycks styrningen på Ecutek är helt överlägsen det mesta om man vet hur den funkar
brukar ni rekommendera kunder att byta ut laddtrycks styrningen från en två portare på 99:or till en 3-ports i stället då den är mycket stabilare ?

Sedan har jag hört mängder med dåliga ursäkter som att MAf’n inte klarar över 300Bhp, Blocket, spriddare etc, etc…vad har ni för erfarenheter av det..
Sedan så har ni mer eller mindre vägrat mappa bilar med andra FPR’s , blöd ventiler etc…

Har ni kört/äget nån Subaru Impreza med över +300Bhp i flera år så ni kan ha spårbarhet i det ni säger ???

Jag hörde samma tjat när jag köpte min Impreza för över 2år sedan..
Dessa personer ändrade iofs uppfatining med tiden.
Om man pratat med killar från Au så kunnde dom enkelt säga att 300bhp är inge problem för motorn(lådan är en annan 5:a ..3:a 😉 )

Jag har haft min Impreza i över 2år nu & kört flera tusen mil med banträffar,race etc…med en effekt över 300Bhp med standard motor enda som har gett upp är 3:an’s drev + lite busssningar
Å då har jag ändå en hemsnickrad bond mapp, som inte är den bästa
som för övrigt nog ska få ses över av Claus om en ny motor åker i 🙂

Sedan vem är det som mappar Motec&Gems hos er ??
hur mycket erfarenhet hade ni av Subaru innan ni började mappa dom ?

sedan så vet jag oxå att ni blivit bättre sedan ni började..
Men jag kan ju iofs ha fel och ni dom tidiga mappningarna inte hade några brister…?

ps jo ecutek finns på bilar med över 400Bhp i Uk med perfekt laddtrycks kontroll…kanske en av anledningrna att det prats om killar från UK…+ att många vet ju hur duktiga killen som ni brukar ta över är.. fats han inte mappar ECUTEK… men finns ju andra

Mvh