› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Allmänt › ”Tankstryp”, klafflock
- Detta ämne har 13 svar, 1,413 deltagare, och uppdaterades senast för 16 år, 1 månad sedan av
alrik.
-
FörfattareInlägg
-
23 januari, 2009 kl. 19:51 #1607
camata
DeltagareInför kommande reg.besiktning av min V5 RA på Torsdag håller jag på att gå igenom så att jag har alla bitar på plats.
Detta är gjort:
Framljus bytta
Hastighetsmätaren visar nu km/h
Ursprungskontroll gjordSka ha med mig:
Varningstriangel
Legitimation
BetalningSka göra:
Lägga fram varningstriangeln fint i bagageutrymmet
Spänna alla bälten, förutom förarbältet
Önska liten skylt framDå är det bara den här grejen med ”tankstryp”, som SBP’s tekniska upplysning kallar det. Det är det klafflock som brukar sittar på vanliga, tråkiga bilar, i röret ned till tanken.
Detta lock är, dels, till för att blockera bensenångorna, vilket var nödvändigt enligt SBP.
Sitter det något sådant på svensksålda GC8or, och som jag därmed kan ta ifrån en sådan – eller räcker det vanliga skruvlocket och den evakueringskanal som går från tankröret och ned bakom bakhjulet?Något som jag/SBP’s kundtjänst glömt?
Sedan typ 20/9 har ju Vägverket (eller Transportstyrelsen, som det nu heter) lagt lite mer krav på SBP om att man ska ha intyg på grejs och mojs ifall man inte har CoC.
Ska ta med mig ett utdrag på en identisk bil (griml0ck’s) och hoppas på att de sväljer den rövaren. Rent konsekvens ska det ju inte vara några som helst problem med det, men med byråkrati kan man aldrig veta säkert… =/
Fungerar inte det får jag helt enkelt svälja det faktum att Jan Steen vill ha en hel månadslön av mig för lite papper…Dimmbakljus finns ju inte, så det behöver jag ju inte fixa så att det sitter på vänster sida.
29 januari, 2009 kl. 08:02 #45813painkiller
Deltagarehej, nja, du behöver inte ha något lock som ska stoppa ångorna, men strypningen ska sitta där, det ska inte gå att få ner ett grovt munstycke(har för mig att det vara grövre munstycken på pumparna med blyad bensin förr?) så strypningen ska vara så utformad att det inte går att få i ett grövre pumprör en de som är normala på vanliga bensinmackar…ligger runt 25mm i diameter tror jag..!?
Det går ej med papper på liknande bil! Vet med säkerhet att det blivit hårdare på sådant! Så du blir tvungen att ge herr Steen 2500kr för en liten lapp…sorry=/
En annan sak som du kan få problem med (hände mig) är att om du inte har orginal katalysatorn monterad, så måste du ha e-godkännande för den som sitter där..t.ex har ferritas 3″ kat e-märkning.. min hade inte det..så jag fick kompletera med orginalkaten en bit bak på systemet..så vart det bra..!
Kolla även att alla lampor är e-märkta…alltså lampglasen…glasen till alla blinkers,lysen,positionslampor mm måste vara e-märkta!!
Annars ska du nog klara dig, fråga annars om det är något speciellt…jag vet, annars kan jag ta reda på..då jag jobbar åt bilprovningen..
mvh/ Danne
29 januari, 2009 kl. 10:04 #45810camata
DeltagareTack för svar, omän i sista minut!
Jag är about to set sail för reg.besiktning om 28 minuter…..
Så vad hinner jag göra åt saken? Ingenting! =/29 januari, 2009 kl. 10:45 #45814painkiller
Deltagarehehe, ok…ja lycka till ändå…finns folk som klarat sig utan intygen…på något konstigt vis..bara hålla tummarna:P
29 januari, 2009 kl. 14:41 #45804Mats
DeltagareÄr bilen direktimport eller från ett annat EU-land?
Mats
Type R ’99_________________
”When i start my car i want the neighbours to think that the world has come to an end”
– Homer J Simpson29 januari, 2009 kl. 15:12 #45802syke
BlockeradJag fick köpa nytt bränslepåfyllningsrör från skroten! 570 spänn kostade det. 🙂
29 januari, 2009 kl. 22:54 #45811camata
DeltagareBSOxxx är numera abonnerat för en ’99 STi RA!
Hihihi.Besiktningsteknikern var nog lite knappt uppdaterad.
Han hade taskig tillit till min utsago om att den var en 99a, så han ringde teknisk support i typ en halvtimme (nervös!). Sen återkommer han, resultatlös, och jag får undervisa honom i chassikoden GC8F4DD varpå han svalde det.
