› SSC › Annonser › Säljes – Delar › Nu saljer jag min parla till ratt kopare
- Detta ämne har 15 svar, 1,870 deltagare, och uppdaterades senast för 21 år sedan av
ExOrdis.
-
FörfattareInlägg
-
30 juli, 2003 kl. 12:59 #18452
dlehtihet
DeltagareSitter och skriver denna annons ifran Singapore (darav inga svenska tecken).
Subaru Impreza GT sedan lagmilare (4480 mil),
silverfargad av arsmodell 2000 (uttagen Feb).Bilen ar i absolut toppskick och har aldrig korts hart (dvs, inte ens kort hart pa vanlig vag och den har aldrig ens varit i narheten av en racebana). Saker som tillkommit sedan bilen koptes ny (av mig) ar som foljer:
STI v. 6 frontspoiler
STI Pedaler
STI matarhus
HKS matare, 3 stycken (oljetemp, oljetryck, turbotryck)
STI door sills (med ”Impreza” ingraverat)
STI v. 5 slutdampare
STI baklysen (japanska modellen)
Vita sido och front blinkers
Magnex Twin-Dump Downpipe (rostfri)
STI mattor fram och bak
ECUTek tek 3 mappning (jmf Prodrive Performance Pack)
STI ventilknoppar
Intercooler shield (skyddar IC ifran lov och smuts)
AC (orginal Subaru)
STI marke i fronten
Ditec lackbehandlad sedan nyUtover detta sa medfoljer givetvis ALLA orginaldelar med bilen (downpipe, slutburk, lampor, etc).
Bilen ar alltid handtvattad (har inte ens kommit i narheten av en tvattomat). Med tanke pa det extremt goda skicket (svart att finna en bil sa valvardad och finkord som denna) vill jag ha 200.000 for den.
Maila mig for bilder. Ar tillbaka i Sverige den 12 Augusti igen.
Anledningen till forsaljningen ar en hemlis (Men med tanke pa var jag befinner mig just nu och vad som finns har kanske fantasin far spela lite med er tills vidare 😉
Maila till:
daniel.lehtihet@folksam.se
eller
dlehtihet@hotmail.comM v h
Daniel
30 juli, 2003 kl. 21:44 #171927Blocken
Deltagare>
>Anledningen till forsaljningen ar en hemlis (Men med tanke pa
>var jag befinner mig just nu och vad som finns har kanske
>fantasin far spela lite med er tills vidare 😉
>***
Plocka kott? Odla hampa? Starta däckverkstad? Bli bärplockare? Snickare? Köpa bärs för pengarna? Bygga hembio? Putsa fönstren? Köpa ljusbox och klistermärken? Bli hårfrisörska? 😉
…Berätta för oss nu! 🙂
/Mr Black
PS. Chatinlägg i säljtrådar undanbedes vänligen men bestämt! :+
30 juli, 2003 kl. 22:14 #171928christopher
DeltagareAaah! du har hittat en asfin bakhjulsdriven Toyota Starlet 1300cc som du ska ha som drifting bil…….;-)
Kommer du hem med en 22b blir det kompanistryk! 😀
Seriös gissning: 2 dörrars -99 STI ver.5? rätt gissat?
/
fraSSe31 juli, 2003 kl. 08:26 #171940Niklas
DeltagareKrocken: Du är så rolig du…not.
31 juli, 2003 kl. 16:43 #171939MittX
Deltagarehehe du köper la en sådan där bil som alla andra vill ha nu för tiden.. kötar så klart om Skyline…. fan vilken mani på bil det är just nu.. men go är den iaf
1 augusti, 2003 kl. 04:52 #171929dlehtihet
Deltagare>Subaru Impreza GT sedan lagmilare (4480 mil),
>silverfargad av arsmodell 2000 (uttagen Feb).
