Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #2035
    Subba555
    Deltagare

      Trodde det bara fanns en sort av 300 V Comp, i och med att jag använder den till min motocross, men tydligen finns det två sortes Motul 300V competition att välja mellan.
      Den ena för bil och den andra för MC. Frågan är om det är nån skillnad på dom i mellan, och om man kan ha den för mc i bilen och tvärtom?

      http://www.bikezone.nu/lube/motul/300vfactoryline.gif

      http://boove.docmanager.com/customer/300V%20COMPETITION%2015W50.gif

      /Richard

      #48770
      Subbarist
      Deltagare

        Ring till Carl på Veteranmotor och kolla han är jävligt haj på det + att du har en nice rabatt om du handlar där, gå in på medlemserbjudanden/sponsorer och kika själv vettja 😉

        Subbarist javisst!
        Rabattansvarig SSI
        Den GRÜNE FARAN

        #48767
        Subba555
        Deltagare

          Du har möjligtvis inte nummret till den här Carl i huvudet. 😉
          Kan inte hitta det på deras sidan nämligen.

          #48771
          Subbarist
          Deltagare

            http://www.impreza.nu/ssi2/shop/sponsors/offers.php

            Så scrollar du ner till Veteranmotor

            Subbarist javisst!
            Rabattansvarig SSI
            Den GRÜNE FARAN

            #48768
            Subba555
            Deltagare

              Men man kan bara skicka meddelande till dom, ser inget tel nr. Skickade ett meddelande till dom i måndags men har fortfarande inte fått nått svar.

              #48772
              Mange
              Deltagare

                Det brukar ta några dagar innan dom svarar. Så det är bara att vänta.

                /Mange

                #48769
                Subba555
                Deltagare

                  LAST EDITED ON Feb-09-03 AT 06:15PM (GMT)
                  Hehe fick precis svar från Veteranmotor 🙂

                  skillnaden mellan bil och mc är att de flesta moderna mc har ett oljesystem för
                  motor och växellåda.
                  En mc-olja ska alltså även klara att fungera som växellådsolja och i många fall
                  även klara av att kopplingen ligger i olja.
                  Så den stora skillnaden är att en bilolja endast smörjer motorn, medan en
                  mc-olja ska klara motor, växellåda samt våt koppling.

                  Enligt MOTULs tekniska avdelning år det bäst att hålla sig till rätt sorts olja
                  för att uppnå bästa resultat.

                  Hälsningar

                  Carl-Olof

                  Ganska uppenbart, att man inte tänkte på det 😀

                Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.