SSC Allmänt snack Träffar Officiell tråd gällande Kinnekulle 2004

  • Detta ämne har 3 svar, 1,352 deltagare, och uppdaterades senast för 21 år sedan av SecretAgentMan.
Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #13818
    SecretAgentMan
    Deltagare

      Härmed skickas en officiell inbjudan till Svenska Subaru Imprezaklubbens banträff på Kinnekulle den 28:e augusti.

      SSi hälsar dig välkommen till våran årliga banträff på den enormt roliga och utmanande Kinnekulle som ligger vid Vänerns kant straxt väster om Götene (ca 15 mil sydväst från Örebro via E20).

      För allas säkerhet och trevnad bör Du vara insatt i all information i denna skrivelse. Läs banträffens regler extra noga!
      Överträdelse av dessa regler kan i värsta fall resultera i avstängning från banan.

      Kontaktperson under dagen:
      Banträffsansvarig Jerry Arvidsson 0733 984370

      Inpassage på banträffen

      Tre köer kommer bildas utanför depån där varje klubb har 2 funktionärer som tar hand om sina medlemmar. Funktionärerna numrerar varje bil som skall köra på

      bana, tar emot eventuella avgifter och delar ut information.

      Kö 1: SSi, övriga klubbar och register

      Kö 2: HPC

      Kö 3: FMCS

      Avgiften för övriga klubbar och register (och fristående sportigare bilar av japansk modell, alt Ford) är 300 kr.

      Bankörning

      För att beträda banan måste Du uppfylla följande krav:
      · Inneha körkort utfärdat av vägverket.
      · Betalt eventuella avgifter
      · Medverkat i säkerhetsgenomgång
      · Anmält dig till minst ett (1) flaggvaktspass
      · Bruka en enligt SSI:s förar- och fordonsregler godkänd bil
      · Använda hjälm och heltäckande bomullskläder

      För att behålla förmånen att köra på banan måste Du respektera de regler SSi, HPC och FMCS fastställt.

      Regler, rekommendationer och uppmaningar:

      Före Du beträder banan
      · Detta är INTE en tävling, detta är en förarutveckling. Tidtagning är förbjuden.
      · Bilens skall vara skattad, besiktigad, försäkrad och registrerad.
      · Bilens ljudnivå får ej över skrida 95dB. Ljudnivå över 95dB ger körförbud!
      · Bromsvätskan bör nyligen vara bytt. Bromsvätskans kokpunkt får ej understiga 200°C.
      · Bromssystemet får ej innehålla några som helst brister.
      · Bilens alla rutor skall vara helt stängda.
      · Bilen måste klara bilprovningens säkerhetskrav.
      · Bilen får ej innehålla lösa delar som kan skada eller distrahera föraren under körning eller avåkning. T ex. lösa burkar, reservhjul etc.
      · Läckage från bilen ger körförbud tills läckaget är åtgärdat.
      · Lägsta krav på säkerhetsutrustning är hjälm och heltäckande bomullskläder, dvs. t-shirt, shorts etc. är förbjudet.
      · Kolla olja, vatten och bensin innan och efter ditt körpass. Bevaka vattentemp och oljetryck (för de bilar som är utrustade med oljetrycksmätare) under

      körning.
      · Öka däckstrycket 0,5-1kg jämfört trycket för ”vanlig” körning.

      Depåvakten har full befogenhet att vägra bilar tillgång till banan om detta anses nödvändigt för att upprätthålla rätt säkerhetsnivå.

      Passagerare

      Passagerare är förbjudna under alla körpass, utom följevarv och lugna timmen. Passagerare ska uppfylla samma krav på personlig utrustning som föraren.

      På banan

      · Dina standardbromsar är (oftast) värdelösa! Dessa håller en jämn bromskraft endast några få varv. Känner du av en nedsatt bromsförmåga, kör av banan och

      kyl av bromsarna genom att köra en lugn kilometer på landsvägen.
      · Dina standarddäck är (oftast) värdelösa! Dessa överhettar snabbt vid hård körning. Vid minsta tecken på överhettning, kyl av do m enligt ovan.
      · Använd huvudet! Utsätt inte dina ”medtrafikanter” för onödig fara. Var tydlig i din körning: använd blinkers, släpp förbi snabbare bilar etc.
      · Kör helst om på raksträckorna
      · Titta i backspegeln OFTA. Är någon snabbare än dig i kurvpartierna, släpp förbi dessa på lämpligt ställe, förslagsvis på raksträckorna även om du är

      snabbare på dessa!
      · Respektera alla flaggsignaler: Gul betyder fara/hinder, Röd avslutar körpasset, Svart betyder att Du måste köra av banan genast.
      · Långsammare bilar måste släppa om snabbare bilar. Håll förslagsvis till höger och signalera med blinkers.
      · Under ”lugna timmen” är all omkörning strängt Förbjuden! (ger svartflagg!)
      · Vid avkörning från banan måste du signalera och hålla till den sidan du skall köra av, minst 2 kurvor innan avfarten till depån.

