Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #16063
    persalls
    Deltagare

      Hej!

      Som nykomling och relativit nybliven ägare till en STI har man ju tusen frågor och funderingar, bl a lite om uppsnyggning och städning 🙂

      Frågan är hur mycket jobb det är att riva insuget på en -97a type-r och skall man göra det på en väl fungerande bil bara för att färgen flagnar ? My call, visst, men vad har ni andra gjort ? Ser ut som om det borde hända för alla och kanske skall man vänta med det tills man “måste” ???

      /Mvh Per

      #163221
      Turbovin
      Deltagare

        Det är halvbökigt det jobbet ärligt talat, tidsödande om inte annat. Man bör blåsa rent ordentligt innan med kompressor så man inte får ner en massa skit i topparna. Men skulle nog ändå säga att det var värt det då det såg för jävligt ut innan. Nu är det pulverlackat i en något mörkare nyans.

        Passade samtidigt på att bygga om till parallellmatade fuelrails med en justerbar Fuelab BTR och byta turbons insugsrör till ett större i silikon.

        http://www.garaget.org/?car=112947&image=1343372

        #163219
        Mats
        Deltagare

          Se till så du får tag i “skrynkel-färg”.
          Personligen tycker jag det alltid ser B ut när man lackar om insuget i nån blank färg.
          Såg på nåt engelskt forum att det fanns ett kit liknande de som säljs till bromsok som hade “wrinkel-paint”.

          Edit: Amerikanskt var det visst: http://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=1898406
          Tråden slutar med ett ganska galet bygge iaf… 😮 :9

          Mats
          Type R ’99

          _________________
          “When i start my car i want the neighbours to think that the world has come to an end”
          – Homer J Simpson

          #163222
          Turbovin
          Deltagare

            Visste det hade vart snyggare med wrinklepaint så ytan är mer som original men tror inte pulverlackeraren kunde fixa det. Nåja det ser iaf klart bättre ut än en massa färgflagor som saknas över hela insuget 🙂

            Färgen verkar sitta kvar betydligt bättre på Newage STI.

            #163220
            Mats
            Deltagare

              Det är ju dock helt klart att det ser bättre ut med nymålat än med en flagad färg. Vilken färg man än valt. Var inte meningen att klanka ner på ditt val Turbovin. Alla gör ju som man själv tycker är snyggast/bäst.

              Såg ett bygge med mattsvart insug också, såg inte helt fel ut heller.

              Mats
              Type R ’99

              _________________
              “When i start my car i want the neighbours to think that the world has come to an end”
              – Homer J Simpson

              #163223
              Turbovin
              Deltagare

                Ingen fara, alla har ju sin egen smak 🙂 Finns ju lite minst sagt speciella smaker, har sett vissa på Scoobynet som målat i babyblått, vitt, neongult mm 🙂

                För övrigt om man ska pulverlacka och även om man blästrat insuget så får man se till att rengöra mycket noggrant innan man monterar dit det igen. Sen får det inte bli för varmt när det lackas heller, såg ett insug som hade smält p.g.a. det 😮

              Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.