#38246
Kvarnis
Deltagare

    >Kvarnis …
    >
    >Du har rätt i mycket av det du skriver …
    >
    >Vi har haft skrämmande exempel på bilar vi fått in till oss
    >som varit trimmade hos andra firmor där ECU´n legat och backat
    >tändningen upp till 10 grader konstant helt utan ägarens
    >vetskap … Det är INTE bra!!!
    >
    >Vettiga mätare att sätta i så fort man trimmar (även helst i
    >org. bil) är laddtrycksmätare och avgastempmätare …
    >
    >Vidare så är det aldrig fel med fast monterad bredbandslambda
    >med mätare, oljetryck, oljetemp, soppatryck …
    >
    >Knock-link är även den vettig … Dock har vi noterat att den
    >på allra högsta känslighet kan ge utslag för mycket andra
    >grejor än just spikningar men visst är det en bra säkerhet
    >…
    >
    >Även fast vår programmering förhoppningsvis är 100% schysst
    >så kan vi tyvärr inte rå för om t.ex. AFM´n ger upp, en
    >spridare säger upp sig, oljepumpen lägger ner, slangen till
    >wastegateklockan går av, soppapumpen säger godnatt eller att
    >Statoil kanske råkat skicka i 95okt. i 98okt-tanken …
    >
    >Betänk även att en dålig generator och ett dåligt batteri kan
    >påverka driftsäkerheten då t.ex. soppapumpen måste ha rätt
    >matarspänning för att kunna leverera rätt mängd bensin etc.
    >…
    >
    >MVH JRM RACING AB

    Jo jag vet…. ;););):D

    Nä men skämnt å sido man har lärt sig lite genom åren
    Tyvärr har vissa “nya” lite svårt att se nyttan med alla mätare
    Man ger ju inte rådet att folk ska handla sånt som är til ingen nytta
    då man inte säljer nått själv.

    Och det kan bli en väldigt dyr erfarenhet…för vissa
    Som inte vill höra på råden 🙁