SSC Annonser Säljes – Delar Forge atomsfärisk dumpventil

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 54 totalt)
  • Författare
    Subbahenke
    Deltagare

Äljen, vill du få lite vettigt ljud så lägg en haltimme på att montera bort snorkeln. STOR pysskillnad. Låter tillräckligt tufft för att man skall få den där rätta racer känslan….

mvh Henke

Niklas
      Deltagare

Skickar på lunchen! Får hoppas att posten är snabba denna gången, när jag fick min atmo tog det över en vecka. Snacka om snailmail… :p

Snorkeln skall av, dock vet jag inte när det blir. Kanske inte förrän till våren. Hur är det med smuts och sånt eller det är ingen risk att motorn drar in mer damm, fukt, löv, skit, stenar, träd då man tar bort snorkeln? Kanske skulle försöka sätta ett finmaskigt galler framför hålet. Minns jag läste något om en sådan diskussion på bilsnack…

http://subaru.frontnet.org/images/dump/subaru.gif Subaru – All we’ll drive!

Niklas
        Deltagare

Skall se vad snorkeln kan göra när den ligger i bagaget istället för inne i motorn. Räcker det för att ge mig ett smajl så är jag nöjd.

Allan
          Deltagare

>Troligtvis är TEK2 mappade med återcirkulerande dump, men med en 3:a
            >kanske?
            >Vad säger herr Evil?
            >
            >>Går inte detta problem att åtgärda med en EcuTek?
            >>
            >>/Johan

Tek3 är ju en custom mapping på plats så att säga. Så ECU:n blir ju anpassad efter just de moddarna man har samt körstil.

/Allan – Tek3 till våren 🙂

I’m a cop and you will respect my authoritah!

hogmark
            Deltagare

LAST EDITED ON Nov-26-02 AT 11:54AM (GMT)
              Äljen !!!

Om du tar bort snorkeln, se till att montera ett eget rör där bakom,
              så att den inte tar luft från skärmen.
              Annars kommer du få MYCKET smuts i luftfiltret… speciellt nu på vintern.

Jag fick så mycket skit i det så LLMen slog ifrån 😮
              Han som hade bilen innan mig hade tagit bort snorkeln,
              så jag tänkte inte så mycket på det…

Ha iaf ett extra öga på luftfiltret 🙂

Eller montera K/N istället 🙂 och va lika modig som jag !!!
              Nu hör man lixom bilen ”andas”, en enorm skillnad i ljud mot utan snorkel.

/Hogis

Niklas
              Deltagare

LAST EDITED ON Nov-26-02 AT 12:32PM (GMT)
                hog: Funderar på att dra fram ett rör till det lilla gallret under höger framblinkers. Får se hur det blir med det…

Allan: Kostar säkert några 1000-lappar ändå och det har jag inte råd med nu. Blev dyrt som det blev med 92:50 för att skicka iväg dumpen till Mr Impreza…

Subbahenke
                Deltagare

>LAST EDITED ON Nov-26-02 AT
                  >11:54 AM (GMT)

>
                  >Äljen !!!
                  >
                  >Om du tar bort snorkeln, se till att montera ett eget rör där bakom,
                  >så att den inte tar luft från skärmen.
                  >Annars kommer du få MYCKET smuts i luftfiltret… speciellt nu på
                  >vintern.
                  >
                  >Jag fick så mycket skit i det så LLMen slog ifrån 😮
                  >Han som hade bilen innan mig hade tagit bort snorkeln,
                  >så jag tänkte inte så mycket på det…
                  >
                  >Ha iaf ett extra öga på luftfiltret 🙂
                  >
                  >Eller montera K/N istället 🙂 och va lika modig som jag !!!
                  >Nu hör man lixom bilen ”andas”, en enorm skillnad i ljud mot utan
                  >snorkel.
                  >
                  >/Hogis

Verkar vara väldigt olika hur mycket lort som hamnar där. Har kört utan snorkel ett år nu och har inte haft något problem med lort alls. Brukar titta till filtret lite då och då men inga probs. Är man rädd kan man ju byta det lite oftare kanske.

Mvh Henkr

Niklas
                  Deltagare

Din är skickad vid lunch, kommer kanske imorgon…eller nån annan dag 🙂

Niklas
                    Deltagare

Dumpen har kommit! Såg fin ut men jävlar vad hård fjädern var i den. Knappt jag kunde trycka in kolven med fingret. Min atmosfäriska dump var mycket mjukare…
                      Får hoppas du får din snart, skickade en hel låda så det kanske tar en extra dag men vi kan ju hoppas på att posten varit snabba. Skall monteras ikväll!

Niklas
                      Deltagare

Jepp, min var blå inuti… Nåja, får hoppas att luften klarar av att trycka ut kolven ändå. Hur är det med slutna dumpar som återcirkulerar, behöver man göra rent dem också? Atmosfäriska behöver ju underhåll då de samlar på sig lite smuts…

Peter
                        Deltagare

>Äljen !!!
                          >
                          >Om du tar bort snorkeln, se till att montera ett eget rör där bakom,
                          >så att den inte tar luft från skärmen.

:Hogis:

Hur är det tänkt att detta rör skall sitta, du har inga bilder. Har hörttalas om detta förut, men jag kan inte klura ut hur ni gjort. Vad är det för diameter på röret. Har även hört att vissa skurit en bit av snorkeln, men jag vill nog ha den hel.

Tacksam för tips o ideér.

MVH

Petta

Niklas
                          Deltagare

Skruvar upp, gör rent och oljar in kolven. Mange gjorde det var 500 mil om jag inte minns fel, vet inte om detta är ofta eller sällan… 🙂

Mange
                            Deltagare

Jag gjorde det pga av att den gick så jävla segt när jag fick den. Sen vart det bara en vana att göra det lite då och då.

Niklas
                              Deltagare

Ok, får hoppas att det inte tar alltför lång tid. Hon frågade om det skulle vara framme dagen efter och då frågade jag vad det kostade (hade vara en 100-lapp med mig). Tanten sa 116kr så jag fick gå ner ett steg. Förhoppningsvis innebär det inte att paketet kommer fram 2003… 😉

Subbarist
                                Deltagare

Äljen gör din nästa adressändring vi internet så sparar du 25kr och slipper skicka snålpaket 😛 😀

Subbarist javisst!

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 54 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.