› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Väghållning › prisinfo gruppköp cusco stag, krängare, etc
- Detta ämne har 20 svar, 1,348 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 3 månader sedan av
daniel83.
-
FörfattareInlägg
-
9 november, 2005 kl. 16:43 #4808
STIred
DeltagareDå har jag fått de första ungefärliga prisuppgifterna för gruppköpet.
Priserna för krängare, lower arm bar, stag, kommer ligga nånstans mellan 1500kr och 2000kr per grej inklusive allt. Beror lite på hur många vi blir.
Sen skiljer det sig något beroende på årsmodell med.Köpet kommer som jag tidigare sagt gå genom JRM och grejerna kommer köpas hem direkt från Japan, med andra ord inga andra mellanhänder, priset kommer därför bli ganska förmånligt.
Besparing är uppskattad till minst 500kr/grej men antagligen mer jämfört med om man skulle köpa själv. Självklart beroende på antal intresserade. Hoppas dock på iaf 10st.
Krängarna är 22mm (strat det fanns inga 24mm Cusco)
Lower arm bar är typ II dvs de med fyra infästningspunkter och INTE de enkla med två
Stagen är type os aluminium stagMer info om grejerna hittar ni på:
http://www.cusco.co.jp/english/e_cont.html
Även droplinks är på gång men ej klart riktigt än vilka, de kostar dock betydligt mindre.
Jag hoppas på att om alla tycker detta är ok så kan vi skicka iväg en beställning innan slutet på november 🙂
Jag påbörjar en lista här så kan de som vill, fortsätta fylla på. Skriv in användarnamn, årsmodell på bilen, samt vilka delar ni är intresserade av. Den här listan är inte något bindande, men såfort den är klar kan jag fixa priserna ännu mera exakt.
STIred……WRX STI 04……krängare fram+bak, endlinks, lower arm bar, bakre fjäderbensstag
9 november, 2005 kl. 17:08 #68009SecretAgentMan
DeltagareExakt pris är av intresse (man har ju kontakter lite varstans ;)) innan jag spikar något.
Men jag är intresserad av:
Fjäderbensstag bak, ev med det extra krysset.
4-punktsstaget under fram.
Glömde modell….GC8, 00:a. 🙂
/J
9 november, 2005 kl. 17:18 #68020STIred
DeltagareExakt pris är av intresse (man har ju kontakter lite varstans ;)) innan jag spikar något.Men jag är intresserad av:Fjäderbensstag bak, ev med det extra krysset.4-punktsstaget under fram./J
Det exakta priset kommer som sagt såfort den här listan är klar, då vet vi exakt hur mycket det blir av varje grej, till vilka årsmodeller, osv.
9 november, 2005 kl. 20:04 #68016Mr Walle
Deltagarekrängare fram+bak,fjäderbenstag bak,endlinks,lower arm bar
mr walle wrx 03
9 november, 2005 kl. 20:32 #68017daniel83
DeltagareJag är intresserad av:
Krängarna fram och bak.
Lower arm bar typ II fram.
Till en GC8, 99.
//Daniel
9 november, 2005 kl. 20:53 #68024option-tune
Deltagaretjena
jag har fixat en kontakt i hong kong som kan ge dessa priser
cusco stabilizer 22mm fram 1520kr
cusco stabilizer 22mm bak 1520kr
cusco fjaderbenstag type os 1390kr fram eller bak
cusco lower arm bar II fram 1520 kr
cusco lower arm bar II bak 1520 kr
cusco stabilizer bush 700krdessa priser e da inkl frakt.!!
mvh mike
congo23@hotmail.com
tel+852613321639 november, 2005 kl. 20:55 #68025option-tune
Deltagareglomde att saga att det maste da vara minst 12 grejer for att fa dessa priser!!!
my cars:
nissan skyline 33gtr jdm
honda integra type-r dc5 jdm
subaru impreza sti-99 jdm sold9 november, 2005 kl. 20:59 #68011OzO
DeltagareÄr det bara jag som reagerar?? Stired och option-tune, kör ni samma gruppköp eller är det två separata?? Är det två separata, tycker jag ni borde hålla isär dem i olika trådar… :+
::::: ssiwebmaster | ”I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssibluepile :::::9 november, 2005 kl. 21:05 #68015nisse
Deltagarejag är intresserad av
cusco fjaderbenstag type os 1390kr fram eller bak
till wrx -01
9 november, 2005 kl. 21:47 #68021STIred
DeltagareÄr det bara jag som reagerar?? Stired och option-tune, kör ni samma gruppköp eller är det två separata?? Är det två separata, tycker jag ni borde hålla isär dem i olika trådar… :+_______________________________________________________________________________::::: ssiwebmaster | ”I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssibluepile :::::
Nej inte samma och när det gäller att hålla isär dem håller jag helt med dig 😉
Men eftesom jag inte har nån egen vinning av detta så spelar det inte mig nån större roll vem som tar hand om det hela, är det nån annan som vill göra det så inte mig emot.
Och eftersom option-tune verkar mycket ivrig göra det lägger jag ner så får väl han ta hand om det :+
10 november, 2005 kl. 02:57 #68026option-tune
Deltagaretankte bara hjalpa till.for mig spelar det ingen roll heller.
tycker bara att det ar roligt med bilar. 🙂my cars:
nissan skyline 33gtr jdm
honda integra type-r dc5 jdm
subaru impreza sti-99 jd10 november, 2005 kl. 08:05 #68013Janne248
DeltagareÄr det bara jag som reagerar?? Stired och option-tune, kör ni samma gruppköp eller är det två separata?? Är det två separata, tycker jag ni borde hålla isär dem i olika trådar…
Håller helt med. Nån moderator borde göra något.
//Janne – Som var sugen på att köpa krängare, men det verkar struligt så jag köper nog egna Whiteline istället. Nån som é sugen på gruppköp?? 😛 :+ 😀 <- OBS skämt!
10 november, 2005 kl. 13:36 #68014Janne248
DeltagareFundering….
Hur ser ”cusco lower arm bar II bak 1520 kr” ut och ger den något?
//Janne – kanske med på köp av en sådan iaf….
10 november, 2005 kl. 14:42 #68022Plura
DeltagareHur blir det, blir det något gruppköp?
Är krängarna (swaybar) av den ställbara typen?
Jag är sugen på krängare fram + bak.
/Pelle
10 november, 2005 kl. 16:23 #68019dragster
DeltagareÄr intresserad av krängare fram och bak + dropplinks till en WRX MY01.
Om det blir något, vekar en smula rörigt nu.:(MVH
Roger -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.