från tidigare post:
Förändringar genom åren
1997
– Kompletterande rostskydd
– bättre stolar
– ny stil på motorhuv + front
– grövre krängningshämmare bak
– uppgraderad motor med bl.a. lågfriktionskolvar och en mindre men mer responsiv turbo
– Vrid ökade från 270 Nm till 290 Nm
– Krockkudde för passagerare
1998
– Lite bättre kvalitetskänsla i inredningen
– Vita mätartavlor
– Momo läderratt (läder även på handbroms och växelspak)
– 15 -> 16 tums hjul
1999
– Bättre stoppning i stolarna
– Intrumentpanelen ändrade form
– 4-kolvsok och ventilation i bakre skivor
– Större vinge
– Hårdare fjädring
– Ny beteckning på motor med 218 hk (mot 211 hk förut)
– Fri service 3 år/5000 mil
2000
– 6-ekrade aluminiumfälgar (tidigare 5)
– Ytterspeglar och dörrhandtag lackade i bilens färg
– Intervall för torkarna justerbar
– Fjärrstyrning av centrallås standard
– Värma i framstolarna
En dunpis är aldrig fel (så länge det är rätt typ), ej heller fetare avgas för det rätta ljudet.
Kör själv en 00:a i Luleå och flinet ligger på varje dag i trafiken 🙂
/Henrik