- Detta ämne är tomt.
-
FörfattareInlägg
-
29 december, 2007 kl. 19:00 #1413StarDeltagare
Hejsan,
Har inte kört min bil GT -00 på en vecka nu under julen.
Och nu när jag kör den så hackar den tok mycket, släpper man gasen så dalar varvet ner först till 500rpm och sekunden sednare dör den bara.Sökt lite på forumet men hittar bara att de flesta verkar ha problem med ryck vid hörgre varvtal. Inte jag, över 4000rpm verkar det funka fint, vågar dock inte ligga och köra så..
Det har ju regnat och haft sig under veckan, kan det smugit in sig fukt eller så??
Hade inte felet för en vecka sedan och bilen har bara stått.Modds som är gjorda är JRM steg 3, öppetfilter, bytt databox och 3″ system från turbo.
MVH
Stjärnan29 december, 2007 kl. 22:48 #44807Adam KDeltagareBytt databox?
Eftermarknadssprut eller ett nytt subaru-sprut?Om du har kvar MAF-sensorn koppla ur kontakten och se om den går (dåligt) och med max ½bar ladd, men utan att stanna på tomgång.
Annars är också lamba-sonden ett möjlig bov i dramat.
30 december, 2007 kl. 10:14 #44808StarDeltagareIdag vill den inte gå alls, motorn startar och “snurrar” i 5 sek sen dör den…
30 december, 2007 kl. 21:52 #44812.zipDeltagareOm du vill ha hjälp så måste du svara på Adams frågor
//.zip
31 december, 2007 kl. 10:32 #44809StarDeltagareTror jag kan vara lösningen på spåren nu..
Verkar vara LMM:en som spökar.. Tar jag ur kontakten till LMM så verkar bilen brumma på som den ska..
Stabil tomgång på tomgångsvarv, kopplade ja sedan in kontakten igen så fick jag samma problem som tidigare, fungera i 2-3 sek sedan dog den igen..Kan LMM bara knasa ur så där plötsligt??
Vet att jag fått min “uppgraderad” av JRM för att den som satt orginal tydligen inte tål öppna sportfilter så bra.
Säljer subaru själva dessa uppgraderade LMM eller blir det till att försöka ta sig till JRM och fixa däifrån??MVH
StjärnanPs. Har ingen aning om vad en MAF-sensor är. 🙁
Ecutek är styrsystemet nu mer. Ds.31 december, 2007 kl. 11:41 #44806MatsDeltagareJapp, LMM (eller MAF på engelska) kan knasa ur precis när som helst.
Subaru och JRM säljer precis samma LMM. Så du kan lugnt knalla in på vilken subaru-handlare som helst och handla en LMM. Alla de säljer nu är “uppgraderade”…
Om du har Ecutek så har du inte bytt data-box. Den har blivit omprogrammerad eller “mappad” som det också kallas.
Den uppgraderade LMM:en tycker precis lika illa om öppna filter som den gamla. Måste du inte ha öppet filter så skulle jag byta tillbaka (måste= FMIC eller över 450hk).
Mats
Type R ’9931 december, 2007 kl. 11:46 #44811DesenDeltagareJo går bilen bättre om du kopplar ur LMM även kallad MAF (Mass Air Flow), så är det säkert den som tagit semester.
Ja, den kan bara lägga av så där helt plötsligt. Och kör man med öppet filter så är risken betydligt större att den gör det.
Bara att handla en ny och se glad ut, så ska du se att kokaren mår mycket bättre sedan.
Edit: Mats var viss lite snabbare där :p
/Andreas, Skåne, Kristianstad
“The speed was good, but the corner was too tight” – J. Kankkunen
SS 2007 1.31.10 GT
2 januari, 2008 kl. 12:52 #44810StarDeltagareTack alla för tipsen.
Det var LMM:en som sagt upp sig..
1500 pix fattigare men en bil rikare..Underbart..
Ps. Sa någon att det var snö ute… Ds. 😀 😀 😀 😀
/Stjärnan
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.