- Detta ämne har 12 svar, 1,199 deltagare, och uppdaterades senast för 20 år, 5 månader sedan av ExOrdis.
-
FörfattareInlägg
-
4 juni, 2003 kl. 12:52 #11158SsoDeltagare
En av årets mest självskrivna tävlingar närmar sig.
Trodde att det skulle bli tvunget att bli åskådare även denna gång, men istället ordnade det sig med riktigt frän högerstol, blir 940-åka med Anders Persson, Göteborg :7Såg att många andra tänker ta sig till Tullinge den dagen, konstig prioritering av rakt fram åka när det finns möjlighet att se bilar i sin rätta miljö, dvs skogen! 😉
/Mvh Stefan
4 juni, 2003 kl. 12:55 #121935SecretAgentManDeltagareDet kanske handlar om att verka för klubben… 😉 Syns man inte, finns man inte. 🙂
Men visst, sitta i skogen och kika på trettielva svintråkiga framhjulsdrivna ekipage för att få uppleva ett par, tre rekorderliga bilar – visst.
😀
/J
Banträffsansvarig SSI
Stolt ägare till Silverpilen4 juni, 2003 kl. 13:52 #121943christopherDeltagarefraSSe
Själv så missar man båda, ska i väg med jobbet. Hoppas det regnar 😉
Men skulle nog valt E-tuna, då i högerstolen.
/
fraSSe5 juni, 2003 kl. 05:46 #121938SsoDeltagareTycker det är jättebra att det finns folk som jobbar för klubben, själv är jag mindre bra på det. Men för egen del köpte jag min subby till stor del pga rallyframgångarna, min prio är därmed självklar 😉
Är förresten 5 Imprezor (bla hr Wicksell) o 1 Legacy anmälda till E-tuna, så det är inte bara FWD-bilar. Dessutom har ju SuperMästerskapet huvudinriktningen på grpH-bilar, så även FWD-åkarna sladdar ju.För egen del blir det hela inte sämre av att få uppleva rallyt från högerstolen i en av Sveriges bättre RWD-bil/förar-kombinationer (frågan är bara hur jag passar in i förar-kartläsarkombinationen ;)), men jag hade annars varit en självskriven åskådare.
PS. Vet att SAMs inlägg är skriven med en hel del 😉 i tanken, hoppas ni ser mitt inlägg på samma sätt 😉
DS./Mvh Stefan
5 juni, 2003 kl. 06:51 #121936SecretAgentManDeltagareDet låter som att det kan bli en riktigt trevlig tävling. 🙂
Orsaken till att jag drar ihop en träff på Tullinge är dock att visa klubben, och skall man göra detta är Bilsports träffar oslagbara – massor med folk i rätt målgrupp.
🙂
Lycka till i högerstolen! Vad är det nu P-Värsting säger…get in, buckle up and put your head between your knees?
😀
/J
Banträffsansvarig SSI
Stolt ägare till Silverpilen5 juni, 2003 kl. 09:35 #121939SsoDeltagareLAST EDITED ON Jun-05-03 AT 11:37AM (GMT)
Tackar, kanske kommer behöva lyckönskningar, blir nog att gå fort bland träden. 300Hk motor o bakhjulsdrift kommer bli en spännande upplevelse, fast kör jag med huvvet på platsen P-värsting föreslår så åker jag nog ur bilen direkt 😛12 juni, 2003 kl. 12:35 #121940SsoDeltagareTyvärr blir det inge åka i E-tuna, posten har lyckats slarva bort TVÅ paket med styrväxel till bilen, så det blir åskådande med kameran istället :'(
19 juni, 2003 kl. 14:15 #121944christopherDeltagare>Tyvärr blir det inge åka i E-tuna, posten har lyckats slarva bort TVÅ
>paket med styrväxel till bilen, så det blir åskådande med kameran
>istället :'(fraSSe
Fick du några bilder?Det finns annars ett gäng fina bilder på bla Imprezer med fet ställ och även lite riktiga skrotningar http://www.motorsport4sale.com
/
fraSSe19 juni, 2003 kl. 20:01 #121945jossiDeltagareTjaba Perssons 2,5L EVO lämnar inga 300HK det är knappt 2,9L EVON
lämnar den effektenMVH
Jossi
22 juni, 2003 kl. 09:42 #121941SsoDeltagareFrasse, blev en del bilder o fimsnuttar ja, finns på min sida http://rally.init5.net . Stod på samma ställe som Niclas på SS1, sen var jag kall o stod kvar i stället för att dra till SS4, det lönade sig 😀
Tyvärr var det ju en del otäcka smällar under tävlingen 🙁Jossi, det har du säkert rätt i angående sifforna, snabbkik på Anders site gav den siffran. Har ni Subarun hel till hösten förresten, ni saknades i E-tuna.
PS. Som tröst blev det dock åka på söndan i DalaRallyCup, Ascona B 2.4 puffar på rätt bra den oxo 🙂 DS.
22 juni, 2003 kl. 14:12 #121946jossiDeltagareHej Stefan som sagt det beror väl lite på var man bromsar motorn
vi har ju haft lite små krångel under vintern men nu ser det ut som växellådsproblemen är lösta i alla fall , vi skulle ju vart med i E-tuna
men motorn är trasig , vad jag vet skall väl bilen ihop så fort som möjligt
jag har inte hört nåt annat från chauffören (bilägarn)
förresten Subaru motorn står hos samma firma (kille) som grejat med Perssons motorMVH
Jossi
23 juni, 2003 kl. 17:21 #121942SsoDeltagareLycka till med ihopsättandet Jossi, hoppas det inte blev alltför dyrt.
Kul förresten att aussie-lådan verkar hålla för er, är ju tyvärr dåligt med hållbarheten på rallySubbalådor här i sverige10 juni, 2004 kl. 18:40 #121937ExOrdisDeltagareRally upplevs allra bäst inuti bilen som du redan vet.
Annars är jag mera åt Max åsikter som åskådare (TV-sammandragen), men
det är onekligen kul ibland att se folk live ta i ordenligt, även
i lägre klasser med sämre material.
På Tullinge är det mera en fråga om materialprover och ras får man ju
se en hel del, vore konstigt annars.
Som till exempel den Volvo 9xx förra året som spred transmissionsdetaljer
över stora delar av banan, det kan inte vara roligt när motorn funkar
bra, greppet sitter och transmissionsmaterialet får för sig att explodera i sanningens ögonblick.. :'( -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.