- Detta ämne har 14 svar, 1,073 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år, 11 månader sedan av Manor.
-
FörfattareInlägg
-
27 september, 2005 kl. 11:31 #16906SarasDeltagare
Behöver få tag på en “race” kopling eller förstärkt kopling till Impreza GT -00 gärna en komplet sats, detta fortast möjligt!
Nån som har eller nån som vet ett företag som har?
/Jimmy Särås27 september, 2005 kl. 11:52 #166584TpalmDeltagareprisläge ??
Kan ju köpa en två skivig universal … bara borra om svänghjul m.m. .. håller riktigt bra pris ca 18 000 :-
Hks etc. samma pris … dalhems har omp m.m…. inte lika aggresiva men bättre än original ca 7-10 tkr ….🙂
God jaktlycka ! 🙂 🙂
27 september, 2005 kl. 12:01 #166578SarasDeltagareHade tänkt mig ett koplings kit i krokarna runt max 10,000:- men man kankse inte får nånting för det?
Det viktigaste förutom att den är bätre än orginal är att den kan levereras till Rosenholtz i Stockholm inom 2 dagar!
Annrs blir det orginal igen…
/Jimmy Särås27 september, 2005 kl. 18:41 #166580SarasDeltagareFrån http://www.peansweden.se har jag tagit detta…
Nedan listar vi de färdiga sportkit (förstärkt tryckplatta, High Performance lamell och urtrampningslager) som Helix tillhandahåller för gatbilar.
Artikelnummer med prefix 30- innebär organisk lamell t.ex. 30-2376.
Artikelnummer med prefix 90- innebär cerametallic puck-lamell t.ex. 90-2376
Prisexempel, Nissan 200 SX S14 (30-2705): 4680:-
Helix rekommenderar användande av cerametallic-lameller för motorsport.Modell År Dia (mm) Nm Art Nr
Impreza Turbo / WRX 93-> 230 412 / 458 30-/90-3473Mer info om Helix:
Helix i Storbritannien har sedan 1992 tillverkat kvalitetskopplingar främst för motorsport. Tack vare produkternas framgångar finns idag ett stort antal kopplingsdelar i form av förstärkta tryckplattor, lameller och urtrampningslager till både gatbruk och motorsport. Företaget har levererat kopplingar till bl.a. följande officiella fabriksteam: BMW, Honda, Nissan, Proton, Renault, Seat, Vauxhall och Volkswagen. I Sverige används Helix av bl.a. Mitsubishi Ralliart (Gr N).Fördelar med en Helix koppling:
Helix använder enbart de bästa tillgängliga materialen på marknaden
Helix optimerar prestandan ur samtliga delar och ser samtidigt till funktionen (minimering av ‘på-av’ känslan)
Helix har ett omfattande sortiment till gatbilar
Helix kan i stort sett tillverka vilken koppling som helst
Helix skriver inte upp några parametrar utan garanterar angivna värden
Helix har ett högt anseende i branschenLameller finns både i organiska material och cerametallic/sinter för ytterligare hårdare påfrestningar. Kontakta oss för mer information!
Oki!? 😉
Angående pris så var det iaf under det pris jag satte som max gräns, kul att man kunde hitta en jäkligt bra kopling som inte kostar som en bil! 😉
M.V.H Jimmy Särås27 september, 2005 kl. 18:52 #166571SecretAgentManDeltagare*host*
USA, Spec…
*host*
/J – handlade betydligt billigare koppling, iofs inte med 2 dagars leveranstid…det var 3. 🙂
P.S. Ajabaja med sinter och diverse kryptiska metalliska lameller till originallådan, även överdrivna tryckplattor på organiska leder bara till hål i bankboken.
P.S.2. För MatsN och mig spelar det ingen roll, vi jobbar med IT. 😀
28 september, 2005 kl. 06:54 #166577YaskinDeltagareMatsN …. kul att du skiter pengar! Då kanske du kan skita fram en hållbar växellåda när du bytt till annan koppling oxå?! }( 😀 … eller finns det en mild koppling som endå är bättre än original??
/Andreas
Edit: Såg att ovanstående kommentaren redan var fälld… Jag måste visst börja läsa med än sista inlägget innan jag yttrar mig… :+
28 september, 2005 kl. 08:37 #166581SarasDeltagareJag har funderat på det där med USA-spec, är det så på Helix koplingen?
