› SSC › Annonser › Säljes – Delar › IHI VF turbos…
- Detta ämne har 19 svar, 1,524 deltagare, och uppdaterades senast för 21 år, 3 månader sedan av
Wiklundh.
-
FörfattareInlägg
-
27 februari, 2003 kl. 06:55 #18289
SecretAgentMan
DeltagareLAST EDITED ON Feb-27-03 AT 07:56AM (GMT)
Hej!Jag har en god bekant som ramlat över ett parti IHI turbosar, och tänkte hjälpa honom kränga av ett par.
En VF22:a landar på 10 hemma i Svedala…det är nya aggregat, men då han är ”privatperson” så kommer de att säljas som beggade (tullteknisk åtgärd 😉 ).
Någon intresserad?
Först till kvarn’ – det är ett begränsat antal.
/J
Banträffsansvarig SSI
Stolt ägare till Silverpilen27 februari, 2003 kl. 17:24 #171103Practos
Deltagare>Grrr… Vad skall jag nu sälja min ”nästan” nya turbo för? ;(
>
>/Svarten
>
>http://www.impreza.nu/ssi2/gallery/view_album.php?set_albumName=ssi130
>
>Snabbaste Imprezan 2003?gratis till mig ? 😮
/jag menar att du skall väl åka värstingbil med ett litet företagslogga (antar friskt här) på bakrutan ? jag kan ha ”powered by svarten” klistrad på min :D:D27 februari, 2003 kl. 23:35 #171104Dawn
DeltagareLite intresserad men inte förrän om några månader, mitten slutet av sommaren, kan det finnas nån kvar då tro…
Vad klarar VF22:an att leverera? Upp till 350hk eller, kanske mer?/Dawn
Längtar till våren nu när snön inte vill ligga kvar…och så vill jag dricka ditt blod
28 februari, 2003 kl. 06:36 #171094SecretAgentMan
DeltagareJag skulle bli ytterst förvånad om man fick ur den mer än 350-360 riktiga pållar innan den började låta underligt… 😉 😀
Svarten – tro inte för mycket på jänkarnas bromspapper. 😉
/J
Banträffsansvarig SSI
Stolt ägare till Silverpilen28 februari, 2003 kl. 10:11 #171095SecretAgentMan
DeltagarePålitliga…? *asgarv* Jaja…det är inte vad 22:an är i alla fall efter 350 hk. 😉
Det finns numera ett par ex av hela serien från IHI, allt från 24:or till 34:or, det finns fortfarande aggregat kvar, skynda att göra ett kalasköp!
🙂
Maila mig på jerry@impreza.nu för exakt pris.
/J
Banträffsansvarig SSI
Stolt ägare till Silverpilen28 februari, 2003 kl. 11:10 #171107Kvarnis
DeltagareEnligt väldigt pålitlig info så är max bhp 360bhp för en VF22…men det innebär at man kör den på gränsen !!!:o
än fast vissa inte vill riktigt tro på det, men det finns som sagt xxx antal VF22:or, som rasat pga att man tror att dom kan leverera hur mycket som helst…
Att köra en VF22 över 18psi vid ex 7000rpm är att begära problem..
Mid boost kan går iofs bättre.Vill man ha en lite större turbo så kan man nog med fördel titta på en IHI hybrid, kostar lite mer men en beggad kan man få till ~ =kurs.
VF30’n jag hade fixade väl ~320-340bhp, men vid tryck på +1.2bar hela vägen blev den lite väl het.
MD304:an som jag har klarar utan problem 1.4bar utan att den bara blåser varmluft.
Vill man ha lite mer än vad en VF24:a fixar så kan man titta på VF23,VF30,VF34
VF34:an är bäst..men oxå dyrast 😀
VF30 flödar lika mycket, men lite längre spool up/Kvarnis
28 februari, 2003 kl. 11:47 #171112Niklas
DeltagareSAM: Du sa att jag skulle få en va?
http://subaru.frontnet.org/images/dump/subaru.gif Subaru – All we’ll drive!
Regionsansvarig: Göteborg28 februari, 2003 kl. 15:25 #171108Kvarnis
Deltagare>Kör min VF23 på 19.5 PSI upp till 6000rpm, kanske blir rätt varm och
>god den med?
>Ska väll inte vara någon fara Kvarnis?
>VF23, go, go. =)
>Är lite sugen på att byta snurra, men nu ska/borde jag inte lägga mera
>lök på subban.
>Vad kostar IHI-hybrider som billigast?
>
>
>
>
>/MichaelMicke hela vägen =7000rpm 😉
Beror lite på hur mycke förtändning man kör med..jag är ganska vågad på den biten..för mitt eget bästa ;):D
En ny Hybrid ~£1200 + frakt.
För säkerheten så borde du fixa en IC Micke(om du nu inte gjort det)..du åker ju en del bana oxå.
tror nog Jerry håller med mig där…./Kvarnis
28 februari, 2003 kl. 16:32 #171096SecretAgentMan
DeltagareEn FMIC skulle göra susen på Mickes bil – huvudet på spiken Kvarnis!
Och ett slutet block fodrat för 2,2 liter…och en herrejösses-garret…och…och…😀
Dawn – hör av dig när det är dags så löser vi något – men du MÅSTE greja soppapump och spridare först.
/J
Banträffsansvarig SSI
Stolt ägare till Silverpilen28 februari, 2003 kl. 19:17 #171109Kvarnis
Deltagare>En FMIC skulle göra susen på Mickes bil – huvudet på spiken Kvarnis!
>Och ett slutet block fodrat för 2,2 liter…och en
>herrejösses-garret…och…och…
>
>:D>/J
>
>Banträffsansvarig SSI
>Stolt ägare till SilverpilenLOL 😀
/Kvarnis..som iofs känner igen sig 😀
28 februari, 2003 kl. 19:22 #171105Dawn
DeltagareJaha då är nog VF22:an för liten, siktar nog på lite mer…
Hade du lite annat också SAM?/Dawn
Längtar till våren nu när snön inte vill ligga kvar…och så vill jag dricka ditt blod
28 februari, 2003 kl. 21:28 #171110Kvarnis
Deltagarehur mycket vill du ha 😀
/Kvarnis
1 mars, 2003 kl. 10:55 #171106Dawn
DeltagareLAST EDITED ON Mar-01-03 AT 12:16PM (GMT)
Den ska iallafall klara upp till 400+
Det räcker ett tag för mig.
Fast då kanske det får bli Hybrid och riktigt dyrt
Beror lite på pris, skulle kunna tänka mig en sån VF30/34 eller nåt om den håller upp till 350 eller nåt…
fast jag måste ha spridare och soppa pump med så listan på vad jag ska ha strax blir mer en liten go dyr lista.🙂
/DawnLängtar till våren nu när snön inte vill ligga kvar…och så vill jag dricka ditt blod
1 mars, 2003 kl. 18:24 #171111Kvarnis
Deltagareex en VF30/34 kan klara ~340bhp, den MD304 som jag kör med nu klara av 340-350bhp vid ~1.25bar den går dock att stressa lite längre typ.. till vad 440’s +FPR kan klara av …men då går dom i botten :D..spridarna dvs 😉
Om man köper en hybrid som inte är ny så blir det inte så dyrt 😉Soppa pump kommer du att behöva än vilken turbo du väljer.
spridare kan du komma undan med om du fixar en fpr./Kvarnis
10 mars, 2003 kl. 06:51 #171097SecretAgentMan
DeltagareDet finns fortfarande aggregat kvar….skynda att fynda… 😉
/J
Banträffsansvarig SSI
Stolt ägare till Silverpilen -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.