Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 15 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #16906
    Saras
    Deltagare

      Behöver få tag på en “race” kopling eller förstärkt kopling till Impreza GT -00 gärna en komplet sats, detta fortast möjligt!

      Nån som har eller nån som vet ett företag som har?
      /Jimmy Särås

      #166584
      Tpalm
      Deltagare

        prisläge ??
        Kan ju köpa en två skivig universal … bara borra om svänghjul m.m. .. håller riktigt bra pris ca 18 000 :-
        Hks etc. samma pris … dalhems har omp m.m…. inte lika aggresiva men bättre än original ca 7-10 tkr ….

        🙂

        God jaktlycka ! 🙂 🙂

        #166578
        Saras
        Deltagare

          Hade tänkt mig ett koplings kit i krokarna runt max 10,000:- men man kankse inte får nånting för det?

          Det viktigaste förutom att den är bätre än orginal är att den kan levereras till Rosenholtz i Stockholm inom 2 dagar!
          Annrs blir det orginal igen…
          /Jimmy Särås

          #166580
          Saras
          Deltagare

            Från http://www.peansweden.se har jag tagit detta…
            Nedan listar vi de färdiga sportkit (förstärkt tryckplatta, High Performance lamell och urtrampningslager) som Helix tillhandahåller för gatbilar.
            Artikelnummer med prefix 30- innebär organisk lamell t.ex. 30-2376.
            Artikelnummer med prefix 90- innebär cerametallic puck-lamell t.ex. 90-2376
            Prisexempel, Nissan 200 SX S14 (30-2705): 4680:-
            Helix rekommenderar användande av cerametallic-lameller för motorsport.

            Modell År Dia (mm) Nm Art Nr
            Impreza Turbo / WRX 93-> 230 412 / 458 30-/90-3473

            Mer info om Helix:
            Helix i Storbritannien har sedan 1992 tillverkat kvalitetskopplingar främst för motorsport. Tack vare produkternas framgångar finns idag ett stort antal kopplingsdelar i form av förstärkta tryckplattor, lameller och urtrampningslager till både gatbruk och motorsport. Företaget har levererat kopplingar till bl.a. följande officiella fabriksteam: BMW, Honda, Nissan, Proton, Renault, Seat, Vauxhall och Volkswagen. I Sverige används Helix av bl.a. Mitsubishi Ralliart (Gr N).

            Fördelar med en Helix koppling:

            Helix använder enbart de bästa tillgängliga materialen på marknaden
            Helix optimerar prestandan ur samtliga delar och ser samtidigt till funktionen (minimering av ‘på-av’ känslan)
            Helix har ett omfattande sortiment till gatbilar
            Helix kan i stort sett tillverka vilken koppling som helst
            Helix skriver inte upp några parametrar utan garanterar angivna värden
            Helix har ett högt anseende i branschen

            Lameller finns både i organiska material och cerametallic/sinter för ytterligare hårdare påfrestningar. Kontakta oss för mer information!

            Oki!? 😉

            Angående pris så var det iaf under det pris jag satte som max gräns, kul att man kunde hitta en jäkligt bra kopling som inte kostar som en bil! 😉
            M.V.H Jimmy Särås

            #166571
            SecretAgentMan
            Deltagare

              *host*

              USA, Spec…

              *host*

              /J – handlade betydligt billigare koppling, iofs inte med 2 dagars leveranstid…det var 3. 🙂

              P.S. Ajabaja med sinter och diverse kryptiska metalliska lameller till originallådan, även överdrivna tryckplattor på organiska leder bara till hål i bankboken.

              P.S.2. För MatsN och mig spelar det ingen roll, vi jobbar med IT. 😀

              #166577
              Yaskin
              Deltagare

                MatsN …. kul att du skiter pengar! Då kanske du kan skita fram en hållbar växellåda när du bytt till annan koppling oxå?! }( 😀 … eller finns det en mild koppling som endå är bättre än original??

                /Andreas

                Edit: Såg att ovanstående kommentaren redan var fälld… Jag måste visst börja läsa med än sista inlägget innan jag yttrar mig… :+

                #166581
                Saras
                Deltagare

                  Jag har funderat på det där med USA-spec, är det så på Helix koplingen?
                  I så fall vad är nakdelen?

