SSC Annonser Säljes – Bilar Intressekoll rödSTI

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #22632
    STIred
    Deltagare

      På grund av bristande intresse och funderingar i andra banor så är nu en av sveriges elakaste subarus eventuellt till salu. Det mesta av det som sitter på bilen är delar av riktigt hög kvalite. Har inte snålat nånstans utan högsta prioritet i bygget har varit just kvaliten.

      Bil: WRX STI PSE 2004
      Effekt: 450hk på hjulen bromsad på rullande landsväg
      Vrid: 575Nm på hjulen
      Kopia på bromspappret finns under min projekttråd här på forumet.

      Spec:
      Slutet 2.2l block borrat och fodrat till 2.5L
      JE kolvar
      Carillo Stakar
      Cosworth vevlager
      Original STI vev
      Cosworth topplockspackning
      ARP bultar
      Cosworth oljepump
      Oljekylare
      Bafflad Oljesump
      Koyo Vattenkylare
      Lättade Gt Spec pulleys
      Cosworth cylinder toppar

      Cosworth Kammar:
      Peak Cam Lift: Intake 10.9mm, Exhaust 10.28mm
      Peak Valve Lift: Intake 10.71mm, Exhaust 10.03mm
      Degrees: Intake 278, Exahust 274
      AVCS function finns

      Specialbyggt insug/plenum från Tony Rigoli Performance
      3″ spjällhus
      Tilton huvudbromscylinder
      Ultimate Racing GT35R roterat turbo kit med 0.82 AR
      Tial 44mm wastegate
      APS DR725 FMIC

      Weldon D2035-A bränslepump
      Weldon Bränslefilter
      1600cc spridare
      Mappad för etanol
      40L Fuelcell
      1600cc spridare

      Motec M800 ECU stödjer flera mappningar, just nu finns en race och en gatmapp båda på etanol
      ALS
      Launch
      Extra internminne
      4 bars mappsensor
      Motec SDL display, ej monterat än
      Autometer laddtrycksmätare (sitter på A-stolpen)
      Autometer Oljetempmätare (sitter på A-stolpen)

      Dubbelskivig tilton koppling
      Tilton svänghjul
      5-växlad dogbox, rakskurna drev, osynkad
      Sellholm spakställ

      Fjäderben runtom från exe-tc
      Pf bromskivor fram met carbotech xp8 beläg
      235 breda Toyo r888 däck för bana på 17″ vita Braid fälgar
      225 18″ GodYear F1 Eagle däck på gata på speedline fälgar
      Cusco 22mm krängare fram och bak
      Helix drop links fram och bak
      Cusco stag under bilen med 4 infästningspunkter

      Seibon kofiberhuv
      Kolfiberbackspeglar
      Kolfiberläpp
      Kolfibervinge finns, dock ej monterad på bilen

      Säkert missat en hel del men mer info går att hitta under:
      http://bbs.impreza.nu/dc/dcboard.php?az=show_topic&forum=24&topic_id=1436&mesg_id=1436&page=&topic_page=2

      Bilder på bilen och på många av delarna finns under min signatur längst ner.

      Pris: skicka pm/mail vid intresse så kan vi diskutera vidare
      email: rtimbus@hotmail.com

      Är inte desperat att sälja. Dyker rätt köpare upp så kommer jag att sälja bilen, annars får den vara kvar.

      /r

      #197223
      STIred
      Deltagare

        Har fått några förfrågningar på pris på bilen redan, så för att underlätta det hela lite är det lika bra jag skriver ut vad jag kan tänka mig sälja den för här i tråden.

        Pris: ~400000 kr

        /r

        #197225
        sti_erik
        Deltagare

          fullt fungerande? eller som den står?

          #197224
          STIred
          Deltagare

            fullt fungerande? eller som den står?

            Fullt fungerande såklart 🙂

            Helt ny Cosworth bottendel beställd från us från övrigt. Gick riktigt illa med den som satt i. Det som pajade var det sista jag trodde skulle gå sönder. Maximal otur, men #### happens tyvär.

            Med all sannolikhet ett fel från när blocket fodrades om som gjorde att det sket sig. Tror inte att felet var medvetet från någons sida utan bara sånt skit som kan hända. Synd bara att det är en själv som får stå för hela kalaset….

            Bytet av bottendel kommer inte att påverka nuvarande effekt eller prsetandan på något sätt.

            Detta är helt klart fördel för en eventuell köpare, jag fick ju ta första raset och dessutom fixa det. Man kan ju hoppas att man lärt nåt av det här misstaget så att inte samma skit händer igen.

            Så specen i första inlägget för själva bottendelen gäller inte längre utan bottendelen ser ut såhär istället:

            Cosworth 2.5L bottendel:
            Cosworth kolvar
            Cosworth stakar
            Cosworth lager
            Smidd STI vev

            Allt annat i motorn är exakt samma som beskrivet i första inlägget.

            Har även varit i kontakt med cosworth för att diskutera huruvida delarna kommer klara den nuvarande laddtryck/effekt. Det ska inte vara några konsitgheter enligt cosworth. Det enda man får ha i åtanke är att inte varva mer än 7500rpm, dvs man bör inte höja varvtalsstoppet. Men det gjorde jag ju inte innan heller eftersom turbon bottnar ändå tidigare. Skulle man ändå vilja höja stoppet då får man omarbeta veven för bättre smörjning.

            /r

          Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.