      Flaggvakter

      · Du måste infinna dig vid depåns utsläpp minst 10 minuter innan ditt pass börjar.
      · Vi ser mycket strängt på att missa sitt pass, kan DU inte dyka upp i tid ligger det på DITT ansvar att se till att det finns en ersättare
      · Försäkra dig om komradions funktion.
      · Svartflagga alla bilar du anser sänker säkerhetsnivån betydligt.
      · Vid en olycka måste du genast meddela resterande flaggvakter genom komradion.
      · Stå kvar och flaggvarna kommande bilar vid olycka. Spring inte fram förrän du kan göra detta utan fara.

      Dagens Schema

      8:00 Anmälan (se till att vara i god tid då tiden för körning på banan är tämligen begränsad) – flaggvaktsregistrering, besiktning

      8:30 Förarmöte (missar du detta körs vid behov ett kortare förarmöte vid 12) – Genomgång av regler, flaggor, säkerhet samt utdelning av giltigt banmärke.

      9:00 Följevarv!! TVÅ LÅNGSAMMA VARV i kortege efter ledarbil runt banan, därefter direkt in i depå så att samtliga förare har sett hela banan innan körning

      påbörjas. Ej hjälmkrav, däremot bälte på.

      09:30 Fri bankörning Nybörjare, flaggvaktspass 1, omkörning på raksträckor, lugnare tempo.

      10:30 Fri bankörning, erfaren, flaggvaktspass 2.

      11:30 Prova på, flaggvaktspass 3, OMKÖRNING FÖRBJUDEN!

      12:30 Fri bankörning nybörjare, flaggvaktspass 4, omkörning på raksträckor, lugnare tempo.

      13:30 Fri bankörning erfaren, flaggvaktspass 5

      14:30 Fri bankörning nybörjare, flaggvaktspass 6, omkörning på raksträckor, lugnare tempo.

      15:30 Fri nankörning erfaren, flaggvaktspass 7

      16:30 Avslutning, genomgång, summering och synpunkter.

      Boendemöjligheter:

      Camping (tält) med dusch och toalett direkt utanför banområdet.

      alt. http://www.impreza.nu/ssi2/calender/events/kinne/boende.php

      Vägbeskrivning

      http://www.impreza.nu/ssi2/calender/events/kinne/map.php

      Vid eventuella frågor: gå in på bbs.impreza.nu och ställ frågorna på forumet i tråden inför Kinnekulle som hittas under träffar!

      Mvh!

      /Jerry Arvidsson – Banträffsansvarig SSi

      #134632
      SecretAgentMan
      Deltagare

        Förutom HPC och FMCS så har följande bjudits in:

        Rejsa.nu – 10 ekipage
        Coopersweden – 10 ekipage
        Evoklubben – ? (Rosenlund m. bättre hälft och Hansson? :D)

        Se till att vi blir absolut flest Imprezor på plats nu bara – FMCS har hotat med invasion. 😀

        /J

        #134634
        FELbil
        Deltagare

          >Förutom HPC och FMCS så har följande bjudits in:
          >
          >Evoklubben – ? (Rosenlund m. bättre hälft och Hansson? :D)
          >
          >/J

          Kanske det kan komma ända upp till 4st evos!:o

          Tack SSI för inbjudan.
          Kul att vi (fortfarande)blir inbjudna fastän det sällan kommer några.

          Jag hoppas att de som hittills har kommit inte misskött sig vare sig ute på banan eller i depå´n.

          Väl mött på Kinnekulle Ring.

          Med vänlig hälsning
          Mikael Rosenlund
          Kurvansvarig för Evoclub sweden – nu med fyra svängare, resten rattlås:D

          #134633
          SecretAgentMan
          Deltagare

            Evofolket som kommer har alltid skött sig – så det behöver du inte oroa dig över, ni är alltid lika välkomna, synd bara att rattlåsspöket har sina klor djupt förankrade i 90% av ägarna. 😀

            Väl mött på kullen! 🙂

            /J

          Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.