#76962
Kvarnis
Deltagare

    Som sagt….att komma upp i 290-300hk innebär $$$
    Det första du ska göra är att skaffa nytt avgas från turbon.
    Sedan är det börja med att bytta ut turbon och välja ny ecu, Autronic,Gems
    Motec,Link eller Unchip detta rör sig mest om pengar och sedan vem ABSOLUT VIKTIGAST VEM SOM MAPPAR !!!!!!
    Vill du ha driftsäkerhet i dessa 300hk, bör IC-tempen oxå ses över.

    Det finns ett antal bilar i england med bara avgas moddar och en bleeder som har närmare 300hk.

    Men för i huvutaget tänka på detta bör en turbotrycks mätare installers samnt Knock&lambda link..

    Detta är vad du får räkna med i $$$
    Avgassytem 10-15000:- beronde på om du ska med eller utan racekat.
    VF23 eller VF30 turbo ca 10-11.000:- om du beställer själv från utlandet
    Unchip med mappning 10.000:-

    Ska man inte hålla på och ändra till och från i sin bil kan man med fördel använda Unichip. Man bör dock tänka på att göra alla modds innan m,an mappar !
    Ska man hålla på och ändra till och från ordineras ex en Link från DR..;)

    Det som sätter stop för 300hk är org. turbo, sedan att ex Prospeed fixar detta med att montera en FMIC känns i min mening inte riktigt rätt.

    Fixa nytt avgas, avgör sedan om du även ska bytta turbo….
    När du betsämnt dig åker du till Trollspeed och låter dom mappa in allt.
    Vips..ca300hk med ny turbo, alt.260-270hk med standard fläkten.