#47027
Practos
Deltagare

    från tidigare post:

    Förändringar genom åren
    1997
    – Kompletterande rostskydd
    – bättre stolar
    – ny stil på motorhuv + front
    – grövre krängningshämmare bak
    – uppgraderad motor med bl.a. lågfriktionskolvar och en mindre men mer responsiv turbo
    – Vrid ökade från 270 Nm till 290 Nm
    – Krockkudde för passagerare

    1998
    – Lite bättre kvalitetskänsla i inredningen
    – Vita mätartavlor
    – Momo läderratt (läder även på handbroms och växelspak)
    – 15 -> 16 tums hjul

    1999
    – Bättre stoppning i stolarna
    – Intrumentpanelen ändrade form
    – 4-kolvsok och ventilation i bakre skivor
    – Större vinge
    – Hårdare fjädring
    – Ny beteckning på motor med 218 hk (mot 211 hk förut)
    – Fri service 3 år/5000 mil

    2000
    – 6-ekrade aluminiumfälgar (tidigare 5)
    – Ytterspeglar och dörrhandtag lackade i bilens färg
    – Intervall för torkarna justerbar
    – Fjärrstyrning av centrallås standard
    – Värma i framstolarna

    En dunpis är aldrig fel (så länge det är rätt typ), ej heller fetare avgas för det rätta ljudet.
    Kör själv en 00:a i Luleå och flinet ligger på varje dag i trafiken 🙂
    /Henrik