Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1973
    Tengil
    Deltagare

      Ja skulle någon kunna förklara vad som skilljer dem åt.
      Finns det för/nackdelar mellan dem?

      Läste någon mindre förklaring i äljens säljtråd http://bbs.impreza.nu/dcforum/DCForumID20/192.html#

      Men alla bitar föll inte riktigt på plats så att säga.

      /Tengil

      #48304
      Niklas
      Deltagare

        En återcirkulerande dump tar överbliven luft (då gaspådraget minskas) från turbon och skickar tillbaka in i systemet. En atmosfärisk dump skickar ut luften istället. I en Subaru-motor blir det galet då LMMen tror att all luft fortfarande går åt och skickar in ännu mer soppa. En återcirkulerande skickar tillbaka luften och LMMen registrerar detta och minskar soppaintaget.

        Vet inte om denna bekskrivning är korrekt men det borde stämma ganska bra. Någon (ännu mer) teknisk kanske kan rätta mig om jag har fel nånstans. Om man kör med sk Link så kan man ha atmosfärisk dump då LMMen inte används i motorn. Detta hade varit trevligt för mig då jag tycker att LMMen ställer till mer skit än vad den gör nytta. Fast sen är det som med alla andra saker, man märker inte de positiva sakerna förrän man saknar dem…

        http://subaru.frontnet.org/images/dump/subaru.gif Subaru – All we’ll drive!

      Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.