Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #15994
    tendency
    Deltagare

      Bytte till en Sparco rallyratt i mocka i min GT, trevliga doningar.

      Den gula kontakten är ju till airbagen, antar att den inringade vita är till tutan. Men hur gjorde ni, klippte ni bara av kontakten och klämde på kabelskor? Det är ju dessutom 3 sladdar fram till kontakten, men bara 2 kabelskohanar på Sparcotutan.

      http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/ovrigt/20090108_003_Airbag_och_tutkontakt_Impreza.jpg

      Imprezan i garaget
      Capricen i garaget

      #162811
      kamikaze
      Deltagare

        Jag tog loss kontakten hel, med min mockaratt följde även kablage till tutan som va förberedd med stift i ändan så det va bara att stoppa i dem i kontakten, linda några varv med eltejp, stoppa i ett motstånd på 2 ohm i airbagkontakten sätta dit den nya ratten, sen ut och gasa med ett brett leende på läpparna

        Lycka Till 🙂

        #162809
        tendency
        Deltagare

          kamikaze
          Jag tog loss kontakten hel, med min mockaratt följde även kablage till tutan som va förberedd med stift i ändan så det va bara att stoppa i dem i kontakten
          Men det hjälper inte mig, eftersom jag inte har några kablar som medföljde ratten. Men stiften i kabeländan, var det som vanliga kabelskohanar, som bara var att trycka i kontakten? Isåfall är det ju lätt fixat.
          http://www.micro.se/media/images/product/00/00/00/48/47/1/4847.jpg

          Tänkte inte på hur det såg ut inuti kontakten.

          Imprezan i garaget
          Capricen i garaget

          #162812
          kamikaze
          Deltagare

            Jag vågar inte svara på om det va vanliga flatstift kontakter i honänden men om du kan lugna dig i några dagar så ska jag ta en sväng förbi garaget en eftermiddag när jag har tid.
            Det va ju trots allt i sommras som ratten åkte i o sedan dess har det hunnit rinna ner flera lock öl så minnet kan svika 🙂

            #162813
            kamikaze
            Deltagare

              Då har jag varit i garaget, den gröna tråden är det som gäller

              Det va den enda som det va 12v på när tändningen va av, som sagt så följde det med en kabel med min ratt som passade i honkontakten.
              Har du inte den så kanske det går att bara skala upp en kabelände och trycka i kontakten och dra ett par varv med eltejp.

              Vill du inte göra det så pröva med en “strömtjuv” som kan köpas på närmsta mack med lite sortiment.

              Minusen ansluts via ett klämstift som ligger an mot rattnavet

              Hoppas det blev lite lättare nu 🙂

              #162810
              tendency
              Deltagare

                Okej, får tacka för att du kollade upp det! 🙂 Det borde gå att lösa.
                Du menar att minus från ratten kopplas till navet?

                Imprezan i garaget
                Capricen i garaget

                #162814
                kamikaze
                Deltagare

                  Japp precis och då är minusen ansluten till resten av karossen

                Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.