› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Allmänt › tappar laddtryck › Svar till: tappar laddtryck
Kvarnis …
Vi håller från leverantören rekommenderade priser eller lägre … Tyvärr kan det ibland vara svårt att konkurera med privat direktimport från ex. Japan, USA där många skiter i att betala moms och tull etc. …
Vi håller relativt lågt laddtryck på lägsta växlarna för kundens egen skull … Visst kan vi ladda fullt direkt om så önskas men vi vet alla vad det leder till i slutändan …
Stämmer att vi inte hade tillräckligt med kött på benen och kunskap om EcuTek precis i början för att vilja mappa över 300hk med EcuTek men idag så är det inga problem … Det har vi bevisat om och om igen …
Vad jag kan dra mig till minnes så har vi aldrig fått tillbaks någon bil där kunden fått problem efter vårt (JRM RACING AB`s) ingrepp … De fåtal gånger någon kommit tillbaks har varit:
1: När kunden själv pillat och fixat med bilen så det blivit fel.
2: När kunden bytt någon del och velat ha den optimerad för det.
3: När kunden fått ett för sig själv okänt problem som alltid visat sig vara dålig AFM eller skitig boostsolenoid.
4: När ECU´n efter nollning efter en tid själv ställt fram sig så pass kraftigt att boost-limit´en i laddtryckssvingen nåtts och klippt ett fåtal gånger. Detta har hänt 1 gång vad jag kan dra mig till minnes. Av säkerhetsskäl så har vi en relativt snålt ställd boost-limit.
Vi har aldrig och kommer aldrig att försöka mörka om det händer något med någon bil som vi pillat på och som orsakats av vårt arbete … Det händer alla förr eller senare … Lyckligtvis så har det inte hänt oss ännu … Den dagen kommer vi självklart att stå för det … Självklart lär vi oss med tiden och vågar ta ut svängarna mer och mer … Det gäller ju alla firmor som sysslar med tuning … Fullärd blir man aldrig 😀 …
MVH JRM RACING AB