- Detta ämne har 19 svar, 1,773 deltagare, och uppdaterades senast för 21 år, 11 månader sedan av Dawn.
-
FörfattareInlägg
-
24 november, 2002 kl. 10:04 #1970PatrikDeltagare
Jaha då var det dags för ett kopplingsbyte.
Har kollat runt lite men hittar få alternativ, AP och Helix. Läste även att det gick att bara gick att byta lammellen. Beroende på hur resten av koppingen såg ut.
Finns det fler alt. och var får jag tag på dem.
Tack
/Patrik24 november, 2002 kl. 12:26 #48281SubbaristDeltagare>Jaha då var det dags för ett kopplingsbyte.
>Har kollat runt lite men hittar få alternativ, AP och Helix. Läste
>även att det gick att bara gick att byta lammellen. Beroende på hur
>resten av koppingen såg ut.
>Finns det fler alt. och var får jag tag på dem.
>Tack
>/PatrikTänk på att en starkare koppling även kräver ett stycke starkare vxl-låda, så att risken är stor att du kommer och behöva byta låda eller renovera den. Av den anledningen så valde jag att trycka in en original koppling i min när den rasade.
Subbarist javisst!
25 november, 2002 kl. 16:23 #48282KvarnisDeltagarePatrik det finns två alt..
SAM special från sellholms om jag minns rätt för ~2000:-Och Lateral Performance lite grymmre koppling som känns ~som org. men tål en del mer (450IBS/ft] för ~£450
/Kvarnis
25 november, 2002 kl. 16:45 #48272SecretAgentManDeltagareMin specialare fungerar bra, men är en plåga att köra med…den slirar inte över huvudtaget, så man blir en hejare på kopplingsteknik och tå-häl. 😀
Ofjädrad 4-pucks sinterlamell gör liksom så.
Den från Lateralperformance är GRYM, jag har monterat en sådan på en Impreza, och den känns precis som standard, fast den verkar palla en del vrid.
Men det kostar…båda lösningarna fungerar…
/J
Subaru – The Beauty of All Wheel Drive
Banträffsansvarig SSI
12,7@177 – Gelleråsen 1.21 – under 1.20 2003?25 november, 2002 kl. 20:31 #48283KvarnisDeltagareJag skulle kunna tänka mig att det är samma som jag har SAM.
Slirar inte alls…fast med 18 garder på 7rad > så vart det lite annat förstås 😀BTW Patrik såg att det blev is-körning till helgen ..grymt bra 😀
/Kvarnis längtar till helgen å is-preimären 😀
26 november, 2002 kl. 08:07 #48285LasseDeltagareVar tänker ni köra i helgen? Om jag, som är en väldigt upptagen man,;) har tid kanske jag svänger förbi en sväng.
26 november, 2002 kl. 09:53 #48284KvarnisDeltagareKvaved sjön..om nu inte vädret fortsätter som det är i dag dvs 🙁 x(
/Kvarnis
26 november, 2002 kl. 20:06 #48286PatrikDeltagareKvavedsjön ligger ca: 1.5mil nordost om Örnsköldsvik…
Hoppas det fryser till innan helgen nu.
/Patrik27 november, 2002 kl. 19:51 #48280omarDeltagareOm bilen din har mindre än 280häst så behåll eller byt till
orginal koppling igen!Det enda du byter e lamellen och den kostar kanske
1500kr!Ingen idee att ha överdimensionerad koppling!Dessutom så e den ju perfekt att starta med också!Hellre att kopplingen slirar om du inte vill
investera i en ny låda.
Mvh Omar3 december, 2002 kl. 20:01 #48287PatrikDeltagareTack för alla tips!
Det blev en ny orginal koppling.
Har själv en MY95 men fick höra att MY99- har större och kraftigare koppling, vilken även skulle passa MY95. Så det blev en sån.
/Patrik3 december, 2002 kl. 20:15 #48276PeterDeltagareFår man fråga vad kalaset kostade?
MVH
Peter
4 december, 2002 kl. 13:22 #48274GT_PGDeltagareEftersom ingen frågar mig 😉 så
säger jag väl det bara så där..
.. jag har bytt till en 4-pucks sinterlamell
med tryckplatta..lite knixigt att köra med .. men jag
börjar nog få häng på det… 🙂/GT_PG
6 december, 2002 kl. 21:59 #48288PatrikDeltagare>Får man fråga vad kalaset kostade?
>
>MVH
>
>PeterVar och hämtade kalaset idag. 3500:- hamnade notan på.
/Patrik7 december, 2002 kl. 11:48 #48277PeterDeltagare>Var och hämtade kalaset idag. 3500:- hamnade notan på.
>/PatrikVar det inklusive arbete :o:o:o
//PM
7 december, 2002 kl. 12:49 #48289PatrikDeltagareNäe, det fixar jag själv.
Det var tryckplatta och lamell för 3500:-
/Patrik -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.