› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Allmänt › Ryckig gång!
- Detta ämne har 6 svar, 895 deltagare, och uppdaterades senast för 15 år, 7 månader sedan av
Desen.
-
FörfattareInlägg
-
14 april, 2010 kl. 07:00 #23103
Tigerskompis
DeltagareÄr nu lycklig ägare av en -06 WRX på 5000mil. men har nu börjat märka att bilen vid acceleration med belastning har börjat rycka. Spelar ingen roll vilken växel men det kan vara hur bra som helst i ett par dagar men sen så kan det vara lika knasigt i några dagar till och går som en påse nötter vid kallstart och lite högre varv utan större belastning (Snäll acceleration).
Vad kan detta vara?
14 april, 2010 kl. 12:38 #200037Gilarski
DeltagareÄr nu lycklig ägare av en -06 WRX på 5000mil. men har nu börjat märka att bilen vid acceleration med belastning har börjat rycka. Spelar ingen roll vilken växel men det kan vara hur bra som helst i ett par dagar men sen så kan det vara lika knasigt i några dagar till och går som en påse nötter vid kallstart och lite högre varv utan större belastning (Snäll acceleration).
Vad kan detta vara?
Lite tankar. Om en sensor driver i värde men fortfarande ligger inom toleransenra -> ingen felkod sätts -> kan vara många sensorer som ger fel värde 🙁
Vid belastning säger du, spontant så låter det som om t.ex trottelgivare, LMM alt. laddtryckssensorn inte hänger med. Den lilla erfarenhet jag har säger dock attt det är relativt ovanligt med denna typ av el fel på en så ny bil. Två andra saker man kan fundera på; har den mappats samt har du rört några luftanslutninger ? :confused:
14 april, 2010 kl. 13:43 #200039Tigerskompis
DeltagareMig veteligen är den helt original och inga luftanslutningar är rörda! 🙁 Det jag kan tillägga är vel att den har stått på Bilfirma sedan i oktober o jag köppte den i mitten på Mars detta år!
15 april, 2010 kl. 10:36 #200038AndyBoy
DeltagareMin gör ibland likadant, men min Lmm är kass och ska bytas snarast. Kanske kan vara värt att kolla.
Jag har en 2007:a.
15 april, 2010 kl. 10:50 #200035Desen
DeltagareNär den startar och går kasst på tomgång så kan du ju prova att starta med kontakten till lmm utdragen för att se om den börjar gå jämnare på bara lambda. Gör den det så så är ju lmm starkt misstänkt till att orsaka problemet.
17 april, 2010 kl. 13:17 #200040Tigerskompis
DeltagareTack för id’e med lmm! detta skall provas!
Har även provat o stoppa i 98 oktan o det blev 10 ggr bättre då men ej hela vägen tyvärr!
17 april, 2010 kl. 14:00 #200036Desen
DeltagareAtt ge en överladdad motor 95 oktan är som att mata en tiger med morötter.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
