Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #22187
    Building Micke
    Deltagare

      Nån som vet om det är drag eller tryck urtampsninglager på denna bil..??

      Ska köpa hårdare koppling , Svar behövs snabbt och av nån som vet säkert..

      #190661
      SecretAgentMan
      Deltagare

        Det är dragande på turbobilarna – din bil har samma koppling som alla Imprezor med 5-växlad låda.

        /J

        #190664
        Building Micke
        Deltagare

          Okej tack för ett snabbt svar:) Så en sån koppling som passar Impreza med 5 växlad låda passar alltså rakt av i min växellåda?

          #190662
          SecretAgentMan
          Deltagare

            Ummm, ja…det är väl det jag skrev? 😀

            Bäst att vara övertydlig – alla 5-växlade imprezor MED turbo – dragande koppling alltså.

            /J

            #190665
            Building Micke
            Deltagare

              Okej, Tack igen. Man kan aldrig vara nog för säker;)

              #190666
              Building Micke
              Deltagare

                Har runt 240hk i bilen nu, blir väl att jag kommer max ha 300hk..

                Nu är frågan räcker det om jag bara köper en tåligare lamell typ sinter och kör på original tryckplattan?

                Har hört att det funkar jävligt Bra på Nissan 200.. går det lika Bra på legacyn?

                #190663
                Subarumicke
                Deltagare

                  skippa sinter koppling (dvs.. 1 skivig) köp en hårdare tryckplatta och kör med org lamell räcker gott till 240 hk, och framför allt så kan du köra bilen som vanligt. Finns ingen anledning att köpa en ballare koppling om det inte behövs

                  #190667
                  Building Micke
                  Deltagare

                    det blir en original Impreza koppling:) hela kittet med lamell och tryck

                  Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.