Sveinbrao, tyckte jag. Sen var det att få ett reg.nr. och han gick iväg för att ringa igen.
Efter en stund kommer han tillbaks och drar lite på sig, säger att han egentligen skulle ha haft intyg på dittan och dattan, men att han redan beslutat sig för att godkänna kärran och att jag skulle åka därifrån innan han ändrat sig. =)Enda egentliga han hade att anmärka på (men som ”godkändes” iom att den tidigare är godkänt i ett EU-land, trots att Isle of Man inte ”tillhör” EU osvosv) var att bältena inte hade någon E-märkning.
Han kollade inte ens tankpåfyllningen…Sååå, bara att invänta alla godsaker jag beställt! =)
30 januari, 2009 kl. 07:33 #45808Adam K
DeltagareGrattis!
RA-kokare är snart lika vanliga i Sverige som vanliga Gt’s 😉30 januari, 2009 kl. 07:40 #45806Davve
DeltagareGrattis till en rå bil 🙂
30 januari, 2009 kl. 09:00 #45803syke
BlockeradGrattis!
Vad reggades den som i registret? Står den bara som subaru impreza eller subaru impreza sti ra?
30 januari, 2009 kl. 11:24 #45812camata
DeltagareHörru, jag vet faktiskt inte?
Just nu står det ingenting annat än:Fordonsidentifikation
Regnr: BSOxxx
Fabrikat: SUBARU
Färg: BLÅ Fordonsslag: PB
Fordonsår: Fordonsslagsklass:
Chassinummer:
Typgodkännandenummer:
Typgodkännandedatum:
Senaste EU-regbevis del 2: 2009-01-29
Handelsbeteckning:
Upplysningar:Fordonsdata
Fordonsstatus: Avställd (2009-01-29)
Tillfällig registrering: Nej Privatimport: Ja
Antal ägare: 0 Yrkesmässig trafik: Nej
Fordonet tillverkat:
Producentansvarig:
I trafik första gången i Sverige:
I trafik första gången i utlandet:
Utredning: Nej
Ägarbunden dispens: Nej
Ägarbunden dispens upphör: NejBesiktningsuppgifter
Besiktning senast:
Senast godkända besiktning:
Vägmätarställning:Tekniska data
Motornummer:
Motoreffekt, kw:
Effektnorm:
Kaross:
Slagvolym, cm3:
Växellåda:
Tankvolym, liter:Antal passagerare, max:
Antal sittande passagerare, max:
Antal bältade passagerare, max:
Antal passagerare i rullstol, max:
Antal stående passagerare, max:
Krockkudde, främre passagerarplats: NejSkattevikt, kg:
Tjänstevikt, kg:
Totalvikt, kg:
Sänkt totaltvikt, kg:
Max släpvagnsvikt, kg:
Max släpvagnsvikt kg, obromsad:
Släpvagnsvikt kg, vid B-behörighet:
Max sammanlagd bruttovikt, kg:
Max lastvikt, kg:Kopplingsavstånd, mm:
Effektiv bromsanordning: Nej
Lastutrymmets längd, mm:
Främre överhäng, mm:
Bakre överhäng, mm:
Utrustning:
Drivande axlar fram:
Drivande axlar bak:
Antal hjul:Bandbredd, mm:
Längd, mm: Bredd, mm:
Höjd, mm:
Max hastighet, km/h:Miljöklass:
Ljudnivå DB,vid körning: Ljudnivå DB,stillastående:
Skyltformat fram: LITEN Skyltformat bak: LITENLite illa att han fick till båda som små, men det ska väl gå att ordna en stor bak? Då beställer man ju bara en liten fram för att sätta bak, om man nu vill ha det i framtiden (fast jag får ju båda små nu första gången)
Hur klarläggar de max.hastigheten? 😀
30 januari, 2009 kl. 11:29 #45807Davve
DeltagareHur kunde du få lite regskylt? Själv fick jag en stor & har problem med den eftersom jag har 22b front 🙁
30 januari, 2009 kl. 14:06 #45805Mats
DeltagareHur kunde du få lite regskylt? Själv fick jag en stor & har problem med den eftersom jag har 22b front 🙁
Som vanligt med SBP.
Lotto är fan mer konsekvent…Mats
Type R ’99_________________
”When i start my car i want the neighbours to think that the world has come to an end”
– Homer J Simpson30 januari, 2009 kl. 20:44 #45809alrik
DeltagareHur kunde du få lite regskylt? Själv fick jag en stor & har problem med den eftersom jag har 22b front 🙁
Som vanligt med SBP.Lotto är fan mer konsekvent…MatsType R ’99_________________”When i start my car i want the neighbours to think that the world has come to an end”- Homer J Simpson
ja, där vinner man aldrig… 😀
/Mikael
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.