>
>Bilen ar i absolut toppskick och har aldrig korts hart (dvs,
>inte ens kort hart pa vanlig vag och den har aldrig ens varit
>i narheten av en racebana). Saker som tillkommit sedan bilen
>koptes ny (av mig) ar som foljer:
>
>STI v. 6 frontspoiler
>STI Pedaler
>STI matarhus
>HKS matare, 3 stycken (oljetemp, oljetryck, turbotryck)
>STI door sills (med ”Impreza” ingraverat)
>STI v. 5 slutdampare
>STI baklysen (japanska modellen)
>Vita sido och front blinkers
>Magnex Twin-Dump Downpipe (rostfri)
>STI mattor fram och bak
>ECUTek tek 3 mappning (jmf Prodrive Performance Pack)
>STI ventilknoppar
>Intercooler shield (skyddar IC ifran lov och smuts)
>AC (orginal Subaru)
>STI marke i fronten
>Ditec lackbehandlad sedan ny
>
>Utover detta sa medfoljer givetvis ALLA orginaldelar med bilen
>(downpipe, slutburk, lampor, etc).
>
>Bilen ar alltid handtvattad (har inte ens kommit i narheten av
>en tvattomat). Med tanke pa det extremt goda skicket (svart
>att finna en bil sa valvardad och finkord som denna) vill jag
>ha 200.000 for den.
>
>Maila mig for bilder. Ar tillbaka i Sverige den 12 Augusti
>igen.(* Garv *) Nej, ingen Skyline 😉
Glomde ju bort att skriva att det sitter pa STI dimljuskapor ocksa. sen gar bilen under en 10 arig motorgaranti genom Quaker State (vilket bilen alltid kort med. Olja bytt var 600 mil. Komplett servicebok finns ocksa givetvis.
M v h
Danne
3 augusti, 2003 kl. 17:20 #171937Subbarist
DeltagareDen är på G
6 augusti, 2003 kl. 04:28 #171931dlehtihet
DeltagareUPP!!
9 augusti, 2003 kl. 04:08 #171932dlehtihet
DeltagareUpp igen
10 augusti, 2003 kl. 16:08 #171933dlehtihet
DeltagareUpp igen…
Utover det som listats redan sa tillkommer en Prodrive vinge ocksa… Lackad och klar
1 september, 2003 kl. 20:39 #171934dlehtihet
DeltagareUpp igen!
12 september, 2003 kl. 20:18 #171938Froilan
DeltagareAldrig hårt körd? Varför i alla helgons namn köpte du en Impreza GT om du bara skulle finköra med den?
13 september, 2003 kl. 13:19 #171935dlehtihet
Deltagare>Aldrig hårt körd? Varför i alla helgons namn köpte du en
>Impreza GT om du bara skulle finköra med den?En hel rad orsaker. Framför allt tilltalas jag av märkets arv i skogarna och att Subaru var en relativt liten tillverkare (underdog). Ville ha en bil som fungerade fint på vintern och som ändå hade kraft om det skulle behövas. Har aldrig varit intresserad av någon typisk gubbbil som Volvo/Saab eller Pizzabeemer eftersom var och varannan person har en sån (nu har jag en gubb-saab 9000 (A.K.A ”PundarSaaben”) som ”åka-till-jobbet-och-handla-mellan-varven” bil, men speciellt kul?? Nej, absolut inte).
Idén till att köpa subban föddes när vi bilade igenom östeuropa i vår gamla Daihatsu Applause 1.6xi (105 hästars) och blev omkörda av små Fiat (där förarna nästan försökte få bilen att gå snabbare genom att göra en ”legacylarsa” och jucka med kroppen för att få mer fart framåt (map senaste gokartdagen i Järfälla ;-)). Den enda bil som hade kraft och 4-hjulsdrift och inte kostade en arm var ju subban. Den blev min första helt nya bil som jag någonsin köpt, därav har jag varit väldigt noga med att sköta om den på alla sätt och vis. Skulle det någon gång behövas kraft så vet jag att det finns och det räcker för mig.
Hade jag köpt ett ”vrak” med flera ägare bakom sig hade det sett annorlunda ut dock även med min körstil. De flesta sportiga bilar har ju inte körts lugnt alltid och subban är inget undantag. Den person som blir nästa ägare till min bil får därför (kanske unikt) en bil i stort sätt i nyskick och det kan jag säga med totalt rent samvete.
Men visst är man väl putsbög, absolut 🙂
M v h
Danne
19 september, 2003 kl. 19:39 #171936dlehtihet
DeltagareSÅLD!
Kungen är död, länge leve kungen….
10 juni, 2004 kl. 18:40 #171926ExOrdis
DeltagareOm jag hade pengarna tillgängliga så skulle jag köpa den på stubinen.
Synd att du inte har Prodrivevingen på… -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.