- Detta ämne har 13 svar, 1,458 deltagare, och uppdaterades senast för 17 år, 10 månader sedan av Chewie.
-
FörfattareInlägg
-
20 december, 2006 kl. 06:46 #15698ChewieDeltagare
Har rotat runt lite och ser att mer och mer konverterar till xenon.
Min fråga är enkel, har ni, efter montering tagit er igenom besiktningen då en eftermontering av xenon faktiskt är olaglig om man inte har automatisk nivåreglering.Berätta om era erfarenheter 🙂 🙂
Tomten har varit snäll iår, pengar över till lite blandat godis
(Om bara isen lagt sig så man kan köpa isdäck me) 🙁 🙁20 december, 2006 kl. 07:22 #160838frippeDeltagareman får byta tillbaka när det vankas bes.
tar 5min..🙂
20 december, 2006 kl. 11:37 #160842ChewieDeltagareOK, ni som handlat här, vilka köpte ni ifrån? Xenonkungen är ju stor men han har ju stängt i några veckor. Någon som handlat från någon annan och är nöjd? Kvalitet och pris? 🙂
20 december, 2006 kl. 15:50 #160836GrizzlyBearDeltagareDet där är väl som alla med alla andra modifieringar man gör med bilen; det beror på vilket humör besiktningsgubben.
Min gick igenom utan ett ord. Dock tyckte han de stod för högt, så han plockade raskt fram mejsen och skruvade ner dem lite. Sen såg han väldigt nöjd ut 🙂
Och det är inte direkt osynligt att den är konverterad om man säger så.21 december, 2006 kl. 10:46 #160843ChewieDeltagareVilken nyans köpte ni som köpt, 4300K verkar som det är den vanligaste. Går man högre så blir det mer blått, men blir det bättre ljus på vägbanan eller är det bara snyggt? 😀 😀
21 december, 2006 kl. 10:56 #160837GrizzlyBearDeltagareJag har 7000K. Hade helst haft 6000K men 7000K var det ända han jag köpte av hade med H4 Bi-Xenon.
6000K ska vara det närmaste dagsljus (=bäst ljus om jag fattat det rätt) du kan komma. Mina är aningen blåare.21 december, 2006 kl. 16:00 #160841SPiKEDeltagareH4 Bi-Xenon.
Är det Xenon på både hel och halv?
21 december, 2006 kl. 16:10 #160839oskarDeltagareH4 Bi-Xenon.
Är det Xenon på både hel och halv?
Japp 🙂
24 december, 2006 kl. 21:40 #160840matte-sthlmDeltagareH4 Bi-Xenon.
Är det Xenon på både hel och halv?
Om du kollar på xenon-kit som har “bi” så menas de Hi/Low, dvs att ljusstyrkan alltid är den samma, men att lampan åker fram och tillbaka i hållaren så att focus flyttas upp och ned.
Jag köpte H4 bi-xenon på ebay för strax över 2000:- med färgtemperatur 9000k och är väldigt nöjd, monteringen va enkel och problemfri.ang. bes så vet jag inte ännu, men som frippe sa tar de lika lång tid att ändra tillbaka som att byta en trasig lampa.
/Matte
26 december, 2006 kl. 22:12 #160847NymanDeltagarelånar tråden lite, är det bara lampan man byter eller är de insats å grejjer också? Hur fungerar det i så fall med både hel och halv. de är väl olika ljusboxar.. sitter ju brevid varadra..?
-= enough is enough =-
27 december, 2006 kl. 05:26 #160844ChewieDeltagareDet är ett så kallat styrdom som fixar strömförsörjningen till lamporna som bara är på 35w.
I mitt fall så har jag ju dubbelljus så jag köper bara till halvljuset, det är där jag vill ha det. Hel ljuset sätter jag i ett par bättre rackare bara.Gå in och kolla på http://www.xenonkungen.se så kan du läsa mer.
Där finns mycket bra info.Jag beställde mina ljus från http://www.tillbilen.com. De är av märket RACE, inte lika dyra som hos xenonkungen men verkar som om dom hängt med ett tag. Dom hade dessutom julrea på xenon. Jag tog ett par 4300K då säljaren själv haft en WRX 41 edt. 6000K blir för stickande och man vill ju inte ha farbror blå efter sig i onödan.
Men 4300 ska vara det vitaste.
Man börjar ju bli gammal och behöver ljuset 😀 😀 😀17 januari, 2007 kl. 20:18 #160845ChewieDeltagareJa, då var det inhandlat och klart! Monterade i helgen. Måste säga att jag blev grymt nöjd. Men jag ringde och ändrade till 6000k. Det visade sig ju att xenonkungen fanns i Kungsbacka så jag åkte ner och kollade vad dom hade för skillnader i ljus. Det visade sig nämligen att “tillbilen” köpte direkt av xenonkungen. Så jag vart ner sen och hämtade dom. Slapp frakten då me. Lite annorlunda att köra med ljuset får jag säga. Monteringen tog lite tid då jag har dubbel ljusen, lite trångt. Var enklast att ta loss strålkastarna. Tog även ner fronten och monterade galler i nedre delen framför kylen, med lagom stora hål i nätet. Lite luft måste ju passera. Kan nog spara en massa stenskott in där i härligt grusade Mölndal!!!! 🙂 🙂 🙂
Man kan ju säga att bilen fick lite kärlek…. 😀 😀
18 januari, 2007 kl. 15:31 #160848NymanDeltagareJag har ju separat hel och halvlyse jag med.. (ja, du har ju sett min gt, om inte annat i backspegeln 🙁 ) men varför vill du inte ha xenon på hellyset? finns delysen som är ännu bättre än xenon till hel lyse?
Vad fick du betala för det hela?
-= enough is enough =-
18 januari, 2007 kl. 20:08 #160846ChewieDeltagareKänner inte behovet av det helt enkelt att hel lyset i xenon. Bor ju i en storstadsdjungel där det är hyffsat med ljus. Sen tycker jag att hellyset fyller sin funktion på mörk landsväg. Sätter man i ett par bra lampor med lite kraft så räcker det.
Det är ju oftast halvljuset man vill ha bra, iaf jag. jag gav 2000 kr för kittet från xenonkungen.Tog en liten stund att installera, man fick ju som jag sa tidigare ta bort lamporna. Det blev lättast så. Det är ju inte jättegott om plats bakom lamporna.
Det enda som var att tänka på var att man fick mäta var hel och halvljusets plus kom ifrån så man kopplade rätt. Sätter man + och – fel blev det inget alls 😀 😀
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.