#38243
Kvarnis
Deltagare

    >Nu får ni väl ändå ta och ge er …
    Jag tycker jag har låttit bli att delta i smutskastningen etc då jag personligen inte har någost som helst i mot JRM/PROSPEED för utom vissa priser 😉 men jag är en snål norrläning…så 😀

    >Vi har aldrig fått tillbaks någon bil som haft skenande
    >laddtryck eller tendens till spikningar som berott på vårt
    >ingrepp … Om någon kund varit på och pillat själv på bilen
    >och på så sätt satt vår programmering/optimering ur spel kan
    >vi ej göra något åt … Dock har vi fått in ett antal bilar
    >från ett antal stora trimfirmor i Sverige med ovanstående
    >problem … Vissa av dessa firmor har blivit varmt
    >rekommenderade på detta forum av vissa personer …
    Tja enda jag kan tyckas ha rekommenderat nångång är en Turbo Center…

    Men jag har varit i kontalt med ex antal personer som haft en hel del funderingar om det ena&det andra med ang bränsletrycks regulatorer etc, taksigt laddtryck på lägre vxl för att nämmna
    några saker

    Men jag vet ju iofs inte om allt bara är ett stor missförstånd från deras eller er sida..

    >Vi har hittills programmerat ca 10 bilar med större turbo
    >VF22, VF23, VF30, TD05 etc … Inga problem … Har aldrig
    >sagt nej …
    Nä det stämmer nog, ni har även mappat en bil med en MD254 😀

    >Vi har aldrig nekat att programmera någon bil med blödventil
    >men vi anser det inte nödvändigt att ha någon … Risken är
    >också att om det sitter en blödventil monterad så händer det
    >tyvärr att ägaren som inte alltid har full koll vill prova att
    >skruva lite på den …
    Som sagt där har jag hört nått annat…men jag vet ju inte till 100% så… sedan kan jag bara hålla med om att en del förstår kanske inte att man ska ändra laddtryckt vs. vad det är mappat för….:(

    >Har aldrig nämnt något om att blocket skulle spricka etc.
    tja…jag har sagt det för utt..ord mot ord alt missförstånd

    >350hk på standard bottendel funkar oftast bra … Där börjar
    >det bli svettigt för kolvarna … 400hk sen börjar stakarna ge
    >med sig …
    Där håller jag med, sedan så håller även boten delen för över 500Bhp

    >Visst går det att få ut 300hk+ … Inga problem … Vi har
    >gjort flera stycken bilar med EcuTek och 300hk+ …
    >Vi hade när vi började relativt stor erfarenhet av Subaru och
    >har idag samlat på oss ännu mer … Visst går det att få ut
    >400hk+ med EcuTek … Det var ju det jag skrev … Dock skulle
    >jag personligen rekommendera att byta styrsystem om man ändå
    >ska lägga så pass mycket pengar som det ändå kostar att få ut
    >400hk+ ur en Subaru med schysst driftsäkerhet …
    Det beror ju bla på budget som sagt…
    men När ni började så vet jag att ni tuckte att över 300
    Bhp, så ville ni använda gems eller Motec..men ni har kanske ändrat er…
    Personligen så har jag haft stor kontakt med John Banks I Skotland
    som mappat över 100 bilar med större turbo etc, plus att han känkte laddtrycks styrnings koden som är fri att tillgå för alfrit laddtryck på samtliga växlar.. dock så gäller ingen vxl.lådsgaranti då ;):D
    Drför så har jag fått en del frågor som jag diskuterat med honom,
    och hyfsat insatt i ECuTek begränsningar som är MAF’n
    JB mappar dock inte längre pga tidsbrist

    >Vi har haft planer på att gå ut med ett antal rabatterade
    >erbjudanden för klubben … Men just nu känns det som att det
    >inte är speciellt upplyftande att främja ett medlemskap i en
    >klubb där vissa personer av någon outgrundlig anledning
    >ständigt motarbetar oss …
    >
    >MVH JRM RACING AB

    Tja känner inte att jag motarbetar er men känns inte som hela sanningen har kommit fram hela tiden…

    som jag sa så vet jag att bilar med senare ommappningen blivit mycket mera nöjd jämfört med deras första mapp… det säger ju ändå att ni gått framått…:)
    och kom inte att påstå att ni inte lär er mer med tiden..för ingen är fullärd..vad jag vet alla fall 😉

    Mvh