› SSC › Annonser › Säljes – Delar › NYA WRX 04:er FÖR 249.000:- !!!
- Detta ämne har 18 svar, 1,231 deltagare, och uppdaterades senast för 20 år, 11 månader sedan av
wesly 2.
-
FörfattareInlägg
-
23 november, 2004 kl. 19:38 #174513
jeppe
DeltagareRostskyddsbehandlingen i importhamn upphörde inte fören 04
kanske till och med i Mars-April 04 då Vagnskadegarantin
infördes
Det är dock lätt kontrollerat ! Kolla huv,hjulhus och underrede
Dom som saknar behandlingen bör göra den omgående !24 november, 2004 kl. 10:45 #174520wesly 2
Deltagaremen tänk på att inte rostskyddsbehandla en bil med 12års rostskyddsgaranti om inte verkstan ber dig för då försvinner garantierna…
Nej inte skrämsel propaganda.. i regel är det inte samma kund som köper import & nytt om du förstår vad jag menar.. sedan så är det ingen skillnad vid vanlig service utan om det är något annat så att IM kontaktas.. men som jag skrev är det inget jag har svart på vitt utan vad kunder har sagt då vi inte har någon verkstad tillsammans med försäljningen ..
Men givet vill man ha en import så köp, de viktigaste är att du åker impreza 😉
24 november, 2004 kl. 11:18 #174510dlehtihet
DeltagareJag köpte min gamla GT ny i Stockholm (likväl som vi köpte en Legacy tidigare hos handlare i Stockholm). När jag senare ville köpa en STI så kunde ingen i Stockholm leverera (12 veckors väntetid minst) så då tog jag mina pengar till någon som hade en bil. Jag har skrivit om detta tidigare, men den handlare erbjöd sig att ta in en ny bil via tyskland (”passera IM”) för att få loss en bil snabbare och då skulle den klassas som en svensksåld bil plötsligt. I mina ögon är detta någon form av dubbelmoral.
>Nej inte skrämsel propaganda.. i regel är det inte samma kund
>som köper import & nytt om du förstår vad jag menar..24 november, 2004 kl. 13:23 #174521wesly 2
Deltagareok då är du ett undantag ..
hängde inte riktigt med ang sti:n där.. Kan inte ta en bil från tyskland & få den genom IM… men detta kan vara något undantags fall.. förklara gärna vidare…& jag vill absolut inte klanka ner på importbilar behöver inte vara de minsta sämre ibland tvärt om.. däremot är det många i fall svårare att kontrolera en importbil som redan är i sverige.. därför har många handlare svårare att byta in importer.. vi lämnar ju garantier & vill då veta vad vi har för historia på bilen..
Sedan så är importbilar i vissa städer lite infekterat, i Borås så har vi flera importfirmor som har åkt fast med både stämplar & service böcker m.m. .. de gör att här är det ännu svårare att sälja importer.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
