- Detta ämne har 11 svar, 1,464 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år, 4 månader sedan av Hulken.
-
FörfattareInlägg
-
5 mars, 2006 kl. 20:58 #15560pannanDeltagare
Monterade mina xenonljus igår helt enligt beskrivning, men de vägrar lysa. Någon här som har xenonljus ifrån xenonkungen monterat på en new age STI? Vad kan man ha gjort för fel? Säljs tydligen motstånd som vissa nya bilar behöver, men det informerades jag inte om när jag köpte dem. Kanske är de som fattas?
Mvh
J9 april, 2006 kl. 22:12 #159761FishermanDeltagareTjena!
Lite sent ute så jag förmodar att du redan har fått ordning på grejerna.
Jag har monterat xenon från xenonkungen på min på både hel & halvljus och det har funkat kanon.
Deras LED-postionsljus höll där emot bara några dagar. 🙁Mvh Fisherman.
12 juli, 2006 kl. 09:17 #159754HulkenDeltagareSliter upp och lånar en gammal tråd lite. 😉
Undrade vad man ska köpa för sort lampor till en -03a? Är det Bi-xenon eller är det vanliga H1or? För positionsljuset….är det ett par LED parkeringsljus som gäller då?
12 juli, 2006 kl. 22:31 #159755HulkenDeltagareÄr det ingen som har nå erfarenhet om det här??? 😮
13 juli, 2006 kl. 07:11 #159759pannanDeltagareKöpte vanliga H1
14 juli, 2006 kl. 08:34 #159758GrooverDeltagareMonterade mina xenonljus igår helt enligt beskrivning, men de vägrar lysa. Någon här som har xenonljus ifrån xenonkungen monterat på en new age STI? Vad kan man ha gjort för fel? Säljs tydligen motstånd som vissa nya bilar behöver, men det informerades jag inte om när jag köpte dem. Kanske är de som fattas?MvhJ
Nååå… Vad var det för fel?? Du borde väl ha fått igång dem vid det här laget.
//nyfiken Xenonsugen
______________________________
5 fyror är fler än 4 elefantöl14 juli, 2006 kl. 09:22 #159753frippeDeltagareHände samma för mig när jag skulle montera xenon i subban.
Det som var felet då var att japanska bilar är “polvända”
man skulle alltså behöva beställa en kabelsnutt som vänder polerna.
Då vart jag sur, då jag skrev i beställningen till vilken bil det skulle vara, klippte dom två kablarna det gällde och lödde ihop det rätt.Sedan lös det som det skulle.
Mvh Fredrik
14 juli, 2006 kl. 10:40 #159760pannanDeltagareFick polvändarna gratis 🙂 bättre än att klippa då vissa besiktningsmän kan gnälla. Dock hade jag tur.
14 juli, 2006 kl. 14:32 #159756HulkenDeltagareOkay, så det är vanliga H1or som gäller för halvljus och LED till positionsljuset….vad blir det för nått till helljuset då? Eller har ni orginal där?
23 juli, 2006 kl. 01:21 #159762FishermanDeltagareTjena Hulken.
Som sagt så köpte HID till både hel & halv ljus av
23 juli, 2006 kl. 23:41 #159763FishermanDeltagareHej igen.
Kom ihåg en grej till.
För att få dit HID lamporna till halvljuset så behövde jag fila lite. Glödlampan sitter fast i reflektorn med en metallsockel. Hålet som lampan sticker in igenom sockeln var lite för litet för mina HID lampor så jag fick fila upp hålet lite. Sockeln sitter med två små skruvar i reflektorn så den är lätt att ta loss. Har du bara en liten rundfil eller en Dremel eller nåt så är det inga problem. Det är inget som spelar nån roll för att sätta tillbaka dom vanliga halogen H1:orna igen så du förstör inget om du vill byta tillbaka igen.
Det är förmodligen olika för olika fabrikat på lampor men jag fick fila lite. Kan vara bra att veta innan man river ner strålkastarna om man inte har gott om verktyg på plats, vilket jag märkte.Mvh Fisherman
24 juli, 2006 kl. 13:05 #159757HulkenDeltagareTack så mycket Fisherman! Precis allt jag ville veta…. :* 🙂
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.