I så fall vad är nakdelen?Priset på den här kompleta koplingen var bilig, mycket bilig för mig iaf!
(Tack Per)
Och leveransen var på 1 dag från order det vill säga den landar hos Rosenholtz nu på eftermidagen! 🙂När det gäller koplingen så är det en organisk lamel och den borde vara bra mycket mildare än vad sinter osv är…
/Jimmy Särås28 september, 2005 kl. 08:55 #166573simoDeltagareHur många pållar har ni igentligen?
Kan man stå ut med det som Mats påpekar… så håller la orginal kopplingen för 300+ o hur många mil som helst 😀/U
28 september, 2005 kl. 09:05 #166572SecretAgentManDeltagareJag har funderat på det där med USA-spec, är det så på Helix koplingen?I så fall vad är nakdelen?Priset på den här kompleta koplingen var bilig, mycket bilig för mig iaf!(Tack Per)Och leveransen var på 1 dag från order det vill säga den landar hos Rosenholtz nu på eftermidagen! :)När det gäller koplingen så är det en organisk lamel och den borde vara bra mycket mildare än vad sinter osv är…/Jimmy Särås
Märket är “Spec” – och det är i USA man skall leta efter bra kontakter.. 😉
Men precis som KN säger…vad är det nu, 15000 mil på standardlåda och koppling för dig? 😀
/J – är övertygad om att KN har snabbfästen på lådan.
28 september, 2005 kl. 10:05 #166582SarasDeltagareJo men nu ville jag har en kopling när jag ändå hade ur motorn! 🙂
Varför jag byter kopling var ju som sagt för att motorn var ur och arbetet var grattis, då kunde man lika gärna passa på att köpa en dyrare och bättre kopling än orginal, då vet man att det håler i många mil framöver utan några problem med kopling.
Kanske bara jag! 😉
Det blev panik då Rosenholtz gärna ville få bilen klar fortast möjligt så även jag, då jag faktiskt behöver min nya bruks bil samt att Uppsala Avgasteknik vill ha bilen nästa vecka…
/Jimmy Särås28 september, 2005 kl. 10:36 #166574simoDeltagareVa lite de jag ville komma till..en dyrare en inte svårt att hitta, men en bättre, de vet i f_n.
Min är precis som Jerry säger 5 år o 14500 mil gammal 😮/U
28 september, 2005 kl. 10:40 #166583SarasDeltagareMin bil hade gåt 9015mil och var som sagt en -00…
Jag ansåg att när det ändå var nere så kunde man byta, tror ju inte att den koplingen jag köper är sämre än orginal?Tror inte jag hade vart lika nöjd när jag om 1 år eller så börjar höra skramel från urtrampningslagret eller koplingen slirar?! 🙁
/Jimmy Särås19 december, 2005 kl. 06:20 #166575ManorDeltagareDå kan jag tacka JRM Racing för att påmina mig om att min vän Per Stacke på Pean Sweden säljer fina fina koplingar!!! :7 Så jag ringde Per Stacke på Pean Sweden och han hade en Helix koplings sats på hylan!Sagt och gjort bara att skicka till Rosenholtz på en gång! :9 Så nu får mina vita vinterpärla en ny och gosig kopling!TACK Per & JoCCe!/Jimmy Särås
Kan du ge pris och spec på denna koppling? Är det en komplett sats…sinter eller organisk?
mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:20 #166576ManorDeltagareÄn så länge så hänger originalkopplingen med. När det är dags för byte så vill jag dock hitta en som minimerar de problem som jag har med en “huggande” koppling (speciellt när den är kall och fuktig). Är det någon som har ett hett tips? Skulle en Helix-koppling (organisk) något förstärkt tryckplatta mot original kunna vara det optimala då?
mvh Mats N
PS. Jerry, visst är det skönt att skita pengar som vi gör i IT-branchen ;).19 december, 2005 kl. 06:20 #166579SarasDeltagareDå kan jag tacka JRM Racing för att påmina mig om att min vän Per Stacke på Pean Sweden säljer fina fina koplingar!!! :7
Så jag ringde Per Stacke på Pean Sweden och han hade en Helix koplings sats på hylan!
Sagt och gjort bara att skicka till Rosenholtz på en gång! :9
Så nu får mina vita vinterpärla en ny och gosig kopling!
TACK Per & JoCCe!
/Jimmy Särås -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.