- Detta ämne har 34 svar, 2,345 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år, 3 månader sedan av STIred.
-
FörfattareInlägg
-
15 augusti, 2006 kl. 21:40 #167334Subaru RobbanDeltagare
Jag söker Subaru Impreza GT spridare som ska hänga med på ett Motec sprut och vad det klarar att levelera.. Respons, hård körning och hård mappning är ett faktum, är det nån som har några liggandes? Förslag på spridare? / Robban Gävle
15 augusti, 2006 kl. 21:40 #17100Subaru RobbanDeltagareJag söker Subaru Impreza GT spridare som ska hänga med på ett Motec sprut och vad det klarar att levelera.. Respons, hård körning och hård mappning är ett faktum, är det nån som har några liggandes? Förslag på spridare? / Robban Gävle
15 augusti, 2006 kl. 21:51 #167323pannanDeltagareMotec på en GT? Ursäkta att jag frågar, men är inte det att slänga pengarna i sjön?
mvh
J15 augusti, 2006 kl. 21:51 #167321pannanDeltagareMotec på en GT? Ursäkta att jag frågar, men är inte det att slänga pengarna i sjön?
mvh
J16 augusti, 2006 kl. 03:54 #167335Subaru RobbanDeltagareOk? vadå då? 🙁 / Robban
16 augusti, 2006 kl. 03:54 #167329Subaru RobbanDeltagareOk? vadå då? 🙁 / Robban
16 augusti, 2006 kl. 06:04 #167312SecretAgentManDeltagarePannan – Tullat i tspriten igen? Sist jag kollade var det inga problem att köra med motec, eller ta ut bra med pulver ur en stoneage gt…(och de verkar alltid vara snabbast med…)?
Robban – De du har (antar att du sitter på 99-00?) räcker till ~350 hk, det är valet av turbo som styr, och just vid 350 börjar det ställa till med problem – skall du över 400 skulle jag råda dig till att kika på motorbygge…och med riktiga aggregat börjar det bli laggigt…
Att det är motec spelar mindre roll, det är hur mycket luft turbon (och motorn) klarar av att pumpa runt som styr.
/J
16 augusti, 2006 kl. 06:04 #167313SecretAgentManDeltagarePannan – Tullat i tspriten igen? Sist jag kollade var det inga problem att köra med motec, eller ta ut bra med pulver ur en stoneage gt…(och de verkar alltid vara snabbast med…)?
Robban – De du har (antar att du sitter på 99-00?) räcker till ~350 hk, det är valet av turbo som styr, och just vid 350 börjar det ställa till med problem – skall du över 400 skulle jag råda dig till att kika på motorbygge…och med riktiga aggregat börjar det bli laggigt…
Att det är motec spelar mindre roll, det är hur mycket luft turbon (och motorn) klarar av att pumpa runt som styr.
/J
16 augusti, 2006 kl. 08:55 #167336Subaru RobbanDeltagareAllt sånt är bytt sen tidigare, det enda jag inte bytt nu är just spridarna, sen är det rubbet, drivalinan bör hålla ett tag.. dubbel skivig Exedy koppling och en PPG rakskuren dogbox av jocke på J-Teck, komentera järna och kom med åsikter / Robban
16 augusti, 2006 kl. 08:55 #167330Subaru RobbanDeltagareAllt sånt är bytt sen tidigare, det enda jag inte bytt nu är just spridarna, sen är det rubbet, drivalinan bör hålla ett tag.. dubbel skivig Exedy koppling och en PPG rakskuren dogbox av jocke på J-Teck, komentera järna och kom med åsikter / Robban
16 augusti, 2006 kl. 09:25 #167322pannanDeltagareVar inte så jag menade SAM. Tänkte om bilen var mer original. Nu sitter det ju redan annan växellåda t ex.
Hur många t ex använder logfunktionen Motec har? Är det ekonomiskt försvarbart att välja Motec framför t ex Autronic? Nej säger jag, båda spruten är minst lika bra på det de gör.
Bara min åsikt. Och något t-sprit har jag inte sniffat. Tänkte ekonomiskt. Få igång din Silverpil nu istället 😉
Åter till tråden.
Behöver du sidmatade eller toppmatade spridare?
16 augusti, 2006 kl. 09:25 #167324pannanDeltagareVar inte så jag menade SAM. Tänkte om bilen var mer original. Nu sitter det ju redan annan växellåda t ex.
Hur många t ex använder logfunktionen Motec har? Är det ekonomiskt försvarbart att välja Motec framför t ex Autronic? Nej säger jag, båda spruten är minst lika bra på det de gör.
Bara min åsikt. Och något t-sprit har jag inte sniffat. Tänkte ekonomiskt. Få igång din Silverpil nu istället 😉
Åter till tråden.
Behöver du sidmatade eller toppmatade spridare?
16 augusti, 2006 kl. 13:01 #167316KvarnisDeltagarevilken typ av effekt siktar du på ?
I regel så funkar 740cc’s väldigt bra för dom flesta 🙂
550’s kan vara väl små om det börjar närma sig 400Bhp.16 augusti, 2006 kl. 13:01 #167314KvarnisDeltagarevilken typ av effekt siktar du på ?
I regel så funkar 740cc’s väldigt bra för dom flesta 🙂
550’s kan vara väl små om det börjar närma sig 400Bhp.16 augusti, 2006 kl. 17:20 #167337Subaru RobbanDeltagareJag har inte nått effekt mål, för den ena killen säger en sak å nån annan nått helt annat, så vad jag har hört så landar den mellan 350-400Hp i STORA svängar, jag har för mej att jag ska ha sidomatade spridare, 730CC – 800CC lär väl funka, är det nån som har? 😛 😉 / Robban
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.