Har problem med att min varvräknare inte fungerar som den ska. Köpte bilen med vita mätartavlor och antar att felet uppstod då. Vad som händer är att nålen inte hänger med, inte på långa vägar. Ligger du t.ex på motorvägen i 2500 varv så tar det kanske fem minuter innan nålen pekar på det, när du sen stannar så ligger den kvar på 2500.
Jag hade isär mätaren idag och puttar man på nålen medsols så går den inte tillbaks om man inte drar nålen lite utåt, den går att dra lite axialt, alltså rakt utåt, men sugs sakta tillbaka (magnetiskt?)
Efter nån timmes försök med allehanda 5-56 och dyligt så drog jag till och fick nålen och själva axeln i handen. När jag sedan satte tillbaka den blev det exakt likadant hur jag än försökte, förutom att nu rör den inte på sig alls.
Nån som vet hur den fungerar?? Är den kass eller gör jag fel? ;(
Mvh
Micke