tyvärr så har jag otrimmad motor och banan hade alldeles för lite svängar för att tampas med 500 hk + bilar som en röd bmw alpina a la TURBO och en bur stagad porsche 996 med öhlinare och en bra bit över 500 hk;(
men det gich hyfsat ändå, jag tror jag bara hamnade en sek efter porschen;-)
+ Att åskådare ska få plats i anmäld förares bil….
Appropå effekt så ska tilläggas att Stefan alltid laddar orginalladdtryck, 0,8-1,1bar beroende på temperatur och atmosfärstryck. Det räcker gott och väl för att köra fort,
resten handlar om teknik och mod.
Medans många av er gjorde tappra försök att haverera kopplingar och växellådor 😉 ställde Stefan upp i Lazzat RS Challange och kom efter en del turer på en hedrande 2:a plats. 😮 Starkt jobbat att köra så fort vid första tävlings-tillfället på en konbana!
Med i toppstriden från början till slutet så avgjordes finalen med en
shootout då tiderna var lika i toppen för klassen. (Endast tiondelar i tidtagningsutrustningen) Stefans runda var snabbare men pga kontillägg så gick segern till….. Lars Falk i en Renault Clio.
En kul blandning av ekipage och körstilar.
Åskådare
Av säkerhetsskäl tillåts endast ett fåtal åskådare in på området. Dessa släpps endast in respektive ut i samband med förarnas in och ut passage.