› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Väghållning › Import racing
- Detta ämne har 36 svar, 4,074 deltagare, och uppdaterades senast för 15 år, 4 månader sedan av
Vince.
-
FörfattareInlägg
-
15 april, 2010 kl. 20:23 #23115
Vince
KeymasterHej
Funderar på att köpa följande bromkit från import racing till min wrx sti 2003.
http://www.importimageracing.com/p/Stoptech-slotted-rotors-Hawk-HPS-Sti-pkg2.htmlVet nån om kitet passar en 2003´a (det står nämligen på deras hemsida att kitet är till 2004 subaru wrx STI) Jag tror dock att det är samma bultcirkel (5×100 har jag för mig) och samma skivØ (326 mm har jag för mig)
Har nån handlat ifrån denna firma och isf hur uppfattar ni dem? (hur var levtid, hur genomfördes betalning o.s.v.)
Tacksam för lite tips
15 april, 2010 kl. 20:30 #200101Mumin
DeltagareDet är ju från sa så det kommer med moms + tull och fan han mormor, Eller har jag fel?
in på peansweden.se och beställ -carbotech xp8 belägg och dba skivor du kommer inte bli besviken tro mig!15 april, 2010 kl. 20:32 #200095Desen
DeltagareHar aldrig handlat där, men ett litet tips jag skulle vilja ge är att du jämför priset på detta kitt med skatt tull o frakt med priset som peansweden tar för samma kitt.
De har jag handlat bromsar av flera gånger och är väldigt nöjd med deras service.
15 april, 2010 kl. 20:34 #200096Desen
DeltagareSom mumin skriver så är xp beläggen med dba skivor ett fint koncept, låser varma slicks på slät asfalt med säkringen till abs utdragen 🙂
15 april, 2010 kl. 20:46 #200108Vince
KeymasterDet är ju från sa så det kommer med moms + tull och fan han mormor, Eller har jag fel?
in på peansweden.se och beställ -carbotech xp8 belägg och dba skivor du kommer inte bli besviken tro mig!carbotech xp8 belägg känns lite overkill för gatubruk kanske? (ok kanske man kommer att ta ett par varv på nån bana nån gång men mest kommer man att köra på allmän väg)
15 april, 2010 kl. 20:50 #200109Vince
KeymasterHar aldrig handlat där, men ett litet tips jag skulle vilja ge är att du jämför priset på detta kitt med skatt tull o frakt med priset som peansweden tar för samma kitt.
De har jag handlat bromsar av flera gånger och är väldigt nöjd med deras service.
Jo jag skulle hellre köpa från Sverige men det skiljer över 3k (med tull moms o frakt inräknat)
Kan Pean ge mig liknande pris så köper jag självklart där.15 april, 2010 kl. 20:51 #200103Superman
DeltagareJag köpte mina DBA4000 skivor och lite annat godis från importimage.
Bra priser och bra service. Tog bara 1,5 vecka så knackade fedex på dörren med mitt bromspaket. Däremot så fick jag inte bromsvätskan p.g.a nån lag som gjorde det omöjligt att skicka vätska. Men det kostar inte mycket hemma i sverige.15 april, 2010 kl. 20:54 #200110Vince
KeymasterSom mumin skriver så är xp beläggen med dba skivor ett fint koncept, låser varma slicks på slät asfalt med säkringen till abs utdragen 🙂
Låter ju roligt men dock dyrt att låsa med slicks däck ;).
Är inte Stoptech slitsade skivor och Hawk HPS belägg nån bra kombination då? (ska som sagt bara köra på väg (kanske blir nåt varv på bana nån gång med det blir inte huvudanvändning)15 april, 2010 kl. 20:57 #200097Desen
DeltagareOm du tycker att XP e för mycket broms och du mest kommer att använda bilen till lite inspirerad gatukörning så skulle jag nog ge dig rådet att orginalbromsarna på en STI räcker länge.
15 april, 2010 kl. 20:57 #200111Vince
KeymasterJag köpte mina DBA4000 skivor och lite annat godis från importimage.
Bra priser och bra service. Tog bara 1,5 vecka så knackade fedex på dörren med mitt bromspaket. Däremot så fick jag inte bromsvätskan p.g.a nån lag som gjorde det omöjligt att skicka vätska. Men det kostar inte mycket hemma i sverige.Ok nice att höra att det verkar funka.
Jag misstänker att bromvätska klassas som farligt gods så det kan bli problem. (det ingår dock inte nån vätska i det kitet som jag tittar på utan skivor, belägg, och stålomspunna slangar)Hur gjorde du med betalningen?
15 april, 2010 kl. 21:02 #200112Vince
KeymasterOm du tycker att XP e för mycket broms och du mest kommer att använda bilen till lite inspirerad gatukörning så skulle jag nog ge dig rådet att orginalbromsarna på en STI räcker länge.
Jodå…det vet jag. Originalbelägg fram kostar typ 3k och lika mycket bak! och då snackar vi inte ens om några skivor 😮
Anledningen att jag vill byta är att skivorna är lite trötta. (då byter till nåt som är minst lika bra lr bättre…dock inte värsting grejer då jag inte behöver det)15 april, 2010 kl. 21:12 #200098Desen
DeltagareDå skulle jag rekommendera en setup med sportskivor fram tex dba med carbotech bobcat belägg fram och bak orginalskivor med bobcatbelägg. Då har du en riktigt bra allround setup som både e slitstark o pallar lite tuffare tag. Slå gärna en signal till peansweden och diskutera saken. Per är riktigt duktig och serviceminded.
15 april, 2010 kl. 21:20 #200113Vince
KeymasterDå skulle jag rekommendera en setup med sportskivor fram tex dba med carbotech bobcat belägg fram och bak orginalskivor med bobcatbelägg. Då har du en riktigt bra allround setup som både e slitstark o pallar lite tuffare tag. Slå gärna en signal till peansweden och diskutera saken. Per är riktigt duktig och serviceminded.
Är carbotech bobcat lika bra som original belägg?
Vilka DBA rekomenderas då?15 april, 2010 kl. 21:29 #200099Desen
DeltagarePeansweden har carbotech belägg i 4 steg från gata till racing, skivorna från dba är främst 4000 eller 5000, det som skiljer dem åt är att 5000 sitter på aluminiumnav medans 4000 är ”helgjuten” annars är materialet i skivan det samma. Kolla på deras hemsida och läs.
15 april, 2010 kl. 21:32 #200089specialized
DeltagareNågonstans mitt i mellan orginal och DBA-skivor prestandamässigt..
http://bbs.scoobynet.com/group-buys-356/825291-326mm-sti-grooved-discs-and-kevlar-pads-139-a.html
Har handlat av Ian själv, bra priser och snabb service 🙂
…
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.