› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Väghållning › Skeva bromsskivor?
- Detta ämne har 6 svar, 1,384 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 2 månader sedan av
Manor.
-
FörfattareInlägg
-
13 maj, 2005 kl. 17:39 #5432
Mecman
DeltagareÄr det någon som har varit med om att nya bromsskivor varit vinda i från början eller har jag något annat fel i min framvagn?
Jag böt bromskivor fram igår (Mekonomen),men kände redan efter bytet att det pulserade lite i bromspedalen samt skakade lite i ratten vid lätt inbromsning. Och i dag har det blivit ännuvärre. Att tilläggas är nog att jag ej böt belägg (har beställt dem nu). Kan gamla belägg framkalla vibrationer? Annars tror jag nästan att navet måste vara skevt.Förresten,Jag har även ett glapp i framvagnen som även kan ha något med saken att göra,har bytt spindelled. Vad tror ni att det är för pryl som är största chansen till glappet,krängnigshämmaren eller en styrled? ( känns vid låg fart,stort rattuslag och gupp).
Vore tacksam för svar
Att lära utan att göra är som att älska utan att röra.
13 maj, 2005 kl. 21:42 #72736Mecman
DeltagareJag kanske var lite dålig på att rengöra navet.skall byta beläggen och prova rengöra bättre. Mvh Fredrik
9 juni, 2005 kl. 08:29 #72738Addson
DeltagareYes man! Jag kör med skivor från Mekonomen och har inte haft några problem alls med dem. Visst är Mekonomens delar billigare än originaldelar, men de är oftast tillverkade av samma företag.mvh Mats N
Nej det e inga skit grejer märket va ju ändå brembo men skeva som börje Salmings näsa!
Mvh A9 juni, 2005 kl. 08:38 #72739Addson
DeltagareJag kör med skivor från Mekonomen
Som jag skrev det första inlägget va hur jag kännde mig då! Att jag hade snålat o köpt Mekonomen smörja o va skit arg! Men dom skivorna skickades tillbaka till leveratören o dom va skeva visade det sig!
Mvh Mr Clean19 december, 2005 kl. 06:19 #72734Manor
DeltagareGjorde du rejält rent innanför bromsskivan. Minsta rostflaga där kan få den bästa bromsskiva att kännas skev. Jag är väldigt tveksam att en bromsskiva är skev från början, men den kan bli det vid första inbromsningen om man har otur.
Alien, du hade väl problem med dina nästan nya bromsskivor redan vid ”inkörningen” av dem?
mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:19 #72735Manor
DeltagareYes man! Jag va så snål att jag köpte mekonomen skivor förrut och dom va oxå skeva redan från början!Så jag gick tillbaka med pisset o kassta dom över disken o köpte borrade skivor istället!”Impreza F50″
Jag kör med skivor från Mekonomen och har inte haft några problem alls med dem. Visst är Mekonomens delar billigare än originaldelar, men de är oftast tillverkade av samma företag.
mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:19 #72737Addson
DeltagareÄr det någon som har varit med om att nya bromsskivor varit vinda i från början eller har jag något annat fel i min framvagn?Jag böt bromskivor fram igår (Mekonomen),men kände redan efter bytet att det pulserade lite i bromspedalen samt skakade lite i ratten vid lätt inbromsning. Och i dag har det blivit ännuvärre. Att tilläggas är nog att jag ej böt belägg (har beställt dem nu). Kan gamla belägg framkalla vibrationer? Annars tror jag nästan att navet måste vara skevt.Förresten,Jag har även ett glapp i framvagnen som även kan ha något med saken att göra,har bytt spindelled. Vad tror ni att det är för pryl som är största chansen till glappet,krängnigshämmaren eller en styrled? ( känns vid låg fart,stort rattuslag och gupp).Vore tacksam för svar Att lära utan att göra är som att älska utan att röra.
Yes man! Jag va så snål att jag köpte mekonomen skivor förrut och dom va oxå skeva redan från början!
Så jag gick tillbaka med pisset o kassta dom över disken o köpte borrade skivor istället!
”Impreza F50” -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.