› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Allmänt › Hur va de nu med evo turbos?
- Detta ämne har 29 svar, 2,837 deltagare, och uppdaterades senast för 15 år, 2 månader sedan av
Fricke.w.
-
FörfattareInlägg
-
17 december, 2009 kl. 17:12 #1738
Fricke.w
DeltagareJa hur va de nu igen, med evo turbos och subaru, har för mig att jag läst någonstans att evo 9 turbon tex ska passa på impreza sti 06-07
eller är jag helt ute och cyklar, stämer flänsarna, eller är de strunt prat, annars kanske man skulle kunna kört på en evo green turbo tänkte jag?17 december, 2009 kl. 22:10 #46586Turbovin
DeltagareHej,
Verkar va struntprat. Googlade lite och flänsen stämmer inte för fem öre tyvärr.
Evo IX
http://img198.imageshack.us/img198/3323/evo9turbo80series.jpg
STI VF43-snurra (höger)
http://www.projectimport.com/piForumPics/ATPvsBlouch/ATPBlOUCH003.jpg
17 december, 2009 kl. 23:57 #46593Fricke.w
DeltagareHa ha ja de har du alldeles rätt i, var på någe americanskt forum jag läste om denna tråd, men kan vara jag som fattde bananas, kanske var så att de fans en turbo md subba fläns, som hade exakt samma spec och innan mäte som en evo ix turbo /evo green turbo 😛
17 december, 2009 kl. 23:58 #46594Fricke.w
DeltagareHa ha ja de har du alldeles rätt i, var på någe americanskt forum jag läste om denna tråd, men kan vara jag som fattde bananas, kanske var så att de fans en turbo md subba fläns, som hade exakt samma spec och innan mäte som en evo ix turbo /evo green turbo 😛
18 december, 2009 kl. 11:39 #46587Turbovin
DeltagareDet finns ju FP Green-snurror som är gjorda för Subaru. Ska dock va lite laggiga har jag hört.
18 december, 2009 kl. 16:15 #46595Fricke.w
DeltagareJasså, jo jag hade för mig jag också att de skulle finnas nå liknande dito, jasså är dom laggig, de var ju inge bra 🙁 de vill man ju inte ha.
Men har du någe tips till mig då vad jag ska titta på för snura, har ju en 06ans sti med 2.5 liters motorn, och tänkte försöka leta mig en turbo, med så lite lagg som möjligt men som ändå inte tappar på toppen i varven, och den ska vara god för cirka 400-420hk, efter som jag inte har några planer på att börja öppna motorn än 😉18 december, 2009 kl. 23:17 #46588Turbovin
DeltagareVet inte vilken prisnivå du tänkt dig? Scoobyclinic har ju tagit fram Garrett-hybrider som nu fått billett-impellrar vilket ska ge ännu bättre spoolup och mer kraft.
En SC46 kanske skulle va bra, finns en mindre SC42 också tror jag.
Annars har de här snurrorna fått rätt bra omdömen på Scoobynet också
Dock är det Mitsubishi-hybrider utan kullagrad kärna men de ska spoola upp fint ändå, speciellt på en 2.5:a.
18 december, 2009 kl. 23:40 #46578Kvarnis
DeltagareLr så handlar du från mark på Lateral
MD aggen är dyra men funkar 🙂En MD321T funkar som handsken på en 2½
19 december, 2009 kl. 12:22 #46596Fricke.w
DeltagareJa jag har ingen anning faktist vilken pris nivå jag ska lägga mig på, är ju tänkt att jag ska spara undan lite slantar till våren, för ta av hus kontot är ute slutet enligt schefen här hemma, märkligt de efter som de är mina pengar 😮 men så är de sagt i alla fall.
Sedan hade jag vell tänkt mig som sagt, en turbo som helst når laddtryck ungefär lika snabbt som orginal snurra, men inte tappar på högrevarv, samt klarar av att leverera 400-420hk är vell inte hella värden om de blir 390heller, är mer ute efter en turbo som ligger lite över orginal bara, med minst lika bra respons.19 december, 2009 kl. 14:47 #46579Kvarnis
DeltagareMD321 spoolar snabbt på en 2.5 men kan lämna en bra bit över 420 dock.
19 december, 2009 kl. 22:38 #46589Turbovin
DeltagareMD321H spoolar väl upp lite snabbare än T-versionen? Vet inte om den orkar med upp till 420 hk dock? Sen brukar de rekommendera H-versionen främst till 2.0 vad jag sett.
20 december, 2009 kl. 17:37 #46597Fricke.w
DeltagareOkej, hur är de med orginal snuror från andra modeler då?, tänkte då typ på dom olika japanska sti modeler som finns, men dom kanske kör med twin scrool turbo på dom flesta?
och de kannske kostar mer än de smakar och hitta någon bättre orginal snura än den jag har?20 december, 2009 kl. 17:58 #46590Turbovin
DeltagareJDM STI kör 2.0L twinscroll och kräver byte av grenrör och uppipe isf. Kostar mer än det smakar eftersom de inte klarar så mycket mer effekt. Lite trevligare körbarhet borde det bli men överkurs på en 2.5:a. Inte lönt att byta till nån annan originalsnurra.
21 december, 2009 kl. 17:22 #46580Kvarnis
DeltagareMD321H spoolar väl upp lite snabbare än T-versionen? Vet inte om den orkar med upp till 420 hk dock? Sen brukar de rekommendera H-versionen främst till 2.0 vad jag sett.
Ja om va¨man inte vill ha extermt snabb spool så ät T lr större att föredra 😀
Visst om det är en sjukt tight konbana så är H bättre.
21 december, 2009 kl. 18:42 #46598Fricke.w
DeltagareMen om vi ändrar kriterierna lite då grabs, om vi säger som så här i stället, vill inte börja öppna upp motorn än, för den penga förskingringen vet jag inte om min tjej klarar av 😀 har ju redan laggt allt för mycket på den här jävla bilen som de heter där hemma, men en 20-30 000:- till kan jag nog lätt trola bort, utan att de märks 😛 så om jag vill ha en turbo som är bättre än orginal snuran, men samtidigt inte ligger på gränsen utav vad orginal motor klarar av, vad rekomenderar ni då för agregat? och vilket laddtryck samt hk och nm tal bör ej överskridas?, sen vet vell jag också att skit händer fast man spelar safe, men den dagen den sorgen 😀
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.