- Detta ämne har 9 svar, 1,072 deltagare, och uppdaterades senast för 17 år sedan av FeA.
-
FörfattareInlägg
-
29 augusti, 2007 kl. 02:55 #13097alrikDeltagare
Mötte jag dig över skogen mellan Runhällen och Tärnsjö idag? Mötte två st timmeråbäken 😉 som såg ut som den du visade bild på förut. Mötte er med ca: 1-2min avstånd.
Blinkade med blinkers vid mötet med de första ekipaget, de andra ekipaget såg jag för sent. Låg ganska nära den framför pga kön.
Själv så låg jag i kön i ca: 45km/h bakom en tradare som hade fått dubbelpunka på sista axeln på vagnen. Han blev ursäktad när man åkte om honom för hans låga fart. 😛
/Mikael – Chafför av blåa faran 😀
29 augusti, 2007 kl. 10:14 #128479FeADeltagareJajjemen, då var det mej och brorsan du mötte!
Det var jag som åkte först och knuffa den där gamla Scanian framför mej 😉 Så jag såg varken att jag mötte dej eller att du blinka efteråt, typiskt..! 😀
Jaha… Tyckte det gick lite väl sakta för bilen jag oxå, även för att vara en södertäljemoped 😉
Ska hålla ögonen öppna nästa gång jag åker där :+
29 augusti, 2007 kl. 13:57 #128481alrikDeltagareSka försöka blinka lite tidigare nästa gång jag ser dig/er. Kör ni ofta i sällskap med varandra du och bror din?
Verkar vara något med luften över skogen där eftersom helt plötligt går vissa bilar bara i 70-75km/h efter man har passerat Heby.
Själv så blir jag ytterst sällan omkörd eftersom jag åker relativt ensam dom tiderna jag åker. Dvs dom flesta åker neråt när jag åker upp och tvärt om. Sen kan de ha något att göra med att man tummar lite på hastigheten, går ju att åka 89km/h 🙂
Moppe från Södertälje eller GBG spelar inte så stor roll. Körde Volvo i 3,5år innan jag böt jobb och nu till Scania. Volvon är lättare att hitta en skön körställning i även fast jag nu har gjort de i Scanian också dock så tog de några månader. Lådan i Scanian känns trevligare enligt mig och även motorkaraktären. Fast de kan ju bero på att man åker V8:a 🙂
Något som är sjukt är iaf Scanias 630. Provkörde den med totaltvikt på 60ton. Aset sackade inte mkt alls i backar där jag normalt tappar 10-12km/h. Volvos 660 är nog inte heller att leka med. Sen är de ju frågan vilka som har nytta av de?
/Mikael
29 augusti, 2007 kl. 17:10 #128485IMPREZA FOREVERDeltagareOch jag åkte förbi dig förra veckan i västanbyn när ni böt med tradarn och brorsan dins subba.
BACKTÄVLING I JÄRVSÖ 2007
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/view_album.php?set_albumName=album669____________________________
http://www.garaget.org/?car=36415
http://www.rallybilder.com31 augusti, 2007 kl. 17:38 #128486KlasagasaDeltagareOT tyvärr, men jag kunde inte hålla mig…
Spec på Scanias 630 och Volvos 660?
Tog kortet på en P124 en gång i tiden. Tycker nog det är rätt fränt med lite vrid och dessutom så är ju diesel V8 ENORMT fränt. Skakar ju för f*n bara i marken när de drar på!//Klas som gillar lastbilar
1 september, 2007 kl. 12:28 #128482alrikDeltagareOT tyvärr, men jag kunde inte hålla mig…Spec på Scanias 630 och Volvos 660?Tog kortet på en P124 en gång i tiden. Tycker nog det är rätt fränt med lite vrid och dessutom så är ju diesel V8 ENORMT fränt. Skakar ju för f*n bara i marken när de drar på!//Klas som gillar lastbilar
Volvo 660
Rak 16liters motor med 660hk och 3100Nm. Vridet tillgängligt mellan 1000-1500rpm. Maxeffekt mellan 1500-1800rpm.Scancia 620 var de visst 🙂
V8 på 16 liter, 620hk och 3000nm. Vrid tillgängligt 1100-1400rpm. Har “bara” 2800Nm att tillgå vid 1000rpm och 1500rpm. Maxeffekt vid 1900rpm.Kör själv Scanias V8 på 500hk, tuggar på bra dom med med vrid på 2400Nm. Tom lastbil och du plockar många personbilar i starten. 😀
Scania med raka rör
http://www.youtube.com/watch?v=fYsOgrlQ_m0/Mikael
1 september, 2007 kl. 20:33 #128487KlasagasaDeltagarePassar den “bolt-on” på Type R??? Hårda grejer och jag tycker det är fränt som fan.
16 liter kärlek!
Bööörna rå!//Klas
2 september, 2007 kl. 01:54 #128483alrikDeltagarePassar den “bolt-on” på Type R??? Hårda grejer och jag tycker det är fränt som fan.16 liter kärlek!Bööörna rå!//Klas
Får nog kapa lite i torpedväggen när du ska hiva ner rovan och styva upp fjädringen lite fram. Motorn väger i runda slängar 1100 kg. 😀
/Mikael
8 november, 2007 kl. 14:40 #128484alrikDeltagareVar det dig man såg i timmerbilen igår runt 21-tiden. Jag svängde precis av E4:an medans du? åkte under den.
Var lite svårt att hinna ifatt dig, gick lite “för” tungt igår. 😉
/Mikael
9 november, 2007 kl. 10:26 #128480FeADeltagareVar det dig man såg i timmerbilen igår runt 21-tiden. Jag svängde precis av E4:an medans du? åkte under den.Var lite svårt att hinna ifatt dig, gick lite “för” tungt igår. ;-)/Mikael
Hmm… Ja, det kan ha vart brorsan du såg då. Han kom från stan och var på väg mot Gävle bro, vi böt skift där strax efter 21 igår. Och då körde jag vidare norrut 🙂
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.