#38248
JRM_Racing_AB
Deltagare

    Nu får ni väl ändå ta och ge er …

    Vi har aldrig fått tillbaks någon bil som haft skenande laddtryck eller tendens till spikningar som berott på vårt ingrepp … Om någon kund varit på och pillat själv på bilen och på så sätt satt vår programmering/optimering ur spel kan vi ej göra något åt … Dock har vi fått in ett antal bilar från ett antal stora trimfirmor i Sverige med ovanstående problem … Vissa av dessa firmor har blivit varmt rekommenderade på detta forum av vissa personer …

    Vi har hittills programmerat ca 10 bilar med större turbo VF22, VF23, VF30, TD05 etc … Inga problem … Har aldrig sagt nej …

    Vi har aldrig nekat att programmera någon bil med blödventil men vi anser det inte nödvändigt att ha någon … Risken är också att om det sitter en blödventil monterad så händer det tyvärr att ägaren som inte alltid har full koll vill prova att skruva lite på den …

    Har aldrig nämnt något om att blocket skulle spricka etc. …

    350hk på standard bottendel funkar oftast bra … Där börjar det bli svettigt för kolvarna … 400hk sen börjar stakarna ge med sig …

    Visst går det att få ut 300hk+ … Inga problem … Vi har gjort flera stycken bilar med EcuTek och 300hk+ …

    Vi hade när vi började relativt stor erfarenhet av Subaru och har idag samlat på oss ännu mer … Visst går det att få ut 400hk+ med EcuTek … Det var ju det jag skrev … Dock skulle jag personligen rekommendera att byta styrsystem om man ändå ska lägga så pass mycket pengar som det ändå kostar att få ut 400hk+ ur en Subaru med schysst driftsäkerhet …

    Vi har haft planer på att gå ut med ett antal rabatterade erbjudanden för klubben … Men just nu känns det som att det inte är speciellt upplyftande att främja ett medlemskap i en klubb där vissa personer av någon outgrundlig anledning ständigt motarbetar oss …

    MVH JRM RACING AB