SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning Intressekoll: Gruppköp Krängningshämmare och fjäderbensstag

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 38 totalt)
  • Författare
    LegacyLarsa
    Keymaster

Jajamänsan! jag är oxå intresserad av krängningshämmare fram+bak till gt

/Larsa

Plura
      Deltagare

Jag är intresserad om priset blir det rätta. Krängare + droplinks fram + bak och ev. fjäderbensstag fram + bak. Om priserna blir riktigt bra

OT. Är det helt fel att köpa stag och krängare när man kör med orginal fjädrar och dämpare?

Ska sitta på en WRX -04

/Pelle

edit fixade listan så att krängare kommer före stag på önskelistan

Janne248
        Deltagare

Kan ev. vara intresserad av krängare fram+bak och droplinks fram+bak till en WRX STi MY04. Vet dock inte så mycket om Cusco. Skulle vilja ha en länk till någon mer omfattade sida med prylar.

pannan
          Deltagare

Kan ev. vara intresserad av krängare fram+bak och droplinks fram+bak till en WRX STi MY04. Vet dock inte så mycket om Cusco. Skulle vilja ha en länk till någon mer omfattade sida med prylar.

Janne,

Kör du din bil på bana? :+

STIred
            Deltagare

En review sida av lite olika prylar finns här, tror inte på allt som står på nätet men lägger upp den ändå:

http://www.subarureview.com/suspension.php

Här är lite mera skit:

http://www.jtuned.com/content/templates/statics.aspx?articleid=234&zoneid=1

http://forums.nasioc.com/gallery/cusco_impreza.htm

http://www.vividracing.com/catalog/vivid.php/cPath/1_5_42

finns hemsida med

http://www.cusco.co.jp

Bästa är dock prata med nån som har satt dit cusco grejer….

tendency
              Deltagare

Hade tänkt innan årsskiftet, kanske lagom till jul 😉 😀

Bra, så länge det inte blir allt för snart, för då kan även jag vara intresserad av lite pryttlar. Ska ge det lite betänketid.

SS-bilder: SSi vs EVO (inte så mkt action, filmade mest när det kördes)
                Impreza GT sedan 1999

STIred
                Deltagare

Jag är intresserad om priset blir det rätta. Krängare + droplinks fram + bak och ev. fjäderbensstag fram + bak. Om priserna blir riktigt braOT. Är det helt fel att köpa stag och krängare när man kör med orginal fjädrar och dämpare?Ska sitta på en WRX -04/Pelleedit fixade listan så att krängare kommer före stag på önskelistan

Tog mig friheten och snodde svaret från coilovers tråden (startad av pannan) här intill:

Krängare gör mycket, och skall absolut bytas först egentligen, men ….
                  /J

Hoppas SAM tycker det är ok 😉

Janne248
                  Deltagare

Janne,Kör du din bil på bana? :+

Körde på Midlanda motor park i sommar 🙂 Körde konbana i Gränges i helgen, körde SAD utbildning för 2½ vecka sedan. MEN är väl inte någon som bor på banan precis! Det är just därför jag nöjer mig med Prodrive sänkfjädrar, STi fjäderbensstag fram+bak, Summit undre främre stag och nu kanske riktiga krängare. (Hade faktiskt likande set-up på min GT, men med whiteline krängare. De gjorde STOR skillnad på GT’n.)
                    Why?

Mickef
                    Deltagare

Jag är också intresserad av krängningshämmare.
                      Vad är droplinks ?

Micke

Janne248
                      Deltagare

Vad är droplinks

Det är några länkar som kopplar samman kränghängaren med stagen mellan hjul och bil.

Whitelines variant:
                        http://www.zen62457.zen.co.uk/Images/Products/Chassis/MrtRearAntiRollBarLinKit.jpg

Orginal på GT’n är de gjorda i plast. Även på WRX STi MY02-03.
                        På MY04 STi är de iaf gjorda i aluminium.

Yaskin
                        Deltagare

Jag kan nog vara intresserad av krängare med droplinks om vi kan få ett vettigt pris!

jeppe
                          Deltagare

Är oxå intresserad av krängare fram och bak + droplinks till en GT-00.

Mvh Jesper

Practos
                            Deltagare

intresserad, droplinks bak

Mickef
                              Deltagare

Jag är intresserad av krängare fram och bak + droplinks (som jag nu vet vad det är 🙂 ) till GT-00.

Micke

LegacyLarsa
                                Keymaster

Det börjar närma sig (h)jul nu, blir det någon andra vers?
                                  Har pratat med en kompis som beställde krängningshämmare och leveransen var inte direkt den snabbaste… >3mån!

/Larsa

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 38 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.