- Detta ämne har 16 svar, 2,338 deltagare, och uppdaterades senast för 20 år, 9 månader sedan av Wiklundh.
-
FörfattareInlägg
-
12 september, 2001 kl. 22:15 #1803preapusDeltagare
Hej!
Jag har nu efter 6 månader med världens bästa bil kanske 🙂
Som jag nästan var tvugen att sälja, skaffa inte tjej (dom sticker bara med allt du har)
Nu till mitt problem kanske. Min 00 har nu gått 1300mil (orginal)
Nu när jag börjar gå i trim tankar. Så har jag vid några till fällen hört ett skrappande ljud från växellådan :'( någon annan som har varit med om det? När jag är med bilen hos subaru hör dom inget 🙁
Jag har inte idiot kört med bilen, normal körning för en sån bil. Mest lång milNu till något mycket roligare MER HK :p
Är det någon som har provat Olle Oskarsson 3″ system? Vad tror Ni?
Hur är Turbotekniks KIT? Deras lösning på luftfiltret?
Vad har Ni mer att rekomendera(utan att hosta upp 20-30k)/mvh
13 september, 2001 kl. 06:06 #46981SecretAgentManDeltagareKör Unichip, absolut mest snurr för slantarna (straxt under 10), haken är att du bör ha moddat färdigt innan du hänger dit unichippet, annars måste du iväg igen till Trollspeed/Turbocenter.
Har du inte avgassystem – börja med det, det släpper loss en hel del respons i bilen, samt lite kusar.
/J
13 september, 2001 kl. 07:17 #46983TwalaDeltagareHej!
Jag har själv beställt ett av Olles system, borde få det idag eller i morgon 😉
Så om du kan hålla dig till tåls till efter helgen så borde jag kunna ge dig en första rapport… Jag vet att Olle har sålt ett antal system innan så det borde vara ganska hyffsat… Du får ju en downpipe, kanske det viktigaste av allt… Om du jämför priser så hamnar ju Olles hela system på lika mycket som du får betala för en downpipe eller slutburk från England. (nästan ialla fall) Så det borde vara ganska prisvärt.
Tycker det borde vara momsavdrag på trimmning 😀
/ Tobbe
Hodie mini, cras tibi.
13 september, 2001 kl. 17:58 #46982SecretAgentManDeltagareProspeeds nya alternativ ser lovande ut prismässigt, det beror på exakt vad de gör med motorn.
J-O, en liten teknisk beskrivning kanske? 🙂
/J
14 september, 2001 kl. 11:47 #46995preapusDeltagareJag beställde Olles system. Hoppas det blir bra. Jag ser ifram mot din uppfattning om systemet?
Jag ska ta och ringa Prospeed. Så ska det nog kunna bli lite snur i suban :915 september, 2001 kl. 10:32 #46984TwalaDeltagareASG ringde igår… Jag får paketet på måndag… *otålig*
Måste bara fixa en lyft oxå så man kan montera systemet lite smidigt…
Hör av mig med resultat…
/ Tobbe
Hodie mini, cras tibi.
24 september, 2001 kl. 15:14 #46989HenkeBDeltagareHallå.
Beställt Prospeeds nya kit + HKS Super flow filter.
Får bilen den 4:e oktober, återkommer med feedback…
/Henrik
2 oktober, 2001 kl. 18:04 #46996preapusDeltagareTrevligt :9 Ser fram i mot feedback 😛
/Mathias
26 oktober, 2001 kl. 09:17 #46990HenkeBDeltagare>Trevligt :9 Ser fram i mot feedback 😛
>
>
>/MathiasJa, jag har monterat det plus ett HKS Super Flow luftfilter. Redan tidigare hade jag ett 3″ Ferrita med race-kat.
Resultatet blev mycket nöjsamt, bättre vrid över hela registret, högre turbotryck naturligtvis och dessutom börjar turbon att jobba redan efter 2000 rpm.
Därutöver går det nu tack vare det högre vridmomentet att ligga i 130 km/h utan att turbon laddar om man är försiktig på gasen vilket gör landsvägskörning mer ekonomisk när man vill…
Jag har testat med G-techmätare och har gått från dryga 5,8 s för 0-100 med original, via 5,4 utan chippning men med Ferrita och demonterad insugsdämpare till tider runt 4.9 nu. Bästa tid 4,87…
Jag har inte kört någon annan Impreza med chippning så jag har svårt att se om det är någon skillnad på detta chip jämfört med t ex Trollspeeds Unichip…
Mvh
/Henrik12 juni, 2002 kl. 13:30 #46991HenkeBDeltagareÄven över 100 känns det riktigt bra… Dock får man ta tiderna med en liten nypa salt… Mätte bilen original till 5,80… Men en sekund har jag kapat iaf. Bästa tiden togs med mycket dagg i luften en kylig höstkväll.
De reglerar mer än bara turbotrycket om jag förstått allt rätt… Dock får ni fråga vidare hos Prospeed om ni vill veta mer.
Har dock rasat två LMM på kort tid nu, hittat en beg. LMM i Borås som är på väg på posten i detta nu…
/H
25 juni, 2002 kl. 06:28 #46992HenkeBDeltagareOch nu är LMM:n monterad! Hej och hå vad det går när man kört Mazda 626 1,8 i någon månad!!!! Hurrra! 😀 😮
26 juni, 2002 kl. 08:57 #46993HenkeBDeltagare1,3 Bar
27 juni, 2002 kl. 10:18 #46994HenkeBDeltagareNä, men inte lika märkbar avtrappning som original. Bra drag hela vägen… Dock har jag inte siffror på hur trycket förändras över vartalskurvan.
16 mars, 2004 kl. 13:07 #46988WiklundhDeltagareInte hela vägen till varvstoppet va?
16 mars, 2004 kl. 13:07 #46987WiklundhDeltagareVad mycket laddar turbon nu?
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.