                  Priset på den här kompleta koplingen var bilig, mycket bilig för mig iaf!
                  (Tack Per)
                  Och leveransen var på 1 dag från order det vill säga den landar hos Rosenholtz nu på eftermidagen! 🙂

                  När det gäller koplingen så är det en organisk lamel och den borde vara bra mycket mildare än vad sinter osv är…
                  /Jimmy Särås

                  #166573
                  simo
                  Deltagare

                    Hur många pållar har ni igentligen?
                    Kan man stå ut med det som Mats påpekar… så håller la orginal kopplingen för 300+ o hur många mil som helst 😀

                    /U

                    #166572
                    SecretAgentMan
                    Deltagare

                      Jag har funderat på det där med USA-spec, är det så på Helix koplingen?I så fall vad är nakdelen?Priset på den här kompleta koplingen var bilig, mycket bilig för mig iaf!(Tack Per)Och leveransen var på 1 dag från order det vill säga den landar hos Rosenholtz nu på eftermidagen! :)När det gäller koplingen så är det en organisk lamel och den borde vara bra mycket mildare än vad sinter osv är…/Jimmy Särås

                      Märket är “Spec” – och det är i USA man skall leta efter bra kontakter.. 😉

                      Men precis som KN säger…vad är det nu, 15000 mil på standardlåda och koppling för dig? 😀

                      /J – är övertygad om att KN har snabbfästen på lådan.

                      #166582
                      Saras
                      Deltagare

                        Jo men nu ville jag har en kopling när jag ändå hade ur motorn! 🙂

                        Varför jag byter kopling var ju som sagt för att motorn var ur och arbetet var grattis, då kunde man lika gärna passa på att köpa en dyrare och bättre kopling än orginal, då vet man att det håler i många mil framöver utan några problem med kopling.

                        Kanske bara jag! 😉
                        Det blev panik då Rosenholtz gärna ville få bilen klar fortast möjligt så även jag, då jag faktiskt behöver min nya bruks bil samt att Uppsala Avgasteknik vill ha bilen nästa vecka…
                        /Jimmy Särås

                        #166574
                        simo
                        Deltagare

                          Va lite de jag ville komma till..en dyrare en inte svårt att hitta, men en bättre, de vet i f_n.
                          Min är precis som Jerry säger 5 år o 14500 mil gammal 😮

                          /U

                          #166583
                          Saras
                          Deltagare

                            Min bil hade gåt 9015mil och var som sagt en -00…
                            Jag ansåg att när det ändå var nere så kunde man byta, tror ju inte att den koplingen jag köper är sämre än orginal?

                            Tror inte jag hade vart lika nöjd när jag om 1 år eller så börjar höra skramel från urtrampningslagret eller koplingen slirar?! 🙁
                            /Jimmy Särås

                            #166575
                            Manor
                            Deltagare

                              Då kan jag tacka JRM Racing för att påmina mig om att min vän Per Stacke på Pean Sweden säljer fina fina koplingar!!! :7 Så jag ringde Per Stacke på Pean Sweden och han hade en Helix koplings sats på hylan!Sagt och gjort bara att skicka till Rosenholtz på en gång! :9 Så nu får mina vita vinterpärla en ny och gosig kopling!TACK Per & JoCCe!/Jimmy Särås

                              Kan du ge pris och spec på denna koppling? Är det en komplett sats…sinter eller organisk?

                              mvh Mats N

                              #166576
                              Manor
                              Deltagare

                                Än så länge så hänger originalkopplingen med. När det är dags för byte så vill jag dock hitta en som minimerar de problem som jag har med en “huggande” koppling (speciellt när den är kall och fuktig). Är det någon som har ett hett tips? Skulle en Helix-koppling (organisk) något förstärkt tryckplatta mot original kunna vara det optimala då?

                                mvh Mats N
                                PS. Jerry, visst är det skönt att skita pengar som vi gör i IT-branchen ;).

                                #166579
                                Saras
                                Deltagare

                                  Då kan jag tacka JRM Racing för att påmina mig om att min vän Per Stacke på Pean Sweden säljer fina fina koplingar!!! :7

                                  Så jag ringde Per Stacke på Pean Sweden och han hade en Helix koplings sats på hylan!

                                  Sagt och gjort bara att skicka till Rosenholtz på en gång! :9

                                  Så nu får mina vita vinterpärla en ny och gosig kopling!

                                  TACK Per & JoCCe!
                                  /Jimmy Särås

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 15 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.