- Detta ämne har 9 svar, 1,057 deltagare, och uppdaterades senast för 17 år, 8 månader sedan av MariaimprezaGT.
-
FörfattareInlägg
-
14 mars, 2007 kl. 14:44 #15747sykeBlockerad
Hej!
Mitt batteri verkar gå en säker död till mötes. Kan bero på klåpfingrigt skruvande av undertecknad, eller att det bara är gammalt. Hur som helst känns ett nytt som en vettig investering. Vad finns det för bra och prisvärda historier som passar rakt av?
Mekonomen har på sin hemsida som reservdel till Imprezan, kostar 939kr eller nått sånt. Är dessa bara att “pluppa” i och köra?
Tips på andra märken / sorter?
14 mars, 2007 kl. 14:53 #161301WiklundhDeltagareVarta rockar stek fett. 🙂
14 mars, 2007 kl. 15:43 #161307NiklasDeltagareEn följdfråga på batterier, om ett batteri har dragits ur helt två gånger under vintern är det kört då eller kan man ladda upp det och fortsätta köra på det utan problem? Några har sagt att jag måste köpa nytt batteri så det helt plötsligt inte dör när man är ute och tar en långtur. Vad är det som gäller?
/N – som hatar bilel när den inte fungerar så bra att man kan ignorera den 🙂
En offtopic fråga: Hur mappar man en knocklink enklast? 😀
14 mars, 2007 kl. 15:52 #161306DesenDeltagareÄljen har du haft minuspolen avplockad när bilen stått? Batteriet mår bättre av det, underhållsladdare e oxå en nifftig pryl.
Verkstäder brukar han en batteritester som tallar om ifall ditt batteri bara e urladdat eller sjunger på sista versen. Är det gammalt?
Mappa en knocklink?
/Andreas, Skåne, Kristianstad
http://www.hildinggren.se/Bilder/BlockDesenSatanliten.JPG
300 st posters av Block 1250kr
1st porrfilm 199kr
2st öl 28kr
Att anvnjuta allt detta i sängen med satan PRICELESS!14 mars, 2007 kl. 15:55 #161300sykeBlockeradFår ta en tur till bromma bil & motor och se ifall de kan testa batteriet.
14 mars, 2007 kl. 15:56 #161302STIredDeltagareEn offtopic fråga: Hur mappar man en knocklink enklast? 😀
.:o 😀 :*
14 mars, 2007 kl. 16:00 #161303STIredDeltagareEn följdfråga på batterier, om ett batteri har dragits ur helt två gånger under vintern är det kört då eller kan man ladda upp det och fortsätta köra på det utan problem? Några har sagt att jag måste köpa nytt batteri så det helt plötsligt inte dör när man är ute och tar en långtur.
Mitt batteri har laddats ur både denna vintern, och förra vintern hände det två gånger, var inga problem ladda upp o köra, fast det laddas ut relativt fort om bilen står en lite lngre tid(typ 4 veckor skulle jag nog gissa räcker). Tar du en långtur med bilen så är det nog inte nån jättefara att det laddas ur om du nu inte låter bilen stå längre som sagt….
Edit: annars är det bara skaffa ett optima, de är grymma, fast passar tyvär inte bolton…har jag för mig iaf
14 mars, 2007 kl. 17:22 #161304StaffeDeltagareJag kör med ett Optima RedTop, det har funkat kannon för mig + att dom är helt underhållsfria – du behöver aldrig fylla på vätska.
Min stog säkert still i 3-4 månader utan att starta bilen en enda gång, och när jag kom o vred på nycklen så startade den direkt.
Enda nackdelen är att kabelskorna inte räcker fram till polerna så jag har fått förlänga kablarna lite och priset runt 1500kr!!—————————————
Blekinge som INTE hör till Skåne!!!
BugEye STI-0215 mars, 2007 kl. 06:30 #161308NiklasDeltagareDesen: Nu står bilen och myser med en CTEK laddare som underhållsladdar batteriet. Nåja, vi får väl se om batteriet inte vill vara med mer.
1 april, 2007 kl. 15:41 #161305MariaimprezaGTDeltagareJag kör med ett Optima RedTop, det har funkat kannon för mig + att dom är helt underhållsfria – du behöver aldrig fylla på vätska. Min stog säkert still i 3-4 månader utan att starta bilen en enda gång, och när jag kom o vred på nycklen så startade den direkt.Enda nackdelen är att kabelskorna inte räcker fram till polerna så jag har fått förlänga kablarna lite och priset runt 1500kr!! —————————————Blekinge som INTE hör till Skåne!!!BugEye STI-02
Åhhh… lyxbatteri ;P
/Maria
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.