› SSC › Annonser › Säljes – Delar › Intressekoll: Gruppköp kolfiberhuvar mm
- Detta ämne har 27 svar, 2,114 deltagare, och uppdaterades senast för 20 år, 9 månader sedan av
spooz.
-
FörfattareInlägg
-
9 januari, 2005 kl. 21:37 #174714
Strat
DeltagareDå börjar vi lista då 🙂
– Claes
– Dan
– Adde (I guess?)2 till 🙂
14 januari, 2005 kl. 09:06 #174715Strat
DeltagarePratade lite med Jocce och det är möjligt att några evosar hänger på, så att vi blir 5 st.
————————————–
/Claes
Regionsansvarig Stockholm
Min RalliPil14 januari, 2005 kl. 09:43 #174725ADDE.H
Deltagare>Då börjar vi lista då 🙂
>
>- Claes
>- Dan
>- Adde (I guess?)
>
>2 till 🙂Jag är inte på men det förstod du ju redan;-)
/Adde
14 januari, 2005 kl. 09:54 #174716Strat
Deltagare>>Då börjar vi lista då 🙂
>>
>>- Claes
>>- Dan
>>- Adde (I guess?)
>>
>>2 till 🙂
>
>
>Jag är inte på men det förstod du ju redan;-)
>
>/AddeJasså? Okej. Vart hade du fått ditt pris ifrån? JRM hade inte lämnat nåt sånt pris.
————————————–
/Claes
Min RalliPil19 januari, 2005 kl. 11:40 #174717Strat
DeltagareNu räcker det att vi blir 3 för att få priserna ovan. 1 till alltså. Kom igen 🙂
————————————–
/Claes
Min RalliPil19 januari, 2005 kl. 15:47 #174727Rogga
DeltagareVar det med Scoop? vet du hur mycket dom väger?
Bilsnack sker i kanalen #compelloracing @ Q-net. Välkommen!
19 januari, 2005 kl. 16:21 #174718Strat
Deltagare>Var det med Scoop? vet du hur mycket dom väger?
>Japp, det är med scoop. Vikten vet jag inte.
————————————–
/Claes
Min RalliPil19 januari, 2005 kl. 21:55 #174706Perra
DeltagareIrriterande att dem har bilder på en R34 på hemsidan men sen finns den inte med i deras listning av produkterna… Mycket märkligt. Vet du om det är torr eller våt kolfiber? Borde vara våt med tanke på dem låga priserna och då är jag inte intresserad.
Mvh Perra
19 januari, 2005 kl. 22:17 #174719Strat
Deltagare>Irriterande att dem har bilder på en R34 på hemsidan men sen
>finns den inte med i deras listning av produkterna… Mycket
>märkligt. Vet du om det är torr eller våt kolfiber? Borde vara
>våt med tanke på dem låga priserna och då är jag inte
>intresserad.
>
>Mvh Perra
>Torr eller våt? Har ingen aning.. Vad innebär det? Högre vikt för våt? :+
19 januari, 2005 kl. 23:36 #174707Perra
DeltagareTorr är bakad i ugn under korrekt temperatur o tryck medans våt är endast tillverkad på samma sätt som man gör med glasfiber; lägger lager på lager med lim mellan. _Viss_ skillnad i pris blir det om man säger så. Dessutom så har våta huvar en tendens att slå sig efter ett tag och dem kan dessutom bli bubbliga. Det är anledningen till att jag inte är intresserad om dem är gjorda av våt kolfiber.
Kan säga att Nismo´s huv till R34 (torr) kostar ca 25000kr… Top Secret´s våta huv kostar ca 15000kr o då är det ändå ett av de största märkena och därmed oxå dyr trots att den är ”våt”.
Det finns ju ett skapligt utbud med huvtillverkare i Japan så det kanske går att hitta alternativ??
T.ex.:
Electra
Midori
Auto Select
Abflugför att bara nämna några. Det finns ju även Mr. Carbon här i Sverige. Det krävs ju ”bara” att en lämnar in sin huv o sen att man har X antal beställningar så fixar dem ju det. Då kan man ju få dem i olika färger oxå om man vill det. T.ex. på en blå bil så är det ju väldigt snyggt med blå kolfiber huv. Alltså inte lackad blå utan blåa fibrer. 🙂
Så här:
Mvh Perra
20 januari, 2005 kl. 09:45 #174720Strat
DeltagareTack för förklaringen Perra 🙂 Har tänkt på att kontakta mr carbon och höra mig för. Men då jrm tog in seibon verkade det mest intressant. Skulle dock allra helst vilja ha en huv som liknar Trial’s för fmic, dvs helt platt med ett stort brett utsug närmare fronten.
————————————–
/Claes
Min RalliPil20 januari, 2005 kl. 21:13 #174708Perra
Deltagare>Tack för förklaringen Perra 🙂
>————————————–
>/ClaesVar så lite så. 🙂 Alltid kul att kunna sprida lite kunskap.
En parentes: Jag skrev fel pris på TS-huven. Det ska vara runt 12k. Dvs ca halva priset jämfört med den enda kolfiberhuven (som jag känner till) som är testad i vindtunnel (nismo).
Jag är lite kluven till om jag tycker det är snyggt med svart kolfiberhuv på annat än svarta bilar. Jag har lite svårt för det och det är en av anledningarna till att jag inte har köpt någon än. En annan är ju att jag har alu-huv på R34:an o då blir inte viktbesparingen så stor som den blir på Subban.
Vet du om det finns någon firma som gör en sån huv du söker? Du kan ju alltid kolla på dem Japanska tillverkarnas hemsidor.
Mvh Perra
22 januari, 2005 kl. 16:07 #174730 -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.