› SSC › Annonser › Säljes – Delar › Ecutek, turbo, koppling
- Detta ämne har 28 svar, 1,923 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 4 månader sedan av
Manor.
-
FörfattareInlägg
-
13 april, 2005 kl. 12:40 #19209
Practos
DeltagareEcutek Tek3; Mappen bör justeras för bilen den stoppas i men nu mappad för VF30.
Pris: 4000krEcutek Deltadash; Programvara för loggning av ecu med hårdvarulås, läs mer på http://www.ecutek.com
Pris: 2000krIHI VF30 Turbo, 300hk+ snurra, ca 2500mil
Pris: 3000kreller paketpris allt ovan: 7000kr
Går inte att pruta 😀
Dessutom finns Lateral koppling till salu, ca 2500mil. Kommer inte ihåg vad den var specad till men finns många duktigt påställda bilar med denna koppling.
Lättare att köra än orginalkopplingen men med riktigt bra bett !
Nypris 6500krGe mig ett bud !
Skicka pm eller mail så ringer jag upp 😉
13 april, 2005 kl. 13:41 #175545AK_Impreza
Deltagaregår dt att sätta på turbon utan att behöva göra nått annat? har en standardmotor i helt orginal!
13 april, 2005 kl. 14:24 #175520Practos
Deltagare>går dt att sätta på turbon utan att behöva göra nått annat?
>har en standardmotor i helt orginal!Turbon passar rakt av men för att nyttja den skall ecu vara anpassad givetvis…så köp min Tek3 licens samtidigt och låt JRM justera mappen till din bil. En bättre soppapump är bra att ha.
Att bara byta turbo utan att justera tändning/soppa/laddtryck är inte bra för motor.Jag har haft standard motor men en Walbro soppapump och 3 tums avgas.
13 april, 2005 kl. 15:32 #175531Robban25
DeltagarePassar inte wrx va?
13 april, 2005 kl. 15:53 #175529Kvarnis
Deltagareecu nej, turbo, koppling Ja, DD ja oxå…tror jag alla fall ; 😀
13 april, 2005 kl. 16:27 #175532Robban25
DeltagareÄr det någon större vits med en Delta Dash om man har original ecu?
13 april, 2005 kl. 16:31 #175518SecretAgentMan
DeltagareHä. Handla turbo och ecu:n istället. 😀
/J
13 april, 2005 kl. 16:51 #175533Robban25
DeltagareDen passar ju inte. 🙁
13 april, 2005 kl. 16:52 #175519SecretAgentMan
DeltagareTurbon passar, och det finns ny ecutek till din. 😀
/J
13 april, 2005 kl. 18:56 #175537moken
DeltagareHur mkt effekt hade du med tek3:an och turbon och 3tums aga?
När bottnar turbon?
Intresset är stort, men till löning isf, nu är man pank:(
Men hur funkar det med att sälja din ecutek, måste vi byta databoxar med varandra då eller hur funkar det?*Edit* är i första hand intresserad av hela paketet, alternativt endast turbon
**edit** hm, kanske kan utnyttja krediten på kortet iofs 😀
13 april, 2005 kl. 19:07 #175521Practos
Deltagare…måste börja med kölappar snart 😀 måste vara för billigt !
Jag vill ha org ecu i byte, sen stoppar du min box i din bil och JRM kopplar in sin dator och mappar.
Vet inte hur många kusar exakt eller vad max är…Kvarnis kanske kan svara han har väl haft en vf30 när vi andra fortfarande gick i blöjor… 😀
13 april, 2005 kl. 19:23 #175538moken
Deltagareefter lite sökning verkar turbon klara 320-330hk enligt tidigare inlägg här, men inte hålla speciellt högt laddtryck på högre varv pga värmeutveckling…
men det borde iaf gå att hamna runt 300hk då tycker man med pump, aga, tek3 och turbon med resten orginal?!
Hur pass tyckte du det rörde på sej, och när började det hända grejer?
På vilket varvtal alltså?
Fagervik, hur långt från Nynäshamn är det, nynäs är ca 6 mil söder om stockholm… Posten går ju att använda sej av om det är långt, men jag använder bilen dagligen och vill inte stå utan ecu i några dagar:(Men jag har tjingeling nummer 2 nu efter MatsN misstänker jag?
13 april, 2005 kl. 19:57 #175530Kvarnis
DeltagareVF30 funkar utämrkt 🙂
VF30/34/35 är samma har samma turbin, där VF34’n är en kullagard VF30 &35 har mindre avgas hus.
Rätt mappat ger en VF30 ~320Bhp…om man stressar den till bristningsgränses så kan man ta utt ca 340-350Bhp.
Jag var mycket nöjd med min som jag köpte för läääääänge sendan 😀
Sen skule nått större provas å nå större… osv 😉14 april, 2005 kl. 06:34 #175522Practos
Deltagare>efter lite sökning verkar turbon klara 320-330hk enligt
>tidigare inlägg här, men inte hålla speciellt högt laddtryck
>på högre varv pga värmeutveckling…
>men det borde iaf gå att hamna runt 300hk då tycker man med
>pump, aga, tek3 och turbon med resten orginal?!
>Hur pass tyckte du det rörde på sej, och när började det hända
>grejer?
>På vilket varvtal alltså?
>Fagervik, hur långt från Nynäshamn är det, nynäs är ca 6 mil
>söder om stockholm… Posten går ju att använda sej av om det
>är långt, men jag använder bilen dagligen och vill inte stå
>utan ecu i några dagar:(
>
>Men jag har tjingeling nummer 2 nu efter MatsN misstänker
>jag?Fagervik är i Sundsvallstrakten men jag har ju vägarna förbi Stockholm om ett antal veckor när jag skall till Västerås…bara Kvarnis hinner strippa sin bil 😀
Annars kan jag stå utan ecu någon dag om du har bråttom, alla grejer sitter på bilen än dock.
Jag kan göra en loggning på DD så du ser laddkurvan men det är väl en spark kring 3000 varv.14 april, 2005 kl. 06:48 #175539moken
Deltagare>>efter lite sökning verkar turbon klara 320-330hk enligt
>>tidigare inlägg här, men inte hålla speciellt högt laddtryck
>>på högre varv pga värmeutveckling…
>>men det borde iaf gå att hamna runt 300hk då tycker man med
>>pump, aga, tek3 och turbon med resten orginal?!
>>Hur pass tyckte du det rörde på sej, och när började det
>hända
>>grejer?
>>På vilket varvtal alltså?
>>Fagervik, hur långt från Nynäshamn är det, nynäs är ca 6 mil
>>söder om stockholm… Posten går ju att använda sej av om
>det
>>är långt, men jag använder bilen dagligen och vill inte stå
>>utan ecu i några dagar:(
>>
>>Men jag har tjingeling nummer 2 nu efter MatsN misstänker
>>jag?
>
>Fagervik är i Sundsvallstrakten men jag har ju vägarna förbi
>Stockholm om ett antal veckor när jag skall till
>Västerås…bara Kvarnis hinner strippa sin bil 😀
>Annars kan jag stå utan ecu någon dag om du har bråttom, alla
>grejer sitter på bilen än dock.
>Jag kan göra en loggning på DD så du ser laddkurvan men det är
>väl en spark kring 3000 varv.
>Man har ju alltid bråttom:) Däffö man vill trimma:+
Men om allt ändå sitter på din bil så kan vi om inte annat avvakta frammåt och se hur utvecklingen blir med allt, kanske inte så kul för dej att skruva av turbo och sätta på orginal om du sen ändå ska kasta på större om några veckor. -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.