Njaaa…behåller man laddtrycksspärren – och lägger sig under denna (mao under 1.2 bar) – kan man nog släppa loss en del effekt utan större risk för spikning.
jag tyckte min laddtrycksspärr slog i långt tidigare än 1,2bar, justerade iaf upp laddtrycket på 1,25 bar och laddtrycksspärren skruvades ett halvt varv över laddtrycket. Använder mig av turbosmart boostcontroller och FCD.
Nu går bilen bra utan störande fuelcuttar.. kan det vara läge o köpa till en knock link för att i tid varnas om spikningar.. kan ju vara svårt o höra ibland 😉
En lambda mätare? Bygg en själv, kostar ca 100:- med 10 lysdioder. Om man kalibrerar den rätt så är den minst lika bra som en lambdalink (same ##### different name).
Partlist:
1st LM3914
10st Lysdioder (6st röda, 4st gröna)
2st 4k7 potentimetrar (enkelvarviga, funkar med högre värden oxå)
1st veroboard
lite sladdstumpar.
>Det är en typisk hemmapul-pryl….en avancerad blödventil som man
>ställer laddtrycket med, man sätter den mellan wastegateklockan och
>nippel på turbon.
>
>En trevlig liten pryl som fungerar bra, om den används med förstånd.
>
>Dock KRÄVS det en BRA laddtrycksmätare för detta.
>
>/J
>
>Subaru – The Beauty of All Wheel Drive
Om någon är intresserad så har jag en (ligger numera på hyllan pga Ecutek) till salu.
Hör av dig till 22b@swipnet.se