SSC Annonser Säljes – Delar Gruppköp Seibon kolfiberhuvar

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 149 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #20321
    SecretAgentMan
    Deltagare

      Halloj!

      Min polare på Ravspec vill kränga lite av Seibons kolfiberhuvar – jag skall ha en själv (är svag för coolfajber tyvärr…men vad skall man göra…man är bara människa :+ ).

      Det är primärt till GC8 det är frågan om, och 2 varianter.

      1.
      http://www.seiboncarbon.com/Images_U/1115200491935PMHD9801SBIMP-CW%201.jpg

      2.
      http://www.seiboncarbon.com/Images_U/717200660330PMHD9801SBIMP-OE%201.jpg

      Alt. 1 landar runt 560 USD i USA, alt. 2 kostar 448 – och vad jag fått fram sitter scoop och ventiler på plats.

      Frakten är ett problem – man får köra en pall, och det kostar 7-800 USD, och det går på 8 huvar på en pall, mao så tänkte jag se om vi har några hugade här.

      Se anmälan som bindande (jag tolererar inte velande, inga pengar, inget intresse), när vi når 8 så kör vi, slantar in på mitt konto, först när alla pyntat så går ordern – jag tar fram ett uppskattat totalpris med frakt, moms och tull så kör vi en korrekt avräkning när allt är klart.

      Frakt hemma i Sverige är nästan ändå krångligare, så ni bör vara beredda att hämta hos mig i Västeråstrakten, eller pynta/rodda i det – jag ser till att det blir hämtat på flyget, sedan hamnar grejerna hemma hos mig, jag tänker inte åka mellansverige runt för att skicka huvar. 🙂

      Listan (kopiera och lägg till ditt namn) :

      SGM – 1x alt. 1

      /J

      P.S. Vill någon ha en huv till newage, och vi inte får ihop 8 st gc8-ägare, så är det lösbart, men det är enbart Seibon det handlar om.

      #180991
      Adam K
      Deltagare

        Din j*vel! Vad ska jag göra nu?!?!

        (förlåt OT)

        #180978
        STIred
        Deltagare

          Om det blir aktuellt till newage då är jag på, säg till i så fall så säger jag till vilken modell jag vill ha.

          /r

          #180917
          SecretAgentMan
          Deltagare

            Klart kokarraul skall ha huv, lägg till dig i listan med vilken modell du vill ha! 🙂

            /J

            #180979
            STIred
            Deltagare

              Har haft lite beslutsångest om man ska köra med scopet kvar eller om man ska köra omvänt, men jag tror jag vill kör med scoop. Tjejen ville ha kvar det, då vågar man inte göra annat 😉

              Så för min del tar jag gärna den som heter cvII till 04an. Här är länk till den på seibons hemsida: cwII. Artikelnumret på seibons hemsida är HD0405SBIMP-CWII

              Sätter upp mig i listan:

              SGM – 1x alt. 1
              STIred/2004STI – 1x cwII art.nr. HD0405SBIMP-CWII

              Edit: blir det köp så kommer jag antagligen hämta upp den sen vid nåt tillfälle hemma hos doktorn

              /r

              #180996
              anden__z
              Deltagare

                Jag sätter också upp mig på listan.

                SGM – 1x alt. 1
                STIred/2004STI – 1x cwII art.nr. HD0405SBIMP-CWII
                anden__z – 1x alt. 1

                #181028
                .zip
                Deltagare

                  Av ren nyfikenhet måste jag fråga.
                  Hur blir det om man kör ”utan” scoopet och inte har fmic? Går det?

                  //.zip

                  #180918
                  SecretAgentMan
                  Deltagare

                    Har man toppmonterad ic måste man ha scoopet kvar – dvs alt. 1 i detta fallet blir helt tokigt då.. 🙂

                    /J

                    #181053
                    Oblivion
                    Deltagare

                      Någon som har bilder på en GT med alt 1 på?

                      Lätt snygg e huven iaf 😉

                      #180980
                      STIred
                      Deltagare

                        Har man fmic, kan man ju alltid ha en oljekylare under scoopet-om det nu går få dit på nåt sätt, då blir det lite nytta iaf med o köra scoopat 😉 Är lite min tanke iaf.

                        #180981
                        STIred
                        Deltagare

                          Lite exempelbilder:

                          alt2 på oldage
                          http://www.alamomotorsports.com/seibon/HD9801SBIMP-OE.jpg

                          alt1 på oldage
                          http://i30.photobucket.com/albums/c336/impreza2000/exterior/f7a6a5e3.jpg

                          alt1 på bugeye
                          http://www.carbon-fiber-hoods.com/articles/wrxcw2hoodseibon1.jpg

                          cwII på 04
                          http://x97.xanga.com/332a9054d163572448619/b48782054.jpg

                          alt1 på bugeye
                          http://img.photobucket.com/albums/v294/GREDDYWRX/cee4.jpg

                          Hoppas doktorn tycker det är ok att jag pajar tråden med bilderna, annars kan jag ta bort dem…

                          /r

                          #180919
                          SecretAgentMan
                          Deltagare

                            Det är klockrent Raul, jag har bränt en fikapaus lr 2 på att googla efter alt. 1 till GC8 (varit lite osäker till smäckighetsfaktorn väl på plats på bilen).

                            Den du valt kommer bli pricken över det berömda på din kokare!

                            /J

                            #180982
                            STIred
                            Deltagare

                              Det är klockrent Raul, jag har bränt en fikapaus lr 2 på att googla efter alt. 1 till GC8 (varit lite osäker till smäckighetsfaktorn väl på plats på bilen).Den du valt kommer bli pricken över det bermömda på din kokare!/J

                              He he hitta den bilden i en gammal nasioctråd, men de hade bara massa ej klickbara länkar uppe i tråden dvs bilderna syntes inte, tog ett tag innan jag hitta själv med….

                              Jo alt1 är kanske lite på gränsen svårt o säga antar att det beror lite på hur bilen ser ut i övrigt…Tror både 1 och 2 skulle passa på silverpilen. Jag gillar den enklare modellen med trots att den är ganska lik i utseende original huven, förutom att det är kolfiber då…fast som sagt alt1 kommer sitta riktigt fint med tror jag.

                              Edit: tyckte det blev snyggt på andra bilden när han lackerat en del av huven i bilens färg och bara lämnat kolfiber i mitten… Tror jag kommer göra nåt sånt på min sen med…

                              /r

                              #181035
                              555_STI
                              Deltagare

                                Jag hade faktist inte tänkt att det vara möjligt att ha samma färg. Är det svårt att måla eller samma som plast? Jag vill ersätta min gammal STi 2 huv med facelift version men eftersom jag ha aluminium jag vill inte ha mer vikt.

                                Vad väger dom?

                                Om det gå bra med begge delar så köpa jag en också!

                                #180920
                                SecretAgentMan
                                Deltagare

                                  De är nog inte lättare än din aluminiumhuv, men förmodligen runt samma-lika om jag går efter hur jag upplevt att man behövt ta i för att lyfta. 😉

                                  Jag kan ev. skaka fram lite siffror på’t om du måste veta exakt – betydligt lättare är det än våra stålhuvar allt.

                                  Viktigt att peka på – de verkar inte ha till äldre bilar ( de har bara till 98 och senare) – huven passar på äldre bilar, men man åker på att byta till senare lampor och grill då de äldre inte passar mot huven.

                                  /J

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 149 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.