Känns ju dumt att köra på bana och något skulle skita sig pga du inte gjort service. Fast de byter bara motoroljan så det är kanske inte så mycket som de fixar på service som kan innebära att bilen inte pajjar på banan.
Själv gjorde jag 6250 dagen innan vi åkte ner till TS Motorsport för att göra effekttestet.
Jag tror inte du kommer att ”förstöra” något av det som fixas på servicen heller under lördagens aktiviteter. Så du vinner nog inte mycket på att vänta med det. För min del blir det kring 60-70 mil bilåka till helgen, då hade jag hellre haft ny olja i motorn än att byta efteråt.
Spelar knappast någon roll med det intervallet på service och belastning. Oavsett val är det ”rätt”.
Ta det som en komplimang eftersom du bevisligen bryr dig och sköter din bil på ett bra sätt.
jag ska nog ta mig till JapMeet för att köra lite på de
lugna passen.
Det är snart dags för 6250 mila service och jag undrar
vad som är bäst, serva inför banträffen eller efter?
Jag har bytt olja och filter för ca 400 mil sen.
Vad tror ni blir bäst, om jag inte servar bilen nu kommer
jag förmodligen dra över service intervallet med ca 100 mil
då det ska åkas en del på semestern.