› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Styling / Tillbehör / Bilvård › Tuta rallyratt
- Detta ämne har 6 svar, 1,388 deltagare, och uppdaterades senast för 16 år, 6 månader sedan av
kamikaze.
-
FörfattareInlägg
-
18 januari, 2009 kl. 11:54 #15994
tendency
DeltagareBytte till en Sparco rallyratt i mocka i min GT, trevliga doningar.
Den gula kontakten är ju till airbagen, antar att den inringade vita är till tutan. Men hur gjorde ni, klippte ni bara av kontakten och klämde på kabelskor? Det är ju dessutom 3 sladdar fram till kontakten, men bara 2 kabelskohanar på Sparcotutan.
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/ovrigt/20090108_003_Airbag_och_tutkontakt_Impreza.jpg
18 januari, 2009 kl. 17:48 #162811kamikaze
DeltagareJag tog loss kontakten hel, med min mockaratt följde även kablage till tutan som va förberedd med stift i ändan så det va bara att stoppa i dem i kontakten, linda några varv med eltejp, stoppa i ett motstånd på 2 ohm i airbagkontakten sätta dit den nya ratten, sen ut och gasa med ett brett leende på läpparna
Lycka Till 🙂
18 januari, 2009 kl. 23:16 #162809tendency
Deltagarekamikaze
Jag tog loss kontakten hel, med min mockaratt följde även kablage till tutan som va förberedd med stift i ändan så det va bara att stoppa i dem i kontakten
Men det hjälper inte mig, eftersom jag inte har några kablar som medföljde ratten. Men stiften i kabeländan, var det som vanliga kabelskohanar, som bara var att trycka i kontakten? Isåfall är det ju lätt fixat.
http://www.micro.se/media/images/product/00/00/00/48/47/1/4847.jpgTänkte inte på hur det såg ut inuti kontakten.
19 januari, 2009 kl. 22:03 #162812kamikaze
DeltagareJag vågar inte svara på om det va vanliga flatstift kontakter i honänden men om du kan lugna dig i några dagar så ska jag ta en sväng förbi garaget en eftermiddag när jag har tid.
Det va ju trots allt i sommras som ratten åkte i o sedan dess har det hunnit rinna ner flera lock öl så minnet kan svika 🙂23 januari, 2009 kl. 18:04 #162813kamikaze
DeltagareDå har jag varit i garaget, den gröna tråden är det som gäller
Det va den enda som det va 12v på när tändningen va av, som sagt så följde det med en kabel med min ratt som passade i honkontakten.
Har du inte den så kanske det går att bara skala upp en kabelände och trycka i kontakten och dra ett par varv med eltejp.Vill du inte göra det så pröva med en ”strömtjuv” som kan köpas på närmsta mack med lite sortiment.
Minusen ansluts via ett klämstift som ligger an mot rattnavet
Hoppas det blev lite lättare nu 🙂
25 januari, 2009 kl. 09:25 #162810tendency
DeltagareOkej, får tacka för att du kollade upp det! 🙂 Det borde gå att lösa.
Du menar att minus från ratten kopplas till navet?25 januari, 2009 kl. 19:18 #162814kamikaze
DeltagareJapp precis och då är minusen ansluten till resten av karossen
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.