- Detta ämne har 14 svar, 1,196 deltagare, och uppdaterades senast för 22 år, 3 månader sedan av niken.
-
FörfattareInlägg
-
24 september, 2002 kl. 12:30 #1922nikenDeltagare
Tjenare!!
Håller på och ska bygga Impreza GT -99 till min polare.
Är det nå´n som provat de olika APS trimkitten??
280HP repektive 320HP kitten?? Är de prisvärda vilket det verkar som??
Går dom bra?? Tillräckligt bra.
Hoppas på bra svar för att slippa felköp!!
Niklas // Lidköping25 september, 2002 kl. 06:51 #47869PractosDeltagarejag skulle inte gå på unichip eftersom det finns möjlighet att mappa om orginalboxen, kanske tom billigare. Mao kolla även med Prospeed för Ecutek alternativet. Aps kör väl även med ett cold air kit som i princip är ett kn filter som stoppas i innerskärmen…har hört att vissa bilar har haft problem med att de går för magert då men är inte säker. Tror det finns pengar att tjäna på att själv köpa Ic, turbo och sedan gå på Tek3. Fast jag är lite partisk här. Någon kanske kan marknadsföra linken oxo ?
mvh/Henrik
25 september, 2002 kl. 07:03 #47863SecretAgentManDeltagareMjaa…link lirar ju bra i GT:n…men 01:or är det ingen som provat i…än…
Mitt förslag ligger på att plocka ihop en godispåse, och sedan låta någon mappa bitarna på plats.
Postordertrim a’la APS tycker jag ser riktigt vanskligt ut (obs! personlig åsikt)./J
Subaru – The Beauty of All Wheel Drive
Banträffsansvarig SSI
12,726 @ 177,17 😀
25 september, 2002 kl. 07:19 #47870PractosDeltagaremappar inte Tsmotor bilarna på plats ifall man köper via dem eller är det bara “bolt on” ?
25 september, 2002 kl. 07:35 #47864SecretAgentManDeltagareKitten som APS kränger är “bolt on”, men då de använder Unichip, och TS Motor är ‘la generalagent för den burken – så antar jag att de har möjligheter att mappa bilen på plats – och jag hoppas att det är så de gör.
🙂
/J
Subaru – The Beauty of All Wheel Drive
Banträffsansvarig SSI
12,726 @ 177,17 😀
25 september, 2002 kl. 09:07 #47871TommyADeltagareNu ska jag vara tråkig och gnälla lite.
APS leverans tider via TSMotor är rent av vidriga.Min Ic tog närmare 4 månader innan jag fick den.
//T
25 september, 2002 kl. 09:52 #47865SecretAgentManDeltagare…det är säkert inte TS Motor som strulat…sitter man i händerna på en leverantör så är det inte mycket att göra.
jag vet själv hur det är…jag väntar på Defimätare sedan LÅNGT tillbaka..
🙁
/J
Subaru – The Beauty of All Wheel Drive
Banträffsansvarig SSI
12,726 @ 177,17 😀
25 september, 2002 kl. 11:44 #47875nikenDeltagareSka montera prylarna själva och sedan bromsa på trollspeed.
Beställde R-kittet idag och får det i morgon, snabbt tycker jag..??
Återkommer med siffror på 0-100 och 0-402m standard och färdigmoddad.
Har ni några tips på kopplingar??
Niklas // Lidköping25 september, 2002 kl. 11:49 #47866SecretAgentManDeltagareGött!
Kommer ni att köra G-tech då mao? Skillnaden blir riktigt intressant…hoppas bara att yttre förhållanden är likvärdiga under testen. 🙂
Jag har precis provat en EMINENT koppling som känns exakt som standard, men pallar massor med vrid.
Kontakta mark@lateralperformance.co.uk och hälsa från Jerry…
/J
Subaru – The Beauty of All Wheel Drive
Banträffsansvarig SSI
12,726 @ 177,17 😀
25 september, 2002 kl. 14:01 #47873KvarnisDeltagareSå du har provat koppling Mark fixat fram…i din bil eller ??
Eller var det tillsamns med lite mappning på nån annans ?? 😉Hur var den …jag fundera på att skaffa en när min sinter ger upp…vilket kommer att hända efter lådan gått bort…tyvärr så då får man väl prova lådan oxå ;):D
/Kvarnis
25 september, 2002 kl. 14:30 #47867SecretAgentManDeltagareJapp, Marks alternativ är testat på en annan bil under mappning (jag älskar underligt nog min elaka sinterjävel 😉 den greppar svänghjulet med sådan pondus och auktoritet :D).
Den är förmodligen en av de bästa som går att stoppa i Imprezan just nu, och är precis lika smidig att köra med som original.
Under mappningen provades höga laddtryck i mellanregistret på höga växlar flertalet gånger, och kopplingen tog det och frågade efter mer….
/J
P.S. Naturligtvis skedde detta på Autobahn… 😉
Subaru – The Beauty of All Wheel Drive
Banträffsansvarig SSI
12,726 @ 177,17 😀
25 september, 2002 kl. 14:44 #47872TommyADeltagarePris på en sån koppling?
Så man vet hur mycket man måste skära ner på Fest budgeten.//T
25 september, 2002 kl. 15:08 #47868SecretAgentManDeltagareLAST EDITED ON Sep-25-02 AT 05:08PM (GMT)
Säg runt 7000:- med frakt.
Tryckplatta, lamell och nytt urtrampningslager ingår.🙂
/J
Subaru – The Beauty of All Wheel Drive
Banträffsansvarig SSI
12,726 @ 177,17 😀
25 september, 2002 kl. 15:18 #47874KvarnisDeltagare>Under mappningen provades höga laddtryck i mellanregistret på höga
>växlar flertalet gånger, och kopplingen tog det och frågade efter
>mer….
>
>/J
>
>P.S. Naturligtvis skedde detta på Autobahn… 😉
>
>Subaru – The Beauty of All Wheel Drive
>
>Banträffsansvarig SSI
>
>12,726 @ 177,17 😀Ja självklart så testas det alltid på Autobahn eller …Kubbe flygplats ;):D
/Kvarnis
26 september, 2002 kl. 05:36 #47876nikenDeltagareJapp, kör med en G-tech som jag kört med på 402m med riktig mätutrustning och jämfört tider så jag vet felmarginalen på g-tech:en. Den visar exakt 0,3sek för sakta tider. Mao 10sek ärliga blir 10,3 på g-techen. Har testat orginal så när som på avgassystem och racekat ordentligt nu och fick tiderna 0-100 på 5,6sek och 402m på 13,73sek. Detta efter 0,3sek avdragen.
Niklas // Lidköping
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.