Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare
    wet438
    Deltagare

Lyckas inte få ren mina fälgar, provat med högtryck och alla möjliga medel & tvättsvampar. Någon som har något användbart tips ?

mvh
      kalle

Blocken
      Deltagare

Om inte en sådan riktigt stark fälgtvätt i sprayflaska hjälper så vet inte jag… Jag brukar spraya lite i en burk och pensla på ordentligt. Man blir vit om fingrarna en vecka efteråt, men det får man väl ta 🙂

Har även hört om fälgägare som använt Svinto.

Lycka till!

/AB

Min STihttp://images.bravenet.com/common/images/smilies/cowboy.gif

Floppy
        Deltagare

Som en av föregående talare rekommenderar flytande vax. Ta av däcken och blaska på ymnigt- gnugga med en gammal avdankad handduk. Detta har fungerat otmärkt på mina guldfärgade oz. Som bonus blir dom lite mer lättvättade näskommande gång;-)

Niklas
          Deltagare

Tandborste, vatten, bilschampoo och några timmar av din fritid. 🙂

Har alltid lyckats få mina rena även om knäna inte brukar vara så glada efter att ha suttit hukad vid bilen en bra stund.

Dagens fälgtvättartips: Byxor med knäskydd eller en billyft. 😉

wet438
            Deltagare

Tack för alla tips !

Nu ska ut och tvättas

Groover
              Deltagare

Ett tips från MC-världen: Ta WD40….ja just det medlet som smörjer, rostlöser och skyddar. Klockrent!!;)

Den som ingen turbo har…
                han får åka utan bar….

Rallystacke
                Deltagare

Ett tips till er alla som kör på bana. Detta låter kanske lite ”kinky” men är mycket bra.
                  – Smörj in fälgarna med vaselin. Lite fälgrengörning o högtryckstvätt direkt efter o dom är som nya!

Niklas
                  Deltagare

Jasså! Är det DÄRFÖR som alla EVO-ägare har vaselin i bilen. 😀 😀 😀

Rallystacke
                    Deltagare

>Jasså! Är det DÄRFÖR som alla EVO-ägare har vaselin i bilen.
                      >:D 😀 😀

Nä, det är när vi smörjer in karossen så det blir mindre luftfriktion så vi glider förbi Imprezor ännu lättare..
                      😛 😉

Manor
                      Deltagare

Du kan också pröva med ett flytande vax. Alla vaxer innehåller massor med lösningsmedel och tar bort det mesta…utan att skada

mvh Mats N

Larry
                        Deltagare

Prova med avfettning om du inte redan gjort det! Problemet med
                          det är bara att det är så starkt att man nog bör behandla fälgarna
                          efter rengöring, typ med vax eller motsvarande. Får du inte rent
                          dom ändå är mitt tips Intera, stockholms bästa däcksverksad. Dom
                          kan få dina fälgar att se ut som nya!
                          Lycka till!
                          /Larry

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
                        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.