› SSC › Annonser › Säljes – Bilar › Intressekoll rödSTI
- Detta ämne har 3 svar, 1,532 deltagare, och uppdaterades senast för 16 år, 8 månader sedan av
STIred.
-
FörfattareInlägg
-
28 maj, 2008 kl. 19:26 #22632
STIred
DeltagarePå grund av bristande intresse och funderingar i andra banor så är nu en av sveriges elakaste subarus eventuellt till salu. Det mesta av det som sitter på bilen är delar av riktigt hög kvalite. Har inte snålat nånstans utan högsta prioritet i bygget har varit just kvaliten.
Bil: WRX STI PSE 2004
Effekt: 450hk på hjulen bromsad på rullande landsväg
Vrid: 575Nm på hjulen
Kopia på bromspappret finns under min projekttråd här på forumet.Spec:
Slutet 2.2l block borrat och fodrat till 2.5L
JE kolvar
Carillo Stakar
Cosworth vevlager
Original STI vev
Cosworth topplockspackning
ARP bultar
Cosworth oljepump
Oljekylare
Bafflad Oljesump
Koyo Vattenkylare
Lättade Gt Spec pulleys
Cosworth cylinder topparCosworth Kammar:
Peak Cam Lift: Intake 10.9mm, Exhaust 10.28mm
Peak Valve Lift: Intake 10.71mm, Exhaust 10.03mm
Degrees: Intake 278, Exahust 274
AVCS function finnsSpecialbyggt insug/plenum från Tony Rigoli Performance
3″ spjällhus
Tilton huvudbromscylinder
Ultimate Racing GT35R roterat turbo kit med 0.82 AR
Tial 44mm wastegate
APS DR725 FMICWeldon D2035-A bränslepump
Weldon Bränslefilter
1600cc spridare
Mappad för etanol
40L Fuelcell
1600cc spridareMotec M800 ECU stödjer flera mappningar, just nu finns en race och en gatmapp båda på etanol
ALS
Launch
Extra internminne
4 bars mappsensor
Motec SDL display, ej monterat än
Autometer laddtrycksmätare (sitter på A-stolpen)
Autometer Oljetempmätare (sitter på A-stolpen)Dubbelskivig tilton koppling
Tilton svänghjul
5-växlad dogbox, rakskurna drev, osynkad
Sellholm spakställFjäderben runtom från exe-tc
Pf bromskivor fram met carbotech xp8 beläg
235 breda Toyo r888 däck för bana på 17″ vita Braid fälgar
225 18″ GodYear F1 Eagle däck på gata på speedline fälgar
Cusco 22mm krängare fram och bak
Helix drop links fram och bak
Cusco stag under bilen med 4 infästningspunkterSeibon kofiberhuv
Kolfiberbackspeglar
Kolfiberläpp
Kolfibervinge finns, dock ej monterad på bilenSäkert missat en hel del men mer info går att hitta under:
http://bbs.impreza.nu/dc/dcboard.php?az=show_topic&forum=24&topic_id=1436&mesg_id=1436&page=&topic_page=2Bilder på bilen och på många av delarna finns under min signatur längst ner.
Pris: skicka pm/mail vid intresse så kan vi diskutera vidare
email: rtimbus@hotmail.comÄr inte desperat att sälja. Dyker rätt köpare upp så kommer jag att sälja bilen, annars får den vara kvar.
/r
30 maj, 2008 kl. 04:20 #197223STIred
DeltagareHar fått några förfrågningar på pris på bilen redan, så för att underlätta det hela lite är det lika bra jag skriver ut vad jag kan tänka mig sälja den för här i tråden.
Pris: ~400000 kr
/r
29 juni, 2008 kl. 20:17 #197225sti_erik
Deltagarefullt fungerande? eller som den står?
29 juni, 2008 kl. 22:48 #197224STIred
Deltagarefullt fungerande? eller som den står?
Fullt fungerande såklart 🙂
Helt ny Cosworth bottendel beställd från us från övrigt. Gick riktigt illa med den som satt i. Det som pajade var det sista jag trodde skulle gå sönder. Maximal otur, men #### happens tyvär.
Med all sannolikhet ett fel från när blocket fodrades om som gjorde att det sket sig. Tror inte att felet var medvetet från någons sida utan bara sånt skit som kan hända. Synd bara att det är en själv som får stå för hela kalaset….
Bytet av bottendel kommer inte att påverka nuvarande effekt eller prsetandan på något sätt.
Detta är helt klart fördel för en eventuell köpare, jag fick ju ta första raset och dessutom fixa det. Man kan ju hoppas att man lärt nåt av det här misstaget så att inte samma skit händer igen.
Så specen i första inlägget för själva bottendelen gäller inte längre utan bottendelen ser ut såhär istället:
Cosworth 2.5L bottendel:
Cosworth kolvar
Cosworth stakar
Cosworth lager
Smidd STI vevAllt annat i motorn är exakt samma som beskrivet i första inlägget.
Har även varit i kontakt med cosworth för att diskutera huruvida delarna kommer klara den nuvarande laddtryck/effekt. Det ska inte vara några konsitgheter enligt cosworth. Det enda man får ha i åtanke är att inte varva mer än 7500rpm, dvs man bör inte höja varvtalsstoppet. Men det gjorde jag ju inte innan heller eftersom turbon bottnar ändå tidigare. Skulle man ändå vilja höja stoppet då får man omarbeta veven för bättre smörjning.
/r
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.