Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #23023
    PAE
    Deltagare

      Märkte att det började lukta glykol när jag var ute och körde och motorn var varmare än normalt.

      Stannade på macken och märkte att kylaren läker uppe i plasten på högra sidan (sett stående framför bilen). Blir självklart orolig för att det är topplockspackningen som läker så jag tänkte det var bäst att kolla med er här vad ni tror. Fyllde i vatten och snus, så gick det bra att komma hem iaf…

      Körde in i en snövall med fronten tidigare i vintras, men inga synliga skador på kylaren (däremot på fronten)

      När bilen står på tomgång och man öppnar oljelocket så puffar det avgaser ut ur röret – är det normalt?

      Ska jag köpa en ny kylare (helalu?) och se glad ut, eller är det läge att plocka ner topparna och byta packningar också?

      Har inte så stor mek-erfarenhet, men byta kylare klarar jag, annars måste den nog in på verkstad *suck*

      Bilen är en Legacy Turbo

      #199313
      sjunne75
      Deltagare

        va jag trodde jag var ensam om detta….har en legacy rsk (jdm) -00 som läkte från vad det låter som samma ställe. Var på Autoteknik i Helsingborg och dom sa att den var sprucken i ovantill bara. Jag bytte kylare och sen har det inte varit några problem med att den läcker, men den blir värmare nu än vad den var innan…